לא רק 'בית מתתיהו'

פיקוד העורף חושף: אלו הישיבות שהפכו למוקדי התפרצות קורונה

שלוש ישיבות מפורסמות הפכו למוקד התפרצות של קורונה, בהן אחת שפעלה בהתאם למתווה הקפסולות - ש"נשבר" רק לאחר הגעת תלמידים לביתם • פיקוד העורף חושף את היקף התחלואה בהן (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בכירי משרד הבריאות בישיבת עטרת שלמה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

נתונים שנאספו על ידי פיקוד העורף, מגלים היום (שני) באלו ישיבות נחשף מוקד התפרצות משמעותי של נגיף הקורונה. מתברר, כי מלבד 'בית מתתיהו' שבכותרות, 63 בחורי ישיבה נוספים נמצאו כחולים בשתי ישיבות מפורסמות אחרות.

מדובר בישיבת עטרת שלמה ('סורוצקין') שבעיר ראשון לציון, בה לפי 'חדשות 12' התגלו עד כה 23 חולים מאומתים, מתוך 800 תלמידים שישנם בסך הכל במקום. כזכור, ישיבה זו היתה הראשונה שיישמה את 'מתווה הקפסולות', ופעלה לפיו בהקפדה יתרה, אך בחורים שביקרו את בבית הוריהם בשבת ושבו לישיבה, הביאו עמם את הנגיף.

כמו כן, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בישיבת יסודות התורה, הממוקמת בצפון תל אביב, התגלו 40 חולים. התלמידים הנשאים הללו, מישיבה זו ואחרות, כבר החלו להתפנות ל'מלוניות החלמה' ייעודיות עבור הציבור החרדי.

בישיבת בית מתתיהו, כידוע, לפחות 230 תלמידים נדבקו בקורונה, מתוכם יותר מ-130 עדיין מסוגרים בחדריהם שבישיבה וממתינים לפינויים ל'מלוניות', תוך שחבריהם הבריאים בסיכון הידבקות מהם.

כזכור, אביו של אחד מתלמידי הישיבה, ירון קדושים מפתח תקווה, אישר בשיחה עם 'כיכר השבת' את הטענות של הישיבה על התנהלות כלל רשויות המדינה מול הישיבה במצב שנוצר, ואמר: "אני מלווה את הבן שלי מההתחלה, ויכול לספר כי ניסינו וניסינו - אבל אין עם מי לדבר. המדינה הפקירה את בנינו לגורלם! שום גורם לא לקח אחריות על המקום, אף בכיר לא בא, פיקוד העורף לא נוכח. משרד הבריאות נעלם ורק הישיבה מתמודדת בכוחות עליונים עם המצב החמור".

תלמידי הישיבה שכן הצליחו להתפנות

"תוציאו את הילדים משם. תפנו אותם כולם למקום אחר שיהיה תחת פיקוח, לחולים ולאלו שנחשפו לחולים, כדי לעצור את השרשרת. אחרת נגיע חלילה למאות חולים, ואולי חס ושלום לאסון. תתעוררו עכשיו. תפסיקו להתעסק עם השקר של אם הייתה או לא הוראה בענין הבדיקות", הזהיר האב הדואג.

אלא שבפיקוד העורף טוענים כעת, כי הם נדרשים למאמץ גדול מאוד כדי לשכנע להתפנות למלוניות ולא להישאר בבתיהם. נכון לעכשיו פינו כבר חיילי פיקוד העורף 85 מתלמידי 'בית מתתיהו' ל'מלוניות', ו-135 אמורים להתפנות במהלך היממה הקרובה.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, החבר ב'קבינט הקורונה', הצליח לשכנע את משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי לא לסגור את הישיבות שפעלו בהתאם ל'מתווה הפסולות', כאשר הציג נתונים ברורים לפיהם אחוז ההדבקה בישיבות אלו עומד כרגע על פחות מ-0.01%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר