לקראת הדיון בארה"ב

קופות החולים יתחילו להיערך לחיסון ילדים; הורים יתנגדו?

בצל החשש מהגל החמישי: במשרד הבריאות, רוצים להתחיל לחסן ילדים מתחת לגיל 12 כבר בחודש הקרוב • היום יתקיים דיון ה-FDA בנוגע לאישור החיסון • כמה הורים מוכנים לחסן את ילדיהם? (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במנהל המזון והתרופות האמריקני - ה-FDA, יקיימו היום (שלישי) דיון בנוגע לחיסון ילדים מתחת לגיל 12 במנת החיסון נגד קורונה של חברת פייזר.

במשרד הבריאות, שרוצים להיערך מראש לקראת הגל החמישי, קיימו אמש דיון בראשות המנכ"ל פרופ' נחמן אש, עם מנכ"לי ארבע קופות החולים בישראל.

בשל ההערכה שה-FDA יאשר את החיסון לילדים, פרופ' אש הבהיר למנהלי קופות החולים, כי חיסון הילדים צפוי להתחיל כבר בעוד כחודש בישראל, ועל הקופות חולים לדאוג כי רופאים מטעם הקופה יעשו פעולות אקטיביות על מנת להביא הורים לחסן את ילדיהם בני ה-5 עד 11.

יצוין, כי המינון של החיסון שהילדים יקבלו הוא 3/4 מאשר המבוגרים והוא צפוי להינתן בשתי בנות - בהפרש של שלושה שבועות.

כאמור במשרד הבריאות לא רוצים להמתין יתר על המידה בנוגע לחיסון ילדים וכבר בעוד פחות מחודש, יש בכוונתם להתחיל בחיסונים וזאת כדי להרחיק את הגל החמישי ממערכת החינוך ובכך למנוע התפרצויות ובידודים מיותרים.

הצוות לטיפול במגפות (הצט"ם), יתכנס בשבוע הבא, לאחר שה-FDA ככל הנראה כבר יאשר את החיסון (כך על פי ההערכות), ויחליט האם הוא ימליץ על חיסון ילדים או שרק הורים המעוניינים לחסם את הילדים - יקבלו את החיסון, עוד יצטרכו להכריע, האם התו הירוק יחול גם על ילדים.

באופן חריג, הדיון של הצט"ם יהיה פתוח בשידור חי וייתכן כי הורים לילדים יוכלו לתת את דעתם בשידור החי, יחד עם זאת, ההצבעה על החיסון, ככל הנראה תישאר סגורה לציבור.

מנכ"ל האיגוד לרפואת ילדים, הבהיר כי החיסון לא נועד בשביל לספק תו ירוק לילדים, אלא בעיקר למנוע תופעות של פוסט-קורונה, המצויות אצל ילדים, שבדרך כלל עוברים את הקורונה בצורה קלה.

הורים יתנגדו לחיסון?

בקופת חולים מאוחדת, ערכו במהלך השבוע האחרון סקר שבוחן, האם הורים יתנגדו לחסון ילדיהם בני ה-5-11, בסקר השתתפו 680 הורים מכלל האוכלוסיה.

על פי הסקר, 48% מההורים בטוחים או חושבים שיחסנו את ילדיהם, 23% הצהירו שהם בוודאות לא מתכוונים לחסן, 29% מתלבטים או חושבים שלא יחסנו. 60% מכלל הורים הבהירו, כי מחקרים על בטיחות החיסון ותופעות הלוואי יסייעו להם לקבל החלטה.

מבין הנסקרים שהשיבו כי הם לא מתכוונים לחסן את ילדיהם, 37% מהם אמרוף כי הדבר נובע מחשש מפגיעה עתידית בבריאות הילדים, 18% ציינו שחסר להם מידע על יעילות ובטיחות החיסון, 11% השיבו שלא רוצים שילדיהם יהיו בין הראשונים להתחסן ו- 7% אמרו כי הם מעדיפים שילדיהם יחלו וכך יתחסנו באופן טבעי.

מבין האנשים שהצהירו שלא יחסנו את הילדים, 2% מצהירים על עצמם שהם מתנגדי חיסונים באופן עקרוני.

מהסקר עולה כי 60% מההורים שהתחסנו מתכוונים לחסן את ילדיהם, וכן 100% מההורים שלא התחסנו גם לא מתכוונים לחסן את הילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר