אמו של בראל הי"ד

אחרי הזעם שעורר: בנט נפגש עם ניצה שמואלי

פגישת פיוס: אחרי הזעם שעורר ראש הממשלה בנט, כשוחח עם אמו של הלוחם בראל שמואלי הי"ד, והתבלבל בשמות. היום נערכה פגישה בין השניים; "הבין את הכאב שלי" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בנט וניצה שמואלי (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

ביקורת רבה נמתחה על ראש הממשלה בנט, כאשר בשיחה שקיים עם אמו של הלוחם בראל שמואלי הי"ד, לא ידע את שם החייל, היום (רביעי) נערכה פגישת פיוס בלשכת ראש הממשלה, בין האם, ניצה שמואלי ובתה הילה רחימי לבנט.

בפתח השיחה התנצל בנט וביקש להביע את תנחומיו העמוקים על אובדנו של בראל ז"ל, וכן לחזק את המשפחה באבלה הכבד.

רה"מ והמשפחה שוחחו על דרכים להנציח את בראל ואת ערכיו, ערכים של אהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל, אחדות ותרומה למדינה.

"בראל היה בחור זהב", אמר בנט בפגישה והוסיף, "הוא היה דוגמא ומופת של אהבת הארץ ותרומה למדינה, מטובי בנינו, לוחם אמיץ בחייו ובמותו. האופן שבו עם ישראל כולו התחבר אליו אחרי מותו מספר הרבה על האישיות יוצאת הדופן שלו - החן, ההומור, הלב הרחב, הפייטריות. אנחנו נפעל להנציח את זכרו של בראל ולשמור את דמותו נוכחת בחיי כולנו. אני אוהב אתכם מאוד".

ניצה שמואלי, אמרה: "ראש הממשלה קיבל אותנו בחום רב, בכה איתנו, הבין את הכאב העצום שלנו ואת החור שנפער לנו בלב מאז שבראל לא איתנו. מבחינתי, כל מה שנאמר בעבר היה מתוך סערת רגשות והאבל הכבד. השארנו מאחורינו את כל המשקעים ועכשיו אני מרוכזת במטרה אחת בלבד: המשכיות לבראל".

"ראש הממשלה התרגש מאוד מאיך שבחרנו להנציח את בראל - בהקמת השביל לזכרו - ואמר שתהיה תמיכה בשביל הזה. ראש הממשלה הביע מחוייבות עמוקה לדרישה שלנו לקבל בהקדם את התשובות המלאות לכל השאלות שהעלינו בנוגע לנסיבות האירוע שבו בראל נפל".

כזכור, בזמן שבראל שכב בבית החולים, כשהוא פצוע קשה, בנט התקשר להורים שלו, האב אמר לבנט: "למה אתם לא עושים כלום, באיזה עולם אתה חיי, איך אפשר שדבר כזה יקרה, מה זה? אתם לא יודעים לקבל החלטות?".

"ממי אתה מפחד? אתה מפחד מעבאס? תתעורר, אתה מפחד, אתה פחדן אתה וכל הממשלה שלך פחדנים, תעשו משהו, איך אתם נותנים לערבים להתקרב ככה לגבול?".

הקלטת השיחה בין בנט לאב

"אין לך ילדים", שאל האב את בנט והוסיף: "יש לי ילד אחד בודד וזה מה שקרה לי, מה יש לך לענות לי אדוני ראש הממשלה?".

בנט הגיב לדבריו של האב ואמר לו: "אני רוצה לדעת איפה יוסי מאושפז", האב מתקן אותו שלבנו לא קוראים יוסי - אלא בראל ומוסיף: "הוא מאושפז בסורוקה".

"בוא נראה אותך, תבוא לבקר, אנחנו לא אנשים שעושים פוגרומים, אנחנו לא כמו הערבים בגבול עזה. מצבו של בראל עונש, נראה אותך מגיע לבקר את החייל שלך. בטלפון זה לא חכמה, עוד יומיים תשכח מהכל". "תתעוררו", החל האב לבכות ואמר: "עוד שבוע תשכח הכל, אתה חייב לעשות משהו. אני מנתק", והאב ניתק את השיחה עם ראש הממשלה בנט.

מוקדם יותר באותו היום, סיפרה האם ברדיו ללא הפסקה: "בנימין נתניהו צלצל אתמול בלילה ממקום חופשתו בארה"ב. שאל שאלות, בירך ובכה בטלפון, בכה. כל פרט על הלוחם הוא יודע". אדון בנט התקשר ב־22:30 בלילה ולא ידע אפילו איך קוראים ללוחם - הוא שאל באיזה בית חולים הוא. בושה וחרפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר