"נפטור מבידוד מגיל 5"

נפתלי בנט: ייתכן ונגיע ל-50 אלף מאומתים

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך מסיבת עיתונאים ודיבר על התחלואה המתפשטת. בדבריו, הסביר על צפי המאומתים, אישור חיסון לבני 60 ומעלה ופטור מבידוד מגיל חמש (בארץ)

(צילום: לע"מ)

בשל התפשטות זן האומיקרון, ראש הממשלה נפתלי בנט, כינס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, ממשרד ראש הממשלה בירושלים.

דבריו המלאים

גל האומיקרון כאן. הערב אני מבקש לתת לכם, אזרחי ישראל, תמונת מצב מלאה ככל הניתן: מה הפעולות שביצענו, מה המצב כרגע, איך ייראו השבועות הקרובים בישראל, ובעיקר, מה מוטל על כל אחד מאיתנו לעשות.

האומיקרון שונה מזנים קודמים, הוא מתנהג אחרת, ולכן זה מחייב אותנו להתאים את כל מה שידענו עד כה על הקורונה.

מה ביצענו עד עכשיו?

בישראל נערכנו לגל האומיקרון מוקדם מאוד, לפני כולם. לפני כחמישה שבועות סגרנו את מדינת ישראל לכניסת זרים. הפעולה הזו עיכבה מאוד את כניסת האומיקרון לתוך מדינת ישראל. קנינו זמן יקר וניצלנו אותו היטב. קנינו תרופות, רכשנו מלאי משמעותי של התרופה PLAXOVID של פייזר, זו תרופה מבוקשת מאוד בעולם שהתחרות עליה קשה. התרופה עכשיו נמצאת בידינו. היא יעילה ביותר ותסייע לאנשים רבים בסיכון שנדבקו לעבור את המחלה בשלום.

שנית, הכשרנו ואנחנו מכשירים גם עכשיו את בתי החולים. וידאנו שהם ערוכים לקראת שיא הגל בתחום האשפוזים. דאגנו שקופות החולים ייערכו לקליטת מאושפזים בקהילה כדי שלא נעמיס הכל על בתי החולים. דאגנו לרצף של מלאי חיסונים למבוגרים ולילדים.

והערב, אני מודיע שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, עדכן אותי ואת שר הבריאות, ניצן הורוביץ, לפני שעה קלה, על החלטתו לאפשר מתן חיסון רביעי למבוגרים מעל גיל 60 ולצוותים רפואיים, לאחר שעברו 4 חודשים לפחות ממועד החיסון הקודם. החלטתו של פרופ' אש התקבלה על פי מיטב השיקולים המקצועיים, ולאחר שהתייעץ עם מומחים שונים.

המשמעות גדולה היא שיש לנו שכבת הגנה חדשה, המדיניות שלנו של ראשונים בעולם בבוסטרים שמרה היטב על אזרחי ישראל.

התמותה במדינת ישראל בזמן האחרון היא מהנמוכות בעולם. בבריטניה התמותה לנפש גדולה פי 50 בגרמניה פי 100 בארה"ב פי 130.

אסור לנו להיות שאננים. אני קורא לכל מי שזכאי למנה רביעית לגשת להתחסן.

הזמן שהרווחנו נתן לנו ללמוד על האומיקרון מהעולם. ראינו מדינות כמו גרמניה או הולנד בגלל שלא היה להם את הזמן שנאלצו לעבור לסגר.

מטרת העל שלנו נשארה לאפשר כלכלה מתפקדת ככל הניתן במדינת ישראל תוך שאנו מגינים על הפגיעים ביותר בינינו

אנחנו עד סוף השבוע נחצה את קו ה-20 אלף מאומתים ליום, בשיא הגל ייתכן ונחצה את קו ה-50 אלף מאומתים ליום.

הבשורות הטובות שלמדנו מהעולם שאם אתה מחוסן כנדרש אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה. לכן החלטנו לפטור מבידוד מחוסנים מגיל חמש ומעלה שנחשפו למאומת ונבדקו ונמצאו שליליים.

החיסון מגן עליכם ממחלה קשה ומבידוד.

אזרחי ישראל אני מאד מבין את תחושת התסכול והבלבול, אף אחד לא ביקש ולא הזמין עוד גל. הפגיעה בבריאות ושגרת החיים אמתית, הממשלה עושה הכל כדי להיערך למצב שסוחף בסערה את כל העולם. מי שלא התחסן עדיין שיתחסן, מי שלא קיבל בוסטר שיקבל מיד עוד לא מאוחר, מי שלא חיסן את ילדיו שייקח אותם להתחסן כל יום הוא חשוב
הקפידו מאד על המסכות. מסכה יכולה לעשות את כל ההבדל בין מחלה קשה למחלה קלה.

הגנו על הפגיעים ועל הבלתי מוחסנים, נתתי הוראות לשמור על אמא שלי שהיא כמעט בת 80 למרות שהיא מחוסנת בכל החיסונים. אנשים מבוגרים לא צריכים להסתובב בימים אלו במקומות הומי אדם.

המצב של כמות אדירה של מאומתים בבת אחת מעל לקיבולת של המערכת ולכן אנחנו נערכים לשינוי קריטריונים לגבי הבדיקות כדי להוריד את העומס הכבד.

הציבור צריך לקחת אחריות ולהגן על עצמו.

אנחנו פועלים אל מול מגיפה שקצב ההשתנות הרבה יותר מהיר מקודם. ההכפלה בדלתא הייתה כל עשרה ימים פה זה כל יומיים שלושה. הכל קורה יותר מהר. יכולנו לבחור באסטרטגיה של מדינות אחרות לעשות סגר ושכל המדינה תהיה סגור למשך חודש, זה מה שקרה בשנה שעברה עם נזקים עצומים. יכולנו לא לעשות כלום ולהגיע לתחלואה קשה. אנחנו בוחרים לקחת החלטות לפי ההתפתחות. אני מעריך שיהיה שינוי קריטריונים מי צריך להיבדק כדי להוריד את העומסים ולכן אנחנו רואים את התורים האלה. אני כבר יכול לבשר על עדכון שיוריד לחץ. בבתי הספר היסודיים תלמידים ועובדי הוראה מחוסנים יוכלו להיבדק בבית הספר על ידי נאמני הקורונה שהבאנו, גם זה יוריד את הלחץ. האומיקרון מביא את כל העולם למצבי קצה. אנחנו מקבלים החלטות ומעדכנים ברגע שיכולים ונמשיך לעשות את זה.

אומיקרון בממוצע פחות מסוכן והרבה פחות לאנשים מחוסנים כראוי, ואנחנו גם רואים שהמיקס של חולים קשים הוא יותר נוח, שיש יותר חולים קשים שמצבם יחסית קל יותר. אני אוהב לרדת לפרטים ולמספרים ולהערכתנו אם הציבור יפעל לפי הכללים יש סבירות שנצלח בצורה טובה את הגל.

הכנו גם תוכנית ב', אנחנו משתדלים לא לעשות דברים סתם אלא עם היגיון. הרי סגרתי את השמים לפני 5 שבועות כשהכל היה טוב ובמהלך השבוע הקרוב כנראה נפתח מחדש. והציבור שואל מה ההיגיון. ואני אסביר, כשיש עשרות בישראל כניסה של 50 זה דרמטי אבל כשיש 20 אלף ביום הכניסה של החולים מחו"ל זה חסר משמעות. ולכן אנחנו רוצים לפתוח את השמים כדי לא להקשות.

הגל הזה יהיה יותר קצר מהגלים הקודמים אבל בגלל שילדים לא התחסנו מספיק נראה לימוד מרחוק בהיקפים לא מבוטלים. משרד החינוך נערך לזה. שוחחתי עם השרה וצמרת משרד החינוך כבר לפני שבועיים כדי להיערך למצב החדש. נעשה הכל כדי להתגבר על הגל הזה תוך מקסימום שמירה על הכלכלה והמשק בישראל.

לשאלה מדוע לא נערכו מראש לעומס הבדיקות למרות החששות מראש, אמר בנט ש"לכל מדינה בעולם יש גבול. מדינת ישראל היא מהמדינות שבודקות הכי הרבה בעולם, קיבלנו החלטה לתגבר את מערך הבדיקות המוסדיות. יש למיטב זכרוני 146 תחנות אנטיגן ברחבי הארץ, אבל כנראה שגם זה לא יספיק. לכן הפתרון לא יהיה רק בהיצע אלא בצמצום הביקושים שהקריטריונים יהיו יותר לאנשים סימפטומטיים או לאנשים בסיכון".

בנט התייחס למצב הביטחוני מול חמאס ואמר, "התגובה מול חמאס, לעומת מה שהיה בממשלות עבר שקיבלו את התירוץ של ברק ורעם אנחנו לא מקבלים את זה ומול בלון בודד אנחנו מגיבים מה שלא היה בעבר. המטרה שלי ביחס לעזה זה לשמור על השקט אבל לצמצם ככל האפשר את ההתעצמות. ב-20 השנה האחרונות אפשרו לחיזבאללה להפוך למעצמת טילים, אני לא מתכוון לאפשר דבר כזה במשמרת שלי.

מהרגע שהבנו מנתניהו ושותפיו שהם רוצים להוביל לבחירות חמישיות כמו שאתה יודע קיבלתי החלטה להקים ממשלה שונה ממשלה שיש בה שמאל וימין, וגם את מנסור עבאס, מנהיג ערבי שמכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ומגלה אומץ רב ואני מאד מאמין בדרך הזו. לכולנו יש אינטרס שהדרך שלו תצלח. ברור שיש מגבלות וברור שממשלה בקונסטלציה הזו מוגבלת, אני לא ראיתי שממשלות אחרות הקימו יישובים".

בנט התייחס לפגישת גנץ עם אבו מאזן ואמר כי היא נעשתה בידיעתו המלאה ובאישורו המלא, כולל מיקום הפגישה: יש עמדות שונות בממשלה, אנחנו ממשלה מעורבת של שמאל וימין וזה חלק מהחיים. שר היבטחון אחראי על מתן ביטחון והבאת יציבות ביו"ש וזה חלק מסל הכלים שיש ברשותו. גבולות הגזרה לפגישה זו היו ברורים ביטחוני וכלכלי אבל לא מדיני. באופן אישי אין לי כוונה לפגוש את אבו מאזן כפי שכבר אמרתי בעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר