מצפון, מזרח ודרום | סיקור

פוטין פלש לאוקראינה, הרוגים בקייב וטלטלה בשוקי ההון

רוסיה פלשה לפנות בוקר לשטחה של אוקראינה. פוטין טען כי אין בכוונתו לכבוש את המדינה. הנשיא האוקראיני קורא להפעיל את נשק יום הדין על פוטין • שוקי ההון חווים טלטלה בשל הפלישה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מלחמה באוקראינה (צילום: מלצמות אבטחה, 27א)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פלש לפנות בוקר (חמישי) לשטחה של אוקראינה. פוטין טען כי אין בכוונתו לכבוש את המדינה, זאת למרות תיעודים של כוחות צבאיים פולשים לעיר חרקוב - העיר השניה בגודלה באוקראינה.

הנשיא פוטין הודיע כי ה'מבצע הצבאי' יתמקד בעיקר בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. פוטין איין על העולם שלא להתערב במלחמה ואמר: "כל התערבות תוביל להשלכות שטרם נראו". הנשיא הרוסי קרא לחיילי צבא אוקראינה "להניח את הנשקים ולחזור הביתה", והסביר כי המבצע נועד ל'הגנה עצמית'. לדבריו: "הנסיבות דורשות פעולה נחרצת מצד רוסיה".

שר ההגנה של אוקראינה קרא לכל "מי שמוכן ומסוגל להחזיק נשק יכול להצטרף לשורות כוחות ההגנה".

שגריר רוסיה מצליח הרגיז את העולם באו"ם כשאמר כי "אזרחי אוקראינה ישמחו אחרי ש'נשחרר' את אוקראינה"

בתוך כך, באוקראינה טוענים כי הצבא הרוסי פלש לאוקראינה משלושה כיוונים שונים בו זמנית - פלישה לחרקוב מרוסיה, ללוהנסק ממחוז הבדלנים, ולצ'ירניהב מבלארוס.

כיווני הפלישה לפי צבא אוקראינה

בתוך כך, הבורסה ברוסיה צונחת בעקבות הפלישה ב-30 אחוזים. חברת התעופה 'וויז אייר' הודיעה כי היא מבטלת את כל הטיסות לאוקראינה.

אזרחים רבים באוקראינה מיהרו להגיע אל הכספומטים למשוך כספים מחשש למחסור במזומנים בשל המלחמה שפתח נשיא רוסיה

ברוסיה טוענים כי הצליחו להשבית את מערך ההגנה האווירית של אוקראינה, זאת זמן קצר אחרי שבצבא אוקראינה טענו כי חמישה מטוסים של צבא רוסיה הופלו על ידם.

על פי תיעודים נראים המונים נמלטים מקייב בירת אוקראינה, מחשש כי כוחות צבא רוסיה שפלשו מבלארוס יכבשו את הבירה.

(תיעוד הנמלטים מקייב)

המונים נוסעים בתנועה וכפי שניתן לראות בתיעוד, בעוד שהנתיב המוביל לעיר ריק לחלוטין, בנתיב היציאה מהעיר ישנו פקק עצום.

בתוך כך, מוקדם יותר הפגיזו מטוסי חיל האוויר הרוסי בסיס של צבא אוקראינה בו גם קיים שדה תעופה צבאי. אזרחים באיזור דיווחו על פיצוץ אדיר, כפי שאפשר לראות בתיעוד

אזרחי העיר חרקוב, שאוכלוסייתה כגודלה של תל אביב וירושלים ביחד, טוענים כי כוחות רוסיים הגיעו לכניסה לעיר, ומונעים מאזרחי אוקראינה לצאת מהעיר.

בתיעודים שונים נראים טנקים וכוחות רבים בדרכם לאיזור העיר. הכוחות פלשו מבלארוס, שבשבועות האחרונים פוטין טען כי הכוחות הללו שם "לצורך תרגיל"

בתוך כך, במשמר הגבול האוקראיני פרסמו תיעוד ממצלמות אבטחה של ציוד צבאי רב מגיע מכיוון חצי האי קרים, ובאוקראינה חוששים כי רוסיה תפלוש גם משם, ותנסה ליצור רצף של שטח בין הבדלנים לחצי האי קרים שנכבש בנת 2014.

בנוסף, באוקראינה תיעודו אזרחים טילי שיוט רבים שעושים את דרכם אל תוך שטחה של אוקראינה.

אחד מהאזרחים שנמלטו מערב מחשש להפגזות, תיעד נגמ"ש אוקראיני לאחר שעבר הפגזה ישירה מהאוויר בידי חיל האוויר הרוסי

אזרחים ישראליים שזקוקים לסיוע יפנו לחדר המצב בטלפון: 02-52303155 ובקווים החמים של השגרירות: 3536 770 67 380+, 4216 770 67 380+.

הנציגות בלבוב: 380935402099+.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הגיב להודעת פוטין ואמר: "פוטין בחר במלחמה שתכנן מראש, מלחמה שתוביל לאובדן חיים קטסטרופלי ולסבל אנושי. רוסיה לבדה אחראית לכך. העולם מתפלל למען אוקראינה".

לדבריו: "נגיב באופן מאוחד והחלטי למתקפה הלא מוצדקת של כוחות הצבא הרוסיים על אוקראינה".

שר החוץ של אוקראינה אמר לאחר החלטת פוטין לצאת למלחמה: "פוטין פתח במלחמה בהיקף נרחב נגד אוקראינה. החלו הפצצות על ערים אוקראיניות. אוקראינה תגן על עצמה - ותנצח".

מוקדם יותר פנה נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לעם ברוסיה ואמר: "העם באוקראינה וממשלת אוקראינה רוצים בשלום. אבל אם נהיה תחת מתקפה המסכת את חירותנו וחיינו - אנחנו נשיב מלחמה". זלנסקי סיפר כי ביקש לשוחח עם פוטין אך נתקל ב'דממה'. לדבריו, מלחמה בין המדינות תוביל לעשרות אלפי הרוגים.

בקהילה היהודית קוראים להתפלל: "אנא הקדישו מזמנכם לקריאת פרק תהילים, לעשיית מצווה ומעשה טוב וכן למתן כמה פרוטות לצדקה - לשלומנו."

כזכור, ארצות הברית דיווחה אתמול לנשיא זלנסקי כי רוסיה מתכוונת לפתוח בתקיפה תוך 48 שעות, ותכלול מתקפה אווירית, צנחנים וגם מתקפות סייבר.

לאחר הדיווח מארה"ב, צבא אוקראינה החליטו לגייס 36 אלף חיילי מילואים לצורך הגנה מול פלישה רוסית אפשרית - כשעל פי הדיווחים, מעל 150 אלף חיילים רוסים עומדים בגבול.

אמש עדכנו ב'איחוד הצלה אוקראינה' כי כי מבצע "מגן וישועה", שיהיה אחראי על פינוי הישראלים מאומן אם אכן תפרוץ מלחמה בין רוסיה לאוקראינה, מוכן. בהודעת הארגון, העובד בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון והחירום האוקראיניים ועם גורמים ישראליים רבים, תם שלב ההיערכות לפינוי מאות משפחות ישראליות, הנמצאות גם בימים אלו באומן, בסביבת קבר ר' נחמן מברסלב.

על פי התוכנית, אם ההסלמה אכן תגיע ושדות התעופה באוקראינה יסגרו מטעמים ביטחוניים, כלל המשפחות היהודיות יפונו לגבול פולין, והכל תחת אבטחה כבדה וצוות רפואי שילווה את המסע המסוכן. מדינות רבות הסמוכות לאוקראינה כבר סיכמו עם ישראל כי תסכמנה לקבל את המשפחות הישראליות בשעת הצורך.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר