24 ימים בכלא

חרדית הושלכה לכלא: "יש לה אמונה, היא חזקה"

מה שהתחיל ברצון לטוס לרבי מליובאוויטש בקראון הייטס, הסתיים אמש בהארכת מעצר. לאחר דיון מתיש, קבע בית המשפט הצבאי כי תושבת קרית מלאכי שהוגדרה על ידי צה"ל כעריקה, תשב במעצר 24 ימי מעצר. האב זעק: "היא חודש אחרי חתונה!" (חרדים, ארץ)

אלי ג'אן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

מה שהתחיל ברצון לטוס לרבי מליובאוויטש בקראון הייטס ניו יורק, הסתיים אמש (חמישי) בהארכת מעצר. לאחר דיון מתיש, קבע בית הדין הצבאי כי תושבת קרית מלאכי שהוגדרה על ידי צה"ל כעריקה, תשב במעצר 24 ימי מעצר נוספים.

כזכור, תושבת צפת לשעבר, הביעה רצון להתגייס לצבא לפני כשנתיים, אך רגע לפני הגיוס ועוד לפני החיול הרשמי, חזרה לביתה. לפני כחודש התחתנה עם תושב קרית מלאכי. בתחילת השבוע הגיעו בני הזוג לכלא 4 במטרה להסדיר את הפטור מהצבא, רגע לפני טסו לניו יורק, אולם אז הכלה נעצרה במפתיע.

הדיון השלישי בעניינה של כהן החל בשעות הצהריים אמש (חמישי), אך פסק הדין ניתן רק סמוך לשעה 20:00 בערב. לאחר שכל צד הציג את טעיוניו בפני השופט, הלה ביקש הפסקה על מנת להתייעץ. בהפסקה ניסה העו"ד להגיע להסכמה עם התביעה הצבאית.

"הם דרשו 50 ימי מאסר", אמר סגן ראש העיר קרית מלאכי חיים שטיינר, המלווה את הסיפור מראשיתו. "היינו מופתעים וכמובן שלא הסכמנו".

לאחר מספר דיונים החליט השופט כי ההחלטה תינתן רק בסוף היום. בפרק הזמן הזה, ניסה שטיינר יחד עם עסקנים נוספים לנסות למתק את הדין. "התקשרנו לחברי כנסת ושרים בממשלה, וכל אחד בדרכיו מנסה לעזור", סיפר שטיינר. יצוין כי שר הביטחון אהוד ברק אליו פנו חברי הכנסת חברי-הכנסת מיכאל בן-ארי ואורי מקלב לצד חיים שטיינר, לא סייע בנושא.

לאחר שהסתיימו כל הדיונים בבית הדין, הקריא השופט את החלטתו וגזר על הכלה הטריה 24 ימי עצר נוספים. מיד עם תום הדיון התפרץ האב בצעקות: "אתם לא רואים שהיא דתית? היא כלה! למה אתם עושים לה את זה?", שאל בכאב. לדברי עדים במקום דווקא דבורה לאה הייתה נראית נינוחה. "יש לה אמונה גדולה", אמרו בסביבתה.

מכיוון שכהן מקפידה על אוכל מהדרין, הצבא דאג לה למנות מזון מכפר חב"ד.

על פי הערכות, ביום רביעי הקרוב יוגש כתב האישום בעניינה. בניגוד לפרסומים ולאחר התייעצות עם עורכי דין, הוחלט כי לעת עתה לא יוגש ערעור על החלטת השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות