שוב מסעיר

רב הסלבס: "כפרות על תרנגולים - עבודה זרה"

הרב אבי זרקי, רב בצפון תל-אביב, מצטרף לקריאת ארגוני צער בעלי חיים וקורא שלא לקיים את מנהג הכפרות על תרנגולים. "זו עבודה זרה", הוא קובע ומצטט את בעל השולחן ערוך. טוען: "באחרונה, רבים בוחרים לעשות על כסף ולא על תרנגולים" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום מסך טוויטר, פלאש 90)

פחות מחודש לפני התקדש יום הכיפורים, החל רשמית הקמפיין נגד מנהג הכפרות על תרנגולים. כמדי שנה בשנה, שוב יוצאים ארגוני בעליי החיים בקמפיין נגד קיום מנהג הכפרות על תרנגולים. לדבריהם, מדובר בצער בעלי חיים. את המנהג הם דורשים לקיים רק על כסף.

במפתיע, לקריאה הזו מצטרף השנה גם הרב אבי זרקי, רב בצפון תל-אביב שהתפרסם כ"רבם של הסלבס".

בשיחה ל"כיכר השבת" אומר זרקי כי קיום המנהג על תרנגולים הוא עבודה זרה ממש.

לדברי הרב זרקי, הוא נשען על פסיקותיהם של פוסקי ההלכה בדורות הקודמים. לטענתו, בעבר גדולי ישראל שהתנגדו למנהג כמו הרשב"א, הרמב"ן ורבי יוסף קראו בעל השולחן ערוך שכתב כי "מה שנהגו ליקח תרנגול לזכר ותרנגולת לנקבה יש בזה משום דרכי האמורי".

הרב זרקי הסביר: "אני מתנגד קודם כל מהטעם ההלכתי שכותב בעל השולחן ערוך, וגם מטעמים נוספים. אנשים חושבים שהם יכולים לחטוא במשך כל השנה ובערב יום כיפור יקחו תרנגול, יסובבו על הראש והוא יכפר על הכל. מדובר בגיבובי הבלים.

"זה פשוט לא על פי ההלכה. עדיף לתת את הכסף ישר לעניים וכך לקיים את המצווה".

זרקי מוסיף: "ישנה בעיה הלכתית בשחיטה, שכן בשל הלחץ שמופעל על השוחטים, אין להם זמן ופנאי לבדוק את הסכין כראוי ואולי נשחט העוף בסכין פגומה. רבים מהעופות מתים עוד לפני שנשחטים.

"מלבד זאת, מדובר בצער בעלי חיים שאין לו מחילה. דוחקים תרנגולים רבים בתוך לולים צרים בצפיפות גדולה מאוד, והרבה פעמים הם שוהים במשך לילה שלם ללא אוכל ומים".

לרב זרקי נתונים מעודדים מבחינתו: "בשנים האחרונות אני מדווח שישנה ירידה משמעותית במקיימי המנהג על תרנגולים", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר