הרב פינטו חשף את קברי הצדיקים שבמשרדו

תיקון כרת, סליחות, שופרות ותפילות היו רק חלק ממעמד גילוי מצבות הצדיקים שנערכה בקריית מלאכי. לפני כשלושה שבועות, גילה הרב חיים פינטו, רב העיר אשדוד וקרית מלאכי, כי במשרדו קבורים שני צדיקים, אולם את שמם הוא לא גילה עד כה. תיעוד מיוחד

אלי ג'אן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

תיקון כרת, סליחות, שופרות ותפילות היו רק חלק ממעמד גילוי מצבות הצדיקים שנערכה בקריית מלאכי. לפני כשלושה שבועות, גילה הרב חיים פינטו, רב העיר אשדוד וקרית מלאכי, כי במשרדו קבורים שני צדיקים, אולם את שמם הוא לא גילה עד כה. "המשרד שלי היה כיסוי עד עכשיו, אבל מאחר ואנו שומעים קולות של מלחמה, אז אמרנו שבעזרת השם הם יעמדו לזכות עם ישראל", אמר הרב פינטו.

מאות מתושבי העיר ומחוצה לה הגיעו בשעות הלילה של יום חמישי לתיקון כרת האחרון לפני ראש השנה ולסליחות. לחסידים נכונה הפתעה בדמות שני קברי צדיקים נוספים לארבעה הקיימים.

על פי השמועה העוברת מפה לאוזן, אחד מהצדיקים הקבורים שם הוא רבי שלמה בוזגלו. "מצטרפים שני צדיקים קדושים שחיו לפני 300 שנה", אמר הרב פינטו בדרשה שנשא לאחר התיקון וקודם שפתח באמירת הסליחות, "הם היו יכולים להישאר ככה עוד כמה שנים במשרד, שבכלל לא היה משרד אלא כיסוי. זה היה מקום קדוש שהייתי מתפלל בו". לדברי הרב, הדיבורים על תקיפה באיראן והחשש ממלחמה כוללת, הביאה אותו לכלל החלטה כי על עם ישראל לדעת שיש עוד צדיקים שקבורים בקרית מלאכי ועליהם להשתטח בקברם.

בין הנוכחים ניתן היה לראות את רבה של שכונת חב"ד רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א לצד הממונים על המועצה הדתית הרב יוסף בלוי והרב יהודה שטרית. בלט בהיעדרו, ראש העיר מוטי מלכה.

"הבאתי אותם לשם שמיים, סבלתי בשבילם לשם שמיים סיכנתי את עצמי לשם שמיים הסתובבתי במדינות ערב לשם שמיים והם כאן לשם שמיים. וכל המטרה שיגנו על עם ישראל". לדברי הרב פינטו הקברים הובאו לפני 23 שנה לקרית מלאכי בעוד ארבעת הצדיקים הקודמים הובאו לפני 25 שנים.

במהלך הדרשה סיפר רב העיר גם על רבי שלמה בוזגלו, יש שיאמרו שלא באקראי, על ההפגנות של היהודים שעה שהברטים רצו לחרוש את קברו. "השתטחתי על קברו, הוא היה קבור בשורה 10 קבר 11, יחד עם אשתו. תבדקו את ההיסטוריה" אמר הרב כממתיק סוד.

לאחר הדרשה עמד הרב על ציון ארבעת הקברים והחל לומר את הסליחות והקהל החרה אחריו תוך כדי זעקות, את נוסח התפילה.

עם סיום הסליחות וסמוך לשעה 1:30 בלילה, עמד הרב כשאחריו עדת חסידים גדולה, לפני דלת משרדו לשעבר, שיהפוך מן הסתם בזמן הקרוב למוקד משיכה לאלפים, ופתח בתפילה מיוחדת. מי שהתכבד לפתוח את דלת הציון החדש הוא הקבלן יעקב ועקנין המקורב לרב.

צמרמורת אחזה בקהל שעה שהרב חיים פינטו החל תוקע בשופר תוך כדי שהוא צועד לעבר קברות הצדיקים החדשים. הרב נשא כמה מילות תפילה נוספות והקהל גדש את המשרד שהפך לקבר הצדיקים שאולי יגן עלינו מפני המלחמה עם האיראנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר