בגלל חוב כספי

הנהלת הת"ת מאחלת: מוות לילדים, צרות וייסורים

הורים לשני ילדים קטנים, זכו לשורת קללות ו"איחולים" מהנהלת ת"ת "יעבץ" בירושלים, בו למדו ילדיהם, וזאת רק בשל חוב כספי של 600 שקלים. "אין תפילתו נשמעת, ובניו ובנותיו מתים כשהם קטנים, וצרות וייסורים באים עליו ועל כל בני ביתו", מאחלת ההנהלה במכתב בו דרשה את החזר החוב (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

בלתי נתפס: הורים לשני ילדים, בני שש ושבע, זכו לשורה של קללות ו"איחולים" מהנהלת התלמוד-תורה בו למדו ילדיהם, וזאת רק בשל חוב כספי של כמה מאות שקלים.

לפי הדיווח הבוקר (ראשון) ב'מעריב', ההורים של א' ונ', נותרו חייבים 600 שקלים, משנת הלימודים שעברה, לתלמוד תורה "יעבץ" בירושלים, בו למדו ילדיהם. כיום, לאחר שהמשפחה עברה להתגורר בשכונת רמות, שני ילדיהם הועברו ללמוד באזור.

במכתב, שנשלח ב"ערב ראש השה תשע"ג", נכתב: "בניכם ... למדו אצלנו בת"ת עד סוף שנת הלימודים תשע"ב, ויש לכם עדיין חוב בסך 600 שקלים".

"אנחנו מבקשים לשלם את החוב באופן מיידי בלי שום הוראת היתר, ואין לכם מחילה על עיכוב התשלום, ועל הגזל שבידיכם", ממשיכה הנהלת הת"ת וכותבת.

בהמשך המכתב, עוברת ההנהלה לאיחולים הקשים: "וכל זמן שגזל של הקדש בידו של אדם, אין תפילתו נשמעת, ובניו ובנותיו מתים כשהם קטנים, וצרות וייסורים באים עליו ועל כל בני ביתו".

בסיום המכתב, מציינת ההנהלה כי ניתן לשלוח את תשלום החוב בצ'ק. בסמוך, התווסף בכתב יד: "מן הראוי לזכור את הכרת הטוב שהשקיעו בבניכם, ולשלם את החוב".

בשיחה עם 'מעריב', מצהיר האב כי בכוונתו לשלם את החוב מיד לאחר החגים, אך עומד חסר-אונים מול הניסוח של המכתב. "אנשים בעדה החרדית שמקבלים מכתבים כאלו ייבהלו מיד. אלו הן קללות כלפי הילדים. אי אפשר להישאר אדיש למילים כאלו", הוא אומר.

"אני מקווה שמישהו ירים את הכפפה ויעשה משהו עם המנהל, כיוון שהוא ממש מאחל למוות של הילדים שלי. זה דבר בלתי מתקבל על דעת. אני מסכים שזה חוב וצריך לשלם אותו ואני מוכן לשלם אותו, אבל לא בצורה הזו צריך לפנות אלינו. הוא יכול היה לחכות אחרי החגים והיה מקבל את הכסף שלו, אבל הוא העדיף ככה", מוסיף האב.

האב מספר כי המנהל ,התקשר כמה וכמה פעמים לאשתי והטריד אותה בטלפון על החוב, אבל זה המכתב הראשון שהוא שלח. ערב יום כיפור לקבל כאלו קללות זה לא נעים. הוא ממש קילל".

מנהל תלמוד-תורה "יעבץ", הרב בנימין כהן, אומר ל'מעריב' בתגובה כי "השם שלי לא מופיע במכתב. אני בכלל לא אחראי ולא מנהל".

המכתב להורים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר