תיעוד בלעדי

ה'סיקריקים' פצעו צלם עיתונות, החרדים סייעו

חגיגות 'שמחת בית השואבה' בחצר חסידות 'תולדות אהרון' בשכונת מאה שערים בירושלים, לוו במהומה גדולה, בשל פרובוקציה שעוררו פעילי תנועת 'ישראל חופשית' מחד, והסיקריקים הקיצוניים מאידך. 'כיכר השבת' מגיש תיעוד וידאו בלעדי מהמהומה הגדולה והעזרה החרדית לצלם שנפצע (חרדים)

כתב וצילם: ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן )

חגיגות 'שמחת בית השואבה' אמש (שני) בחצר חסידות 'תולדות אהרון' בשכונת מאה שערים בירושלים, לוו במהומה גדולה, בשל פרובוקציה שעוררו פעילי תנועת 'ישראל חופשית' מחד, והסיקריקים הקיצוניים מאידך.

כפי שדווח כאן בהרחבה, קבוצה של פעילי 'ישראל חופשית' הגיעה אל השכונה במטרה 'לבדוק' האם אנשי חסידות 'תולדות אהרון' עומדים בהוראות בג"צ בנושא ההפרדה בשכונה.

כוחות גדולים של משטרה מלווים בקצינים הבכירים של המחוז הגיעו מבעוד מועד בעקבות מידע מודיעיני שהביקור של אנשי 'ישראל חופשית' יגרום להתפרעות חלק מהתושבים.

מפקד מחוז ירושלים החדש ניצב יוסי פריינטי מלווה בקצינים הבכירים אלי כזרי סגן מפקד מרחב ציון, רונן אבניאלי מפקד תחנת לב הבירה, וקצין המודיעין א', הגיעו אל השטח כדי לפקד על האירוע מקרוב.

בשלב מסויים, עם הגעתם של אנשי 'ישראל חופשית' לרחוב שבטי ישראל, הם שוחחו עם מפקד תחנת לב הבירה רונן אבניאלי, והגיעו להסכמה כי רק שלושה מהם יכנסו לתוך שכונת מאה שערים.

אנשי ועסקני חסידות 'תולדות אהרון' עשו את כל המאמצים כדי שהכניסה תעבור בצורה שקטה וללא מהומות, אך בשלב מסוים כשהשלושה הגיעו אל מול בניין חסידות 'תולדות אהרון' החלו מספר תושבים, ככל-הנראה אלו המשתייכים לפלג הקיצוני 'הסיקריקים', והחלו ליידות אבנים לעבר השלושה והעיתונאים שהלוו אליהם.

אחד מהאבנים פגעה בפניו של צלם 'ידיעות אחרונות' עטא עסיוואת, שנפצע באורח קל ופונה לבית החולים 'הדסה עין כרם' כשהוא מעורפל הכרה, שם נשאר להשגחה במהלך הלילה האחרון. בנוסף, שוטר נפצע באורח קל בידו מבקבוק שנזרק לעברו.

לאור המהומה, פרצו לשכונה עשרות שוטרי יס"מ ובלשים והדפו את מאות הסקרנים והמפגינים ששהו בקרבת הצלם הפצוע וסייעו לחלצו מהשכונה, יחד עם לא מעט חרדים ותושבים שהעניקו סיוע ראשוני לצלם.

בחסידות 'תולדות אהרון' מאשימים את אנשי הסיקריקים שהם אלו האחראים ליידוי האבנים ופציעתו של הצלם בכדי להרוס את השמחה של החסידות, עימם הם מנמצאים בשנה האחרונה בעימות חריף.

גורם במשטרה אישר ל'כיכר השבת' כי ככל-הנראה אנשי הסיקריקים הם אלו שאחראים ליידוי האבנים ולפציעתו של הצלם. לדבריו, "מבחינתנו, אנשי 'תולדות אהרון' עמדו בהתחייבויות שלהם".

בחסידות 'תולדות אהרון' גינו אמש בחריפות את ידויי האבנים, אך עם זאתלא הסתירו את זעמם על אנשי 'ישראל חופשית'. "כמובן שידויי האבנים לא היה שייך אלינו ואנחנו מגנים את זה, אבל כניסתם של פעילי ישראל חופשית היה מיותר, אנשי המשטרה נכנסו לשכונה וראו שאנחנו עמדנו בהבטחות שלנו ובהוראות בג"צ, אז בשביל מה היה צריך שהם יכנסו לשכונה, הם חיכו למהומה הזאת בכדי לקבל כותרת בעיתון", אומר גורם בחסידות.

מאוחר יותר נכנסה חברת מועצת עיריית ירושלים רחל עזרייה לשכונה יחד עם מ"מ מקום ראש העיר יוסי דייטש, ואישרה שאכן אנשי החסידות עמדו בהתחייבויות שלהם ובהוראות בג"צ.

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר יוסי דייטש כי "המהומה שהיתה בשכונה מיותרת. מדובר בקיצונים שיידו אבנים, אנשי 'תולדות אהרון' עמדו בכל מה שהם אמרו, אין ספק שכניסתם של אנשי 'ישראל חופשית' הייתה פרובוקציה מיותרת".

'כיכר השבת' מגיש תיעוד וידאו בלעדי מעת כניסת פעילי 'ישראל חופשית', הרגע בו נפצע הצלם ועד הפינוי לבית החולים.

מפקדי המשטרה בכניסה למאה שערים
מפקד תחנת לב הבירה רונן אבניאלי וקצין המודיעין א'.
עטא עסיוואת מפונה משכונת 'מאה שערים'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר