תיעוד בלעדי

השר סילבן שלום לחרדים: צה"ל מתנגד לנח"ל החרדי

במפגש מצומצם שהתקיים בבני ברק בין המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום לפעילים חרדים בליכוד, אמר השר: "צה"ל הוא המתנגד הכי גדול לנח"ל החרדי" • "אין מלחמה עם האמריקאים, אנו עובדים בשיתוף פעולה" • וגם: האם המפלגות החרדיות תומכות בהקדמת הבחירות? • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אמש (רביעי) בשעות הערב התקיים בעיר בני ברק מפגש מיוחד של פעילים חרדים ממפלגת הליכוד בפניהם נאם המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום. במפגש השתתפו אברכים חסידים וליטאים לצד מי שמכונים החרדים החדשים כולם חברי המטה החרדי בליכוד.

השר סילבן שלום פתח את דבריו בהערכה הפוליטית כי הבחירות אכן בפתח, "מדובר בתופעה מאוד ייחודית" גיחך השר, "אף אחד לא רוצה בחירות וכולם מובלים כמו שה לטבח, ש"ס לא רוצה בחירות, יהדות התורה לא רוצה בחירות, ישראל ביתנו לא רוצה בחירות ובכל זאת כולם מוצאים את עצמם מובלים אליהם. המלחמה על התקציב יוצרת בעייה כשכל אחד רוצה שיקצצו אצל השני ולכן נראה כי אין מנוס מהליכה לבחירות מוקדמות",העריך סילבן שלום.

בהמשך התייחס השר לאיומים הבטחוניים הנשקפים לישראל מאירן ומגורמים מיליטנטים בעולם הערבי ואמר "אנחנו חושבים שהזמן הולך ואוזל בצורה הרבה יותר מהירה מאשר השעון שמתקתק במחוזות אחרים בעולם,אך מנגד אנו רואים כי הסנקציות הכלכליות עובדות בצורה די משמעותית,אנו רואים שיש שם מהומות בימים האחרונים והם נמצאים בבעייה כלל לא פשוטה"

הפעילים והשר סילבן שלום במפגש, אמש (רביעי) (צילום: כיכר השבת)
הפעילים והשר סילבן שלום במפגש, אמש (רביעי) (צילום: מענדל גרוזמן, כיכר השבת)

כולם מבינים אף אחד לא יכול לחיות במצב שבו מאות טילים בעלי ראש נפץ גרעיני מכוונים לעבר מדינת ישראל,שאחד מהם יכול לחסל את האומה היהודית בלחיצת כפתור"

לפעמים כשאני קורא אני מתרשם כאילו יש מלחמה עם ארה"ב, במקום עם אירן, סוריה, החמאס והחיזבאללה, לכן חשוב להבהיר שאין מלחמה עם האמריקאים ואנו מסכימים כמעט בכל דברים ועובדים בשיתוף פעולה מלא.

הרב ברנד משתתף במפגש (צילום: כיכר השבת)
הרב יצחק ברנד משתתף במפגש (צילום: מענדל גרוזמן, כיכר השבת)

במענה לשאלה של אחד האברכים כיצד חייל חרדי יכול לשרת בצבא עם כל הקשיים והאתגרים שצה"ל מטיל בפניו בתחומי הדת, השיב השר סילבן שלום תשובה מפתיעה וענה: "אתם יודעים מי המתנגד הגדול ביותר לנח"ל החרדי? הצבא. הם אומרים אם אתם רוצים לבוא לשלוש שנים,אהלן וסהלן. אבל אתם גם באים למסלול מקוצר וגם דורשים מאיתנו כצבא להיות מותאם לדרישות המיוחדות שלכם. הם דורשים בד"ץ ואז מתחיל ויכוח איזה בדץ,לנדא,בית יוסף. ואז אומרים בלי בנות,ואחרי זה תפילה ומקווה,זה מאוד בעייתי ולא פשוט.אבל היום מתחילה להיות הבנה גם בקרב הרבנים שאפשר וצריך למצוא פתרון.

לסיום סיפר השר על מפגשיו עם גדולי הרבנים התומכים ביוזמתו לחוקק חוק של יום מנוחה גם בימי ראשון ואומר כי הם תומכים במהלך המהפכני.

בהכנת הידיעה השתתף מענדל גרוזמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר