אישום נגד הרב רוזיליו: גנב גווילים תמורת מאות אלפים

הפרקליטות הגישה לבית המשפט השלום בבאר שבע, כתב אישום חמור נגד הרב יהודה רוזיליו, רב המושב ברוש שבדרום, באשמת גניבת גווילי ספרי תורה וכן בקבלת דבר במרמה על מכירתם במאות אלפי שקלים. בכתב האישום מואשם הרב בשישה אישומים בעבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, עלבון דת ועוד

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

כתב אישום נגד הרב הגנב: בשעות הצהריים (שלישי) הגישה הפרקליטות לבית המשפט השלום בבאר שבע, כתב אישום חמור נגד הרב יהודה רוזיליו, רב המושב ברוש שבדרום, באשמת גניבת גווילי ספרי תורה וכן בקבלת דבר במרמה על מכירתם במאות אלפי שקלים.

בכתב האישום מואשם הרב רוזיליו בשישה אישומים בעבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, עלבון דת ועוד.

על פי נוסח כתב האישום, "במסגרת תפקידו היה אחראי הנאשם על מתן שירותי הדת במושב, וקיבל משכורת חודשית מהמועצה הדתית, מתוקף תפקידו קיבל מהמתפללים תשלום עבור הזכות לשאת את ספרי התורה במהלך יום הכיפורים וחגיגות שמחת תורה, תוך הצגת מצג שווא בפני המתפללים לפיו הם נושאים ספרי תורה כשרים, בשעה שהוא יודע שהם ריקים".

לפי כתב האישום, הרב כתב ספרי תורה עבור משפחות מהמושב שהזמינו ספרי תורה וקיבל מהם תשלום עבור עבודתו, אך כאשר הוזמן ספר תורה חדש, במקום לכתוב ספר תורה גנב את הגווילים ומכרם למשפחה אחרת תוך הצגת מצג שווא כאילו וכתבם במיוחד עבור הקונה החדש.

במקרה נוסף, השאיל גווילים מסוחר ומכר אותם למשפחה שביקשה לקנות ממנו ספר תורה. לאחר שקיבל תשלום עבור הגווילים ולאחר שהסתתים טקס הכנסת ספר התורה, הוציא הרב רוזיליו את הגווילים והחזירם לסופר.

לקראת חגים ומועדים, נטען בכתב האישום, הכניס הרב בריסטולים ריקים במקום הגווילים שגנב כדי למנוע מהמתפללים להבחין בגניבה. בחזית הגלילים הדביק הרב יריעות של קלף מצולם, על מנת ליצור מצג שווא.

כזכור, דבר הגניבה התגלה במהלך ההקפות שהתקיימו בבית הכנסת בישוב בחג שמחת תורה האחרון, שעה שאחד הרוקדים פתח את נרתיקו של אחד מספרי התורה וגילה לתדהמתו כי גווילי ספר התורה נגנבו ומישהו שם במקומם בריסטולים וניירות.

חשדם של המתפללים נפל מיד על רב בית הכנסת וזאת משום שהינו האדם היחיד שברשותו מפתחות בית הכנסת וארון הקודש, ואכן במהלך חקירת המשטרה הודה הרב רוזיליו בגניבה אך הסביר שטעה וכי הוא מוכן להשיב למקומם את ספרי התורה הגזולים.

בשבוע האחרון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו והיום כאמור הוגש כנגד הרב כתב האישום.

יצויין כי סניגרו של הרב עו"ד רפי ליטן טוען בשיחה עם כלי התקשורת כי הרב רוזיליו עשה את המעשה וזאת בשל חובות גדולים שחייב לאישים שונים בשוק האפור והלחצים האיומים שהפעילו הללו עליו להשיב את הכסף.

הפרקליטות בקשה מבית המשפט לשחרר את הרב רוזיליו בהסכמה למעצר בית תוך הפקדת ערבות ואיסור לעסוק ברבנות, בכתיבת ספרי תורה או בכל עיסוק אחר שיש לו נגיעה לספרי תורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר