"לא תמכתי באוסלו"

לקראת פיוס: אריה דרעי נפגש עם רבני כפר חב"ד

אריה דרעי ממשיך במגעים האינטנסיביים עם קהילת חב"ד במטרה להביא לסוף הסכסוך בינהם בעקבות הסכמי אוסלו. אמש (שני) בשעות הערב נפגש דרעי עם רבני חב"ד ואמר להם: "לא היה ולא נברא, אני לא עמדתי מאחורי הסכם אוסלו, אנחנו נמנענו, וגם בלעדי ש"ס ההסכם היה עובר"

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי והרב אשכנזי בפגישה (צילום: כיכר השבת)

אמש בשעות הערב (שני) הגיע מנהיג ש"ס אריה דרעי לכפר חב"ד ונועד שעה ארוכה עם רבני הקהילה הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי"ד רבני חב"ד והרב שמואל אשכנזי רבה של כפד חב"ד

לפי הפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' דרעי ניסה להפיג את המתח הקשה ששרר בינו לבין קהילת חב"ד וציבור הימין בישראל, על רקע הסכמי אוסלו שדרעי הואשם על ידי הציבור החב"די כמי שעמד מאחורי ההסכם.

דרעי אמר לרבנים: "לא היה ולא נברא, אני לא עמדתי מאחורי הסכם אוסלו, אנחנו נמנענו, וגם בלעדי ש"ס ההסכם היה עובר".

גורם ששהה בזמן הפגישה אמר ל'כיכר השבת': אריה דרעי בקש להסיר את ההרגשה שבחב"ד הולכים אישית נגדו, הוא אמר לרבנים שכ"ששומעים הרבה פעמים שקר לפעמים חושבים שזה אמת".

הרב בנימין ליפשיץ, יו"ר כפר חב"ד ששהה בחלק מהפגישה סיפר ל'כיכר השבת': "הרבנים שמעו את ההסברים של דרעי והבינו שהוא לא 'אדריכל' של הסכם אוסלו, הוא לא הגיע לבקש שחב"ד תצביע ש"ס, הוא בא להסביר שזה לא נכון מה שמספרים עליו".

שלשום נחשפו ב'כיכר השבת' מגעים שהתקיימו בין דרעי לקהילת חב"ד, ואף מסע פגישות עם עסקנים מחסידות חב"ד במטרה ליישר את ההדורים. "מי שהחזיר את חברון אלו היו הליכוד" אמר בשיחות פנימיות עם עסקני החסידות "באוסלו אנחנו לא תמכנו אלא התנגדנו, וגם זה היה בגלל שמרן קבע".

בקיץ 2005, ביצע ראש הממשלה דאז אריאל שרון את תכנית ההינתקות לישובי גוש קטיף. אלי ישי היה מהראשונים להתנגד לתכנית בקול, ויחד עם חברי כנסת נוספים מהתנועה הסתובב ביישובים שהתפנו מאוחר יותר והביע את דעתו הנחרצת נגד הפינוי. זה השתלם.

בבחירות לשנת 2006 מצביעי ימין רבים בעיקר חסידי חב"ד הצביעו למפלגת ש"ס. חלק מהם אף התעקשו שקיבלו את ההוראה מרבני חב"ד הבכירים, למרות שבפועל לא הייתה הוראה רשמית. עם חזרתו של דרעי לזירה, עלו שוב הקולות בקרב מצביעי הימין שהזכירו את הסכמי אוסלו משנת התשנ"ג - 1993 בהם ש"ס בראשותו לא התנגדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר