ראשי מאהל הפראיירים ביקרו בישיבה חרדית בדרום

ראשי מאהל ה'פראיירים' הגיעו היום לביקור בישיבה בדרום. במהלך הביקור, נשמעה באיזור אזעקת צבע אדום, וראשי הישיבה והמבקרים נאלצו לברוח למקום מוגן. המשך הביקור עבר בצורה חלקה. "זו הייתה חוויה מרגשת", אמר בועז נול, מראשי 'המחנה המשותף'. "חשתי בעוצמתה של התפילה בלב ההפגזה שנחתה על העיר. זה בהחלט עשה לנו משהו"

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
(צילום: תנועת 'טוב')

אל מול פני הסכנה - חילוקי הדעות נשכחים: ראשי 'מחנה הפרייארים' הפועלים לגיוס בני ישיבות בצה"ל ערכו היום (ג) סיור בדרום. ביוזמת תנועת "טוב" בראשות חנוך ורדיגר, הם נכנסו במהלך הסיור לביקור הזדהות בישיבה בעיר קרית מלאכי בראשה עומד הרה"ג רבי יהודה עמית שליט"א.

במהלך הביקור נשמעה אזעקה והמבקרים יחד עם ראשי הישיבה והתלמידים מיהרו אל המקלט. בני הישיבה פתחו באמירת תהילים והאורחים הצטרפו אליהם לתפילה. "זו הייתה חוויה מרגשת", אמר בועז נול, מראשי 'המחנה המשותף'. "חשתי בעוצמתה של התפילה בלב ההפגזה שנחתה על העיר. זה בהחלט עשה לנו משהו".

בסיור השתתפו בועז נול, תומר מינץ ואסף ברז'נו, מראשי מחנה הפרייארים. יחד עם יו"ר תנועת טוב הרב חנוך ורדיגר הם ישבו לשיחה עם ראש הישיבה. "באנו לכאן כדי לומר שבשעות כאלה אנו מתעלים מעל המחלוקת ומחזקים את תושבי הדרום, ובתוכם גם את תלמידים הישיבות שממשיכים בלימודיהם גם בשעות חרום", הסביר בועז נול. "בימים כאלה המסר שלנו הוא התעלות מעל מחלוקות".

הרב חנוך ורדיגר, יו"ר תנועת טוב אמר: "מטרת המפגש הייתה להעביר מסר שהקיום המשותף שלנו בארץ ישראל בשעות קשות אלו הינו מעבר לנקדות מחלוקת. עלינו לתת גבולות ברורים לביטויים של מחלוקת שבין הצדדים. אסור לנו לשכוח לרגע שאנו עם אחד בעל קיום משותף בארץ ישראל".

ישיבתו של הרב עמית הינה בין היחידות שממשיכה בלימודיה תחת האש. ישיבות רבות בדרום העבירו את לימודיהם למרכז הארץ, בעקבות קריאתם של כ"ק האדמו"ר מבעלז והגראי"ל שטיינמן שליט"א.

הסיור המשיך לעבר העיר שדרות, שם נפגשו עם עם חיילי פיקוד העורף ועם ראש העיר דוד בוסקילה וחיזקו את ידיהם ואת ידי התושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר