מנתקים ממכונת הנשמה? אסור לומר 'שמע ישראל'

גאב"ד בני-ברק, הגאון רבי ניסים קרליץ, הכריע למתנדבי ארגון 'לב מלכה' כי אסור להם לומר "שמע ישראל" עם ילד החולה במחלה הנוראה שמשפחתו רוצה לנתק אותו ממכשירי ההנשמה. הסיבה: "אתם מסייעים לו לקצר את חייו שהקציבו לו משמים" (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
רבי ניסים קרליץ (צילום ארכיון: כיכר השבת)

"אסור לומר שמע ישראל ביציאת נשמה עם ילד שמשפחתו רוצה לנתקו ממכשירי הנשמה", כך הכריע גאב"ד בני-ברק, הגאון רבי ניסים קרליץ. הסיבה: "אתם מסייעים לו לקצר את חייו שהקציבו לו משמים".

הפסק החדש ניתן בשבוע האחרון לרב אהרון אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה', אשר מסייע בידי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם ונקלע לא אחת לשאלות סבוכות.

בעת ביקור אצל הגר"נ קרליץ, שטח הרב אברמן מספר שאלות ונושאים שעמדו על הפרק, בהם בין היתר, שאלה בנוגע למשפחה שפנתה לארגון בבקשה שיבואו לומר עם בנם החולה במחלה הנוראה "שמע ישראל" בעת יציאת הנשמה.

הבעיה במקרה הנוכחי הייתה, שמצבו של הילד לא היה כה קריטי שהרופאים הגדירו את רגעיו כספורים, אלא בני המשפחה הם אלו שרצו לנתקו מהמכשירים לאחר שלא יכלו לראות את בנם סובל מהמחלה.

מתנדבי הארגון הסתפקו האם לומר איתו 'שמע ישראל' ווידוי כדי שייפטר מן העולם לאחר אמירת 'שמע ישראל' ככל יהודי או שמא בשל העובדה שהוא אמור להיפטר רק בשל ניתוק מהמכשירים, הרי שאסור עליהם לסייע במיתתו.

הגר"נ קרליץ השיב לאלתר כי "אסור לומר איתו שמע ישראל". רבי ניסים אף נימק את הכרעתו בכך ש"אתם מסייעים לו לקצר את חייו שהקציבו לו משמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר