בעקבות ההחלטה לרוץ לכנסת

סאטמר נגד הרב יצחק: נעצור התרומות ל'שופר'

לאחר שמפלגתו החדשה של הרב אמנון יצחק שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת' הוכרזה רשמית, כעת, גורמים בחסידות סאטמר, מאיימים לעצור את זרם התרומות לארגונו של הרב אמנון יצחק - 'שופר'. וזאת בשל תמיכתו בריצה של מפלגת 'כח להשפיע' ל'כנסת המינים'. (חדשות, בחירות 2013)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, חדשות 24)

מפלגתו החדשה של הרב אמנון יצחק שנחשפה לראשונה כאן ב'כיכר השבת', ממשיכה לעורר סערה, גם מעבר לים.

גורמים בכירים בחסידות סאטמר הודיעו היום בעקבות הכרזתו אמש של הרב על פתיחת מפלגה חדשה בנשיאותו ותחת חסותו. כי באם הדבר נכון, הרי שהם ייאלצו להפסיק את התמיכה, וזרם התרומות לארגון החזרה בתשובה "שופר" של הרב אמנון יצחק יעצר.

על פי הדיווח בקו החשיפות, הודיעו אותם גורמים כי בעבר זכה הרב יצחק לתרומות נכבדות בקרב חסידי סאטמר ברארה"ב וזאת בין היתר בשל העובדה כי ארגונו מחזיר בתשובה מקרב יהודים לאביהם שבשמיים.

אולם הסיבה העיקרית לתרומות שזרמו עד היום לארגונו של הרב אמנון יצחק, היו משום שהרבה בדרשותיו המיוחדות לזלזל בציונות ובאנשים הפוליטים מהמפלגות החילוניות, כשהוא הופך אותם ללעג ולקס ובכך משרת בעקיפין את דרכה של החסידות האנטי ציונית.

"כולם ידעו כי הרב אמנון יצחק לא מפחד לומר את האמת על השלטונות ועל פגיעתם בלומדי התורה וביהדות החרדית", מסבירים הגורמים בסאטמר.

בסאטמר מוסיפים, כי כעת, על אף העובדה שלא הרב בעצמו יהיה זה שישב ב"כנסת המינים", אולם רשימה לכנסת תקבל את גיבויו ותמיכתו, הרי שהם רואים בכך טעם לפגם וייאלצו להפסיק את זרם התרומות מקרב בני הקהילה.

"כח להשפיע - מחזירים השלטון לעם"

כזכור, אמש, נחשפה כאן ב'כיכר השבת' לראשונה המפלגה שתרוץ לכנסת במסגרת הבחירות הקרובות.

שעות לאחר החשיפה ב'כיכר השבת', הכריז הרב אמנון יצחק באפן רשמי על המפלגה החדשה.

במהלך שיעור שמסר בבת-ים, סיפר הרב אמנון יצחק כי הוא נשאל פעמים רבות על-ידי תלמידים ומעריצים, "למה אתה לא הולך לבחירות, למה אתה לא הולך לממשלה... למה לא תהיה ראש הממשלה?", והכריז: "הערב אני אומר את התשובה - הוחלט להקים מפלגה".

לקול תשואות הקהל, חשף הרב יצחק את שמה של התנועה החדשה - "כח להשפיע", ואת סלוגן הבחירות שלה - "מחזירים השלטון לעם".

"מעתה", הבטיח, "אנחנו נהיה שליחים שלכם לתבוע את זכויותכם ולהעניק לכם את המגיע לכם, ומגיע לכם הכל כיוון שאתם העם. השלטון שייך לכם. בחרתם באנשים והם לא נתנו לכם את מה שהם הבטיחו בדרך כלל".

למצע המפלגה הקליקו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות