חטיפת הבחור החרדי

העדות נחשפת: "אמרו לי אתה תמות, פחדתי מאוד"

לאחר הגשת כתבי האישום בפרשה, חושף אתר ynet את עדותו של הבחור החרדי שנחטף על-ידי אנשיו של צ'רלי אבוטבול: "אמרתי לו 'אתה רוצה להרוג אותי?' והוא אמר לי 'כן'", סיפר ותיאר את המכות שחטף: "אחד נתן לי מכות בראש עם מטקה, אחר נתן לי אגרופים בפנים ושלישי בעט בחזה" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ש' הבחור שנחטף, וצ'רלי אבוטובול (צילומים: פלאש 90, יוטיוב)

"אמרתי לו 'אתה רוצה להרוג אותי?' והוא אמר לי 'כן'", כך העיד הבחור החרדי, בן ה-25 מירושלים, שנחטף על-ידי צ'רלי אבוטבול ואנשיו, בחשד כי גנב כסף מביתו של רב מוכר ברכסים.

שבוע לאחר הגשת כתב האישום נגד אבוטבול ו-11 מאנשיו בגין סחיטה בכוח ואיומים, כליאת שווא וקשירת קשר לביצוע פשע, תמליל עדותו של החטוף הגיע לידי ynet, החושפת כיצד התנהלו הדברים.

בעדותו, תיאר הבחור את הרגעים הקשים: "אמרתי לו 'אתה רוצה להרוג אותי?' והוא אמר לי 'כן'. הם לקחו אותי למטה והרביצו לי מכות עד זוב דם. הבוס אמר לי 'יש חולות פה מאחורה, שם אף אחד לא ישמע אותך ואף אחד לא יידע איפה אתה נמצא. אתה לא תראה אור יום'". הבוס, כך כונה צ'רלי אבוטבול בידי אנשיו.

לדברי החטוף, הוא זומן ל"בירור" עם חסידי הרב, ובסיום הפגישה, הוא נלקח באיומים לביתו של "הבוס" בג'יפ מרצדס.

בעדותו, מספר הבחור כי מהרכב נלקח למרפסת בה ישב אבוטבול בראש השולחן, כאשר אנשיו גרמו לו לחשוב כי הוא פוגש את ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, רק במהלך חקירתו במשטרה הבין כימולו היה ראש ארגון פשע ולא ראש המוסד לשעבר.

"כשנכנסתי, הם הושיבו אותי דווקא לפניו", סיפר החטוף, "הוא שאל 'איפה הכסף? יש כסף או אין כסף?'. אמרתי לו 'איזה כסף, מה אתה רוצה ממני?', אמרתי לו שהוא שואל שאלה שאני לא יכול לענות עליה כי אני לא יודע כלום על הכסף. בתגובה הוא אמר לאנשיו: 'אני רואה שהוא לא מבין, טוב, תיקחו אותו".

אנשיו של אבוטבול מיהרו לקיים את ההוראה והעבירו את הבחור ליחידת דיור שם הוכה קשות. "הבחור שהיה לידי תפס מקל עץ חום של מטקה ולא הפסיק לתת לי בראש", סיפר החטוף במשטרה, "בחור אחר נתן לי אגרופים בפנים וברכיות לכיוון הפה שלי והשלישי נתן לי גם בעיטות בחזה ובפנים. פחדתי מאוד באמצע המכות, הבנתי שהברירה היחידה שלי לצאת מהמכות האלה היא להגיד להם שזה אני ואז הם יפסיקו".

בעקבות המכות והפחד, הודה הצעיר כי הכסף נמצא בדירתו בירושלים. לאחר ההודאה הועלה האברך שוב לביתו של אבוטבול והאנשים במקום התארגנו לקראת נסיעה לירושלים.

החטוף, סיפר בעדותו כי שאל את אחד מאנשי אבוטבול "תגיד, זה דגן?", כשהוא מצביע על אבוטבול. "חשבתי שהבוס הוא דגן ראש המוסד ואז הוא אמר לבוס, 'ראית איך הוא זיהה אותך?' הוא בא ואמר לי שהם עובדים בשביל המדינה והם חיסלו הרבה ערבים בעזה. האמנתי".

"פניתי לבוס ושאלתי אותו אם אפשר לדבר איתו ביחידות. רציתי לדבר רק איתו. הבוס אמר לי 'לא' ושאני אדבר. שאלתי אותו אם יש לו מכונת אמת והוא אמר לי שיש להם ושאל אותי 'למה?'. אמרתי שבגלל שהוא ראש המוסד, צריך להיות לו", הוסיף הצעיר בעדותו.

הצעיר חשש שאנשיו של אבוטבול יגיעו לדירה ולא ימצאו את הכסף ואמר לו כי ייתכן שהשותף לו לקח את הכסף לביתר עילית. אבוטבול לא האמין לו ואחד מאנשיו איים עליו: "אני מוציא לך את הנשמה ואני אוהב להוציא את הנשמות". בשלב הזה שוב נלקח הצעיר ליחידת דיור סמוכה והוכה.

בעדותו, תיאר החטוף את המכות: "הוא לקח את הסכין הגדולה ושם לי אותה על האצבעות של רגל שמאל ואמר שהוא יחתוך לי את האצבעות כדי שאזכור אותן. התחננתי אליו שלא יעשה את זה והוא צחק לי מול הפנים. הוא היה כל-כך אכזרי".

החטוף טען בחקירתו כי אשתו של אבוטבול לא עשתה כלום למראה ההתעללות בו. "האשה של בעל הבית תמיד ישבה בסלון. ניסיתי להסתכל עליה כדי שאולי היא תרחם עליי. היא ראתה אותי עם הגופייה והדם והתפלאתי איך היא מדברת רגיל ולא מגיבה. הסתכלתי עליה במבט של תחינה והיא התנהגה כאילו היא לא שמה לב למה שקורה", הוא סיפר.

לדבריו, אחד מהאנשים שם, "הרים את החרב מעל ראשי ושאל אותי איך אני רוצה למות, באקדח או בסכין. הוא לקח את הכיסא ונתן לי אותו בראש. בקושי יכולתי לנשום, כאבי תופת".

כשהבחין כי שומריו נרדמו, מיהר להימלט מהחלון, חצה גדר שגובהה יותר משני מטרים, אך לא הצליח לעצור מונית, עד אשר חלפה במקום ניידת משטרה, הוא ניגש לשוטרים ותיאר את מה שחווה.

סנגורו של צ'רלי אבוטבול, עו"ד משה שרמן, הכחיש את המיוחס למרשו בכתב האישום. עוד יצוין כי גיל אבוטבול, בנו של העבריין, נאשם אף הוא בפרשה שכונתה במשטרה "סוף הדרך" וקשר חלק מהנאשמים לעבירות שמיוחסות להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר