הרב אויערבך אסר, מועצת גדולי התורה: יש להתייצב כרגיל

מודעה ב'יתד נאמן' קוראת לתלמידי הישיבות בשם 'מועצת גדולי התורה' להתייצב בלשכות הגיוס אך לא לחתום על שום מסמך, זאת בניגוד להוראת הגר"ש אויערבך אמש למספר ישיבות שלא להתייצב בשל הבעיות הרוחניות. במודעה נכתב כי התקלות החמורות בלשכות נבדקו וטופלו במלוא החומרה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מתייצבים בלשכות הגיוס (צילום: פלאש 90)

גיוס בני הישיבות: בעוד הגאון רבי שמואל אויערבך, הורה אמש (רביעי) שלא להתייצב בלשכות הגיוס, מתפרסת הבוקר מודעה בשם 'מועצת גדולי התורה' כי אין שינוי בהוראות, ועל תלמידי הישיבות להתייצב בלשכות אך לא לחתום על שום מסמך.

במודעה בעמוד הראשון ב'יתד נאמן', נכתב: "על דעת גדולי ישראל שליט"א, בהמשך למה שפורסם על תקלות חמורות בלשכות הגיוס, הדברים נבדקו וטופלו במלוא החומרה ע"י נציגי "יהדות התורה".

"על כן אין שינוי בהוראת מועצת גדולי התורה מתאריך כ"ה מנ"א תשע"ב, בהן הוחלט שעל בני הישיבות הנקראים ללשכות הגיוס, עליהם להתייצב ולא לחתום על שום מסמך ואך ורק להצהיר על מעמד בן ישיבה.

"על כל בעיה אם תיווצר בלשכות הגיוס, יש לפנות ללשכות חברי הכנסת של 'יהדות התורה'", לשון המודעה.

לצד זאת מתפרסמת ידיעה מערכתית שפורסמה גם בעיתונים 'המודיע' ו'המבשר', לפיה נפגשו יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וסגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן עם בכירי משרד הביטחון והבהירו להם כי "לא יאפשרו כל פגיעה בתלמידי הישיבות ובאורח חיי התורה, צניעות ויראת שמים".

לדברי גורמים בתנועה הליטאית מדובר באשרור מחדש של אותה החלטה מלפני מספר חודשים של מועצת גדולי התורה.

כאמור, ההחלטה שפורסמה הבוקר ב'יתד נאמן' בה מורה מועצת גדולי התורה לבחורי הישיבות להמשיך להתייצב בלשכות הגיוס, אך שלא לחתום על אף מסמך, הינה בניגוד לדעתו של הגאון רבי שמואל אויערבך, שפורסמה אמש במספר ישיבות להם הורה כי בשל הבעיות הרוחניות הקשות הקיימות בלשכות הגיוס הרי שדעתו היא כי אין להתייצב כלל במקום.

ואכן, בעיתון "הפלס" המזוהה עם ההנהגה הרוחנית ב"שערי חסד", מובאת הבוקר בכותרת הראשית ידיעה הפוכה מהנכתב ב'יתד נאמן' ולפיה "ראשי ישיבות שליט"א הורו לתלמידיהם שלא להתייצב כלל בלשכות הגיוס".

המודעה ב'יתד נאמן', הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר