לקראת ההכרעה

דגל: הרב אויערבך ישתתף בישיבת 'המועצת' ביום שני

'מועצת גדולי התורה' של סיעת 'דגל התורה' תתכנס ביום שני בבית מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שיכריע בסוגיית המקום השלישי. ל'כיכר השבת' נודע כי שליח מטעמו של הגר"ש אויערבך הודיע לבית מרן הגראי"ל כי בכוונתו להשתתף בישיבת 'המועצת'. וגם, המועמדים הסופיים למקום השלישי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן והגר"ש אויערבך (צילומים: מאיר אלפסי, פלאש 90)

הפילוג בעולם הליטאי - לשיא: 'מועצת גדולי התורה' של תנועת 'דגל התורה', כפי שנחשף ב'כיכר השבת', תתכנס ביום שני הקרוב בביתו של נשיא 'המועצת', מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון שטיינמן, במעונו ברחוב חזון-איש 5 בבני-ברק.

כינסו 'המועצת' נעשה לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ה-19, כדי להכריע באופן סופי את סוגיית המקום השלישי בתנועה הליטאית, שמאיימת לפלג את הציבור הליטאי.

ל'כיכר השבת' נודע כי מרן ראש הישיבה הודיע למקורביו כי חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב ימשיכו לכהן בתפקידם וישמשו כנציגי 'דגל התורה' בשתי המקומות הראשונים בסיעה.

באר למקום השלישי ברשימה, יכריע ראש הישיבה שעה קלה לפני הכינוס עצמו, כאשר בין השמות הסופיים שיגיעו לשולחנו של ראש הישיבה נמצאים ראש עיריית בני ברק יעקב אשר, ראש מועצת רכסים לשעבר איצ'ה רייך, העסקן הרב מנחם שוורץ מפתח-תקווה, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, הרב אליעזר סורוצקין מנהל ארגון 'לב לאחים' ואברהם דייטש מאופקים.

בתוך כך, נודע ל'כיכר השבת' כי שעה קלה לפני חצות הלילה הגיע שליח מטעמו של הגאון רבי שמואל אויערבך והודיע לבית ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטיינמן כי בכוונת הגר"ש אויערבך להגיע ולהשתתף בישיבת 'מועצת גדולי התורה'.

בגלל 'הפלס' - כרמל יודח

כזכור, לפני כחודשיים חשף 'כיכר השבת' בשיחה שקיימנו עם גורמים בכירים בדגל התורה המזוהים עם מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, כי איש העסקים מנחם כרמל "יודח" ממקומו במפלגה וזאת בשל הפרסום של רשת המרכולים שבבעלותו בעיתון "הפלס" ואי הציות שלו למרנן ורבנן גדולי ישראל תוך פגיעה קשה בהם.

כרמל מנגד הודיע בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אינו מתחרט על הפרסום וכי הינו חלק מהפלג הירושלמי הנשמע להוראותיו של הגר"ש אוירבך, "אסור לזלזל בציבור גדול" אמר כרמל באותה שיחה.

בשבועות האחרונים עלו שמותיהם של מועמדים רבים העשוים להחליף את מנחם כרמל. כעת מחכים כולם לישיבת המועצת הדרמטית שתפזר את הערפל ותכריע בזהות המועמד הסופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר