האם מועצת אלעד הולכת הביתה?

בג"צ הורה לפרקליטות המדינה להשיב מדוע לא תפוזר עיריית אלעד. הצו הוצא לאחר שחבר מועצת העיר שי נתן, הגיש עתירה כנגד משרד הפנים, לאחר שהעירייה לא אישרה את תקציבה במועד הקבוע בחוק. שי נתן לכיכר השבת: "אין שום ספק שהעירייה תפוזר. החוק לא מותיר ברירות בנושא"

אברהם הלוי | כיכר השבת |
בדרך הביתה? יצחק עידן (צילום: כיכר השבת)

האם עיריית אלעד תפוזר בתוך זמן קצר ותחתיה תמונה ועדה קרואה? כך בטוח לפחות חבר מועצת עיריית אלעד מהמפד"ל, שי נתן, שהגיש עתירה דחופה לבג"צ, בדרישה לפזר את מועצת העיר.

השבוע, הוציא בג"צ צו על תנאי, המורה לפרקליטות המדינה להשיב עד ל-4 בינואר, מדוע אכן לא תפוזר המועצה, כדרישת העותר.

הרקע לעתירה, הינה העובדה כי מועצת העיר לא אישרה כחוק את תקציבה, עד למועד האחרון האפשרי לכך, דבר שעל פי החוק, מהווה עילה לפיזור המועצה באופן מיידי, ללא שלשר הפנים ישנו שיקול דעת בעניין.

יש לציין, כי המועצה אישרה אמנם תקציב, אלא שזה נפסל על ידי משרד הפנים, ומאז לא הגיש ראש העיר תקציב חדש לאישור המועצה, גם לא במועד האחרון הקבוע לכך בחוק, ועל אף התראות משרד הפנים.

עוד יש לציין, כי על פי החוק, המועצה מפוטרת באופן מיידי, ואילו לגבי ראש העיר, ישנו שיקול דעת לשר, באשר למידת אחריותו לאי אישור התקציב. אולם במקרה דנן נראה, כי מאחר ולראש העיר אשמה ישירה לנושא, מאחר וכלל לא הגיש את התקציב לאישור המועצה, ודווקא אלו מצידם אישרו את התקציב כשאר הוגש, הרי שהאשמה במקרה זה תלויה בו.

בשיחה עם כיכר השבת, אומר חבר מועצת העיר שי נתן, כי אין לו כל ספק שהעתירה תתקבל: "החוק לא מותיר כל שיקול דעת בעניין. גם לא בשנת בחירות. אני מקווה ששר הפנים ימנע את הצורך בדיון הזה, שאינו לכבודו, וימנה בהקדם ועדה קרואה לניהול העיר אלעד, שכל יום שעובר מצבה מידרדר עוד יותר".

באשר לסיבות עתירתו אומר שי נתן, כי "הסיבה שהלכתי לבג"צ אינה אי-אישור התקציב - אלא העובדה שהעיר עומדת על סף קריסה. אי-אישור התקציב הוא רק הסימפטום לכך שהעירייה הזו לא מנוהלת כראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר