המלחמה נגד גיוס חרדים

ר"י פוניבז: הגזרות מסכנות את עתידו של העם היהודי

מאבק הציבור החרדי נגד גיוס תלמידי ישיבות נמשך: בימים האחרונים, הופץ מכתב של ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי חיים שלמה לייבוביץ, בו הוא קורא להגביר את לימוד התורה מחשש לגזרות, ואומר, כי אם אכן הגזרות יתבצעו, תהיה סכנה להמשך קיומו של העם היהודי. "נמצאים אנו בסכנה גדולה" (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב חיים שלמה לייבוביץ (צילום: כיכר השבת)

המאבק החרדי נגד גיוס תלמידי ישיבות נמשך: לאחר שחבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) התבטא בחריפות נגד השירות הלאומי, בימים האחרונים, כתב אחד מראשי ישיבת פוניבז', הרב חיים שלמה לייבוביץ לתלמידיו, כי גזירת הגיוס, יכולה לפגוע בזכות הקיום של העם היהודי.

במכתב מיוחד שהפיץ הרב לרגל ימי החנוכה, כתב הרב לייבוביץ: "אנו עומדים בעת קשה למבקשי ה' בני התורה הקדושים שמבקשים לבטלם מתלמודם תורת ה' משיבת נפש, ובוודאי שבמחשבתם הרעה הם גם מכניסים את עם ישראל בסכנה",

הרב ליבוביץ הביא במכתבו סיפור ממנהיג נטורי קרתא הרב עמרם בלוי ממנו ביקש להבהיר, כי כל הניסים שקרו עד היום, הינם תוצאה מהפטור שניתן לתלמידי הישיבות: "וזכורני שהייתי אצל מו"ר, נכנס הרב הצדיק ר' עמרם בלוי זצ"ל ואמר לו שכל הנסים הגלויים שנעשו בזמנינו בארץ ישראל, אף שבראש המלחמה עמדו רשעים עוקרי הדת בוודאי שהם הגיעו מכוחות של הסטרא אחרא".

"ענה לו מרן הגרי"ז זה אינו נכון אלא דפשוט שמה שהם זוכים לנסים זה מכח הזכות שנותנים לבני הישיבות בארץ ישראל ללמוד תורה, ואף על פי שהם רשעים זוכים הם לכך, כמבואר בגמ' שבדורו של אחאב אע"פ שהיו עובדי עבודה זרה רח"ל היו מנצחים במלחמה כיון שהיו מפרנסין תלמידי חכמים, ואמר שלא גרע זמנינו מאז" כותב הרב לייבוביץ

"וכעת, ע"י מחשבת הגזירות על בני התורה מסכנים את עצם זכות הקיום, ונמצאים אנו בסכנה גדולה".

"אנו בני התורה צריכים להתחזק להרבות בלימוד וביגיעת התורה, ועד כמה שאנו נתחזק ביגיעה ובהתמדה בתורתנו הקדושה זהו יהא הניצחון של התורה הקדושה"

את מכתבו חותם הרב לייבוביץ בתפילה ש"הגזרה" תוסר מעל הציבור החרדי: "הרחמן הוא יעשה לנו נסים כמו שעשה לאבותינו בימים ההם בזמן הזה, ויסיר מהם כל מחשבתם הרעה".

כזכור, ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה', הקצין אמש את הטון במאבק, ואמר כי הוא לא תומך בגיוס חרדים גם לשירות לאומי: "הם רוצים להפוך את כולנו לחילונים, זה לא משנה אם יצאת לעבודה, הם הולכים למבצר הכי חזק שלנו - לומדי התורה ונאבקים" אמר גפני בראיון למוטי לביא בקול ברמה.

יצויין, כי לפני תקופה, תועד גפני כשהוא אומר כי הוא בעד גיוס חרדים, לדבריו, לא כולם יכולים ללמוד, ואלה שלא לומדים צריכים להתגייס. לאחר שתיעוד מדבריו של גפני התפרסם, הוא חזר בו וטען כי הדברים נאמרו בהומור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר