ש"ס מתייחסת למשבר הגיוס

אריה דרעי מצהיר: חרדי שלא לומד חייב להתגייס

אריה דרעי, יו"ר ש"ס בפועל, התייחס הערב לסוגיית מעמד בני הישיבות, והצהיר כי מי שאינו לומד צריך להתגייס לצבא. לדברי דרעי: "מי שלא לומד עליו להתגייס ולשרת, מי שבאמת ובתמים כל מעייניו הוא לימוד תורה יש לאפשר לו זאת, בכוונתנו לפעול כבר בממשלה הבאה על מנת להגיע להסדר" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי (צילום: פלאש 90)

יו"ר תנועת ש"ס בפועל אריה דרעי בהצהרה חד משמעית: מי שלא לומד בישיבה עליו להתגייס לצה"ל.

יצויין, כי בתקופה האחרונה, בעקבות האיחוד בתנועת ש"ס, דרעי עסק פחות בדעתו בנושאים אקטואליים, והתעסק במאמץ להוכיח שהאחדות אכן אמיתית. אולם הערב, התייחס דרעי ברשת הפייסבוק למשבר גיוס החרדים, ואמר כי הוא תומך בגיוסם של אלה שלא לומדים.

גולש בעמוד הפייסבוק של דרעי שאל לגבי העובדה שש"ס לא הייתה פעילה במשבר הגיוס: "ישבתם על הגדר וחיכיתם. לא ניסיתם אפילו להציע חוק חלופי, ובינתיים בני הישיבות, ע"פ החוק, חייבים בגיוס, זה מצב לא טוב לכל הדעות" כתב הגולש.

דרעי שמשתדל לענות להרבה מהשאלות שהוא נשאל בעמוד הפייסבוק השיב בנחרצות לשאלה "מה תעשו בנוגע למצב?": "דעתי היא כפי שהבעתי אותה במספר ראיונות לתקשורת, כי מי שלא לומד עליו להתגייס ולשרת, מי שבאמת ובתמים כל מעייניו הוא לימוד תורה יש לאפשר לו זאת. לעניין התוכנית שלנו, בכוונתנו לפעול כבר בממשלה הבאה על מנת להגיע להסדר מוסכם שיהיה מקובל על כולם".

לדעתו של דרעי, לצד החובה לשמור ולשמר את האפשרות שלומדי התורה ימשיכו את לימודם בלא מפריע, הצבא חייב לאפשר לחרדים מסגרות לגיוס שלא יפגעו באורח החיים החרדי.

לפני יותר משנה, לאחר השריפה בכרמל, התייחס דרעי בראיון לערוץ 10 לסוגיית גיוס החרדים, והציע לגייס חרדים לשירות האזרחי במסגרת כיבוי אש.. מדבריו אז: "מדברים על גיוס החרדים למצוא להם מסגרות? אני חושב שכבאות הוא רעיון כזה, אפשר בתוך תקופה לא ארוכה לייצר גיוס והכשרות והם יהיו ככוח מילואים. גם כיבוי אש אפשר לעשות לפי ההלכה".

יצויין, כי בתקופה האחרונה, הקצינו הפוליטיקאים החרדים את אמירותיהם בנושא גיוס חרדים, ח"כ משה גפני, אף הצהיר לאחרונה בראיון למרדכי לביא ב'קול ברמה', כי הוא מתנגד לכל גיוס של חרדים, גם אם הוא מתבצע דרך השירות האזרחי.

מדברי גפני בראיון: "מי שתורתו אומנות אי אפשר לגייס אותו לשום מסלול. הם רוצים להפוך את כולנו לחילונים, זה לא משנה אם יצאת לעבודה, הם רוצים שנהיה כמוהם, ונגד זה המאבק, לא נגד הפרטים, כעת הם הולכים למבצר הכי חזק שלנו, לומדי התורה ושם הם נאבקים, המאבק הוא על הכל, זה לא על סעיפים. כשיש מאבק על הכל צריך להתגייס למאבק".

עוד יצויין, כי שבועות קודם לאותו ראיון, תועד גפני על ידי 'כיכר השבת' כשהוא מצהיר שבחורי ישיבה שלא לומדים צריכים להתגייס. אולם לאחר מכן, אמר שהדברים נאמרו ב"הומור". נכון או לא? תשפטו בעצמכם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר