פרסום ראשון

הרבנים הספרדים נגד ר' אמנון יצחק: "מעיז לפלג ולשסע את הציבור, אין לסייע לו"

מכתב מחאה חריף, וכמדומה ראשוני מסוגו בציבור החרדי ספרדי, נכתב ונחתם על-ידי רבנים רבים נגד הרב אמנון יצחק, מקים מפלגת 'כח להשפיע', בשל מה שהם רואים כפגיעה מתמשכת בכבודו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף. "המומים וכואבים על חילול ה' הנורא אשר נעשה בשער בת רבים", נכתב במכתב הרבנים, "כל מטרתו היא בהאדרת שמו ובהגדלת קרנו, תוך פגיעה ובזיון במרן" • המכתב המלא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת, פלאש 90)

פרסום ראשון>>> מכתב מחאה חריף וראשוני מסוגו, נכתב ונחתם על-ידי הרבנים הספרדים נגד הרב אמנון יצחק, מקים מפלגת 'כח להשפיע', בשל מה שהם רואים כפגיעה בכבודו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף.

אתר 'כיכר השבת' חושף בפרסום ראשון את המסמך, עליו הוחתמו רבנים רבים, בראשם חברי מועצת חכמי התורה הגאונים הגדולים חכם שלום כהן, הרב שמעון בעדני והרב משה מאיה.

וזה נוסח המכתב החריף, ככתבו וכלשונו, שכמדומה כי הציבור החרדי ספרדי לא ידע כמותו:

"מחאה נמרצת, רבם דקרו.

"המומים וכואבים על חילול ה' הנורא אשר נעשה בשער בת רבים, על ידי אנשי ריב ומדון המתעטפים באיצטלא מזוייפת של קדושה, ופוגעים ומבזים מערכות אלקים חיים, וכל מטרתם היא רק כדי לגדל את שמם תוך זריעת מחלוקת בישראל, ובזה נגרם בלבול בקרב המון העם.

"לא עת להחריש, ואנו מוחים מחאה נמרצת, ומזהירים את קהל יראי ה' לבל יפלו ברשתו של ר' אמנון יצחק אשר הוכיח שכל מטרתו היא בהאדרת שמו ובהגדלת קרנו, תוך פגיעה ובזיון במרן מאור עינינו פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א, אשר מסר ומוסר את נפשו ומאודו על התורה הקדושה למען כלל ישראל ולהחזיר עטרת יהדות ספרד ליושנה.

"ובפרט בעת הזאת אשר מרחפות גזירות על עולם התורה ולומדיה, מעיז ר' אמנון יצחק לפלג ולשסע את הציבור, להחליש את כח עולם התורה, ולגרום לצער השכינה, ובוודאי לא תצליח דרכו. וצריך כל אחד למחות על מעשיו, ואין לסייע לו בתרומות או בכל עניין אחר, ולכל עדתו אנו קוראים, היבדלו מתוך העדה הזאת.

"וזיכנו הקב"ה להסתופף תחת הנהגתו של מרן מאור ישראל שליט"א אשר ממימיו אנו דולים, ומתורתו אנו למדים. ועושה השלום הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, ונזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן. החותמים בצער ובלב רותח", וכאן מופיעות חתימות הרבנים.

,מכתב הרבנים נגד ר' אמנון יצחק (צילום: כיכר השבת)

אתמול התייחס ר' אמנון יצחק במהלך הרצאה שנשא בנתיבות, כאשר הוא מזכיר שמות של אנשים שלטענתו עומדים מאחורי המכתב ואמר: "מכתב מבעית והחתימו עשרות רבנים ספרדים נגדי וזה אמור להתפרסם מחר כנראה, דברים שלא אמרו על יש"ו אומרים עלי, ואני רוצה להגיד לך דבר אחד, אף אחד לא ינקה כולם ימותו במיתה משונה".

התגובה: הרב אמנון לא פגע ולא הוציא שם רע על הרב עובדיה

במכתב תגובה ששיגר עו"ד אריה סאמרלי, בשם מרשו הרב אמנון יצחק, הוא כותב כי "הרב אמנון יצחק לא פגע ולא הוציא כל שם רע ו/או קרא תגר על כב' הרב עובדיה יוסף שליט"א ודברי הרב הוצאו מהקשרם".

לדבריו, תוכנו של המכתב "יוצא חוצץ כנגד כב' הרב אמנון יצחק ואשר כל מטרתו הנה "חיסול" פעילותו הציבורית בת 35 שנה למען עם ישראל והחזרה בתשובה מחד כמו חיסול פעילותו העסקית של ארגון "שופר" ושל הרב עצמו מאידך".

"המכתב אשר הוצא באצטלה של, תגובה לכאורה, "לפגיעה" של כב' הרב אמנון יצחק בכב' של מר"ן הרב עובדיה שליט"א, נועד במהותו להביא את הרב אמנון להחלטה לפיה עליו לפרוש מפעילותו הפוליטית לקראת ההתמודדות בבחירות לכנסת ה- 19".

מי אתה הרב אמנון יצחק?

הרב אמנון יצחק נולד למשפחה חילונית ברמלה וגדל בשכונות 'כרם התימנים' בתל אביב. כשהיה בגיל 24 חזר בתשובה, ובמשך שבע שנים נטש את כל עיסוקיו בכדי להגות בתורה.

באותם שבע שנים שקד הרב יצחק על ספרי הגות ומחשבה רבים, והחל להרצות בענייני דת ומדע. בראשית דרכו העביר הרצאות בסמינריונים מטעם ארגון ערכים, לאחר מכן, בשנת 1986, הקים את ארגון "שופר" שהפך עד מהרה לארגון מחזיר בתשובה מוביל.

הרב אמנון יצחק חולל מהפכה רבתי בתחום ההחזרה בתשובה, כאשר השתמש (ומשתמש עדיין) באמצעים אלקטרוניים מתקדמים, ובעצם בכל מדיה שהיא, להעברת מסריו והחזיר רבבות בתשובה.

הרב יצחק ידוע בסגנון הרצאותיו הייחודיות שמשכו אליהם אלפי אנשים. בהרצאותיו משלב הרב טיעונים שכליים יחד עם טיעונים רגשיים, איתם הוא משכנע את ציבור השומעים לעבור לחיי תורה בעלי משמעות.

המפעל הגדול ביותר היה חלוקת קלטות שמע ווידאו ומאוחר יותר גם דיסקים עם הרצאותיו, או סרטים השקפתיים שהפיק ארגון "שופר" בראשותו. על פי דבריו של הרב יצחק עד היום חילק ארגון שופר יותר מ-20 מיליון דיסקים, קלטות וכדו'.

כשגבר השימוש באינטרנט כתקשורת המונים, פתח הרב אמנון יצחק אתר לארגון "שופר" בו מועברים הרצאותיו בשידור חי, כיום תכנים רבים באתר הם בתשלום. במקביל הקים הרב יצחק בימים אלו גם אולפן טלוויזיה, בשם 'כרטה TV'.

לאחר שבהרצאותיו אמר פעמים רבות כי הוא אינו משתתף בבחירות, בנובמבר 2012 הודיע על הקמת מפלגה בשם 'כח להשפיע' שתתמודד בבחירות לכנסת התשע עשרה. המוטו של המפלגה הוא "מחזירים את השלטון לעם". הרב אמנון יצחק עצמו הודיע כי למרות שמפלגה מטעמו משתתפת בבחירות הוא עצמו לא יצביע.

הרב עובדיה על הרב אמנון: "הקדיח תבשילו"

השבוע, נחשף מכתבו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה, בו הוא כותב על הרב אמנון יצחק כי "הקדיח תבשילו", ובאשר לשאלה בנוגע לשיעור תורה אותו מוסר הרב יצחק, השיב הגר"ע יוסף כי "מצווה להחליפו באדם ירא שמים".

הרב אמנון יצחק מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "על פי דעת תורה של אחד מגדולי הספרדים שקבלתי הרי תגובתי: כל מי שיוצא נגדי בדבור או בכתב מבלי לברר את דברי בבית דין עובר על איסור דאורייתא של 'שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק' (חושן משפט סימן יז) וכל המדבר כנגדי סרה או לשון הרע ומאמין לשמועות מבלי לבררן עמי אין לו מחילה עולמית".

בהכנת הידיעה השתתף נסים בן חיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר