תמיכה במרמה • בלעדי

המקובל אברהם חי מבהיר: "הגר"ע דעת תורה יחידה"

ברחבי העיר בני-ברק הופץ הלילה מכתבו של המקובל חכם אברהם חי בו מביע כביכול תמיכה בר' אמנון יצחק. הבוקר, לאחר שהסיפור המלא הוצג בפניו, כמו גם העובדה שאמנון יצחק מבזה את מרן הגר"ע יוסף, הוא התיישב לכתוב מכתב חדש בו מורה לשמוע רק בקול הגר"ע יוסף. המכתב המלא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
חכם אברהם חי בכתיבת ההבהרה, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

ברחבי העיר בני-ברק הודבקו הלילה (חמישי) מודעות ובהם מכתבו של המקובל חכם אברהם חי התומך לכאורה במפלגת 'כח להשפיע' של ר' אמנון יצחק, אך הבוקר הוא מפרסם הבהרה כי מצווה לשמוע רק בקולו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עבודיה יוסף.

ל'כיכר השבת' נודע כי אמש עלו אל ביתו של חכם אברהם חי מספר אנשים ושחו בפניו על רדיפה כביכול נגד ר' אמנון יצחק, בעוד הם לא מציגים בפניו את הסיפור המלא על-כך שביזה את כבוד תורתו של מרן הגר"ע יוסף, ופסיקתו של הגר"ע יוסף על ר' אמנון יצחק כי "הקדיח תבשילו".

בעקבות כך, כתב חכם אברהם חי, מכתב שהופץ בלילה ברחבי העיר, בו כתב: "הנני אברהם חי מבקש לאחינו בית ישראל להיזהר מאוד בכבוד חכמי ישראל, מתחנן ומבקש לברוח מהמחלוקת ולעשות הכל למען השלום שאין לך דבר גדול מן השלום, ובפרט כעת כלל ישראל נמצא בסכנה גדולה מבית ומחוץ וכל מי שיעשה למען השלום כפי שציווה הרב הצדיק המקובל האלוקי ידיד נפשי רבי יהודה זאב ליבוביץ זצ"ל לפני פטירתו לעזור לרחם ולוותר והעיקר לא לצעוק על אף יהודי, ינצל".

"ידוע לי שמאות אנשים נשים וטף מתייסרים במחלה הקשה והנוראה בייסורים קשים ומרים על כך אחינו בית ישראל רחמנים בני רחמנים חוסו עליכם ועל כל יוצאי חלציכם והחזיקו במידת השלום", הוסיף חכם אברהם חי.

בסיום מכתבו הוסיף וכתב כי "הגאון הצדיק הרב אמנון יצחק שליט"א זכה להחזיר בתשובה שלמה מאות אלפים מבני ישראל ואני יודע שהוא הרב אמנון יצחק חשוב מאוד ויקר בשמים מאוד, אני מבקש לכבד אותו ואת חכמי ישראל".

אלא שלאחר הפצת מכתב, עלו הבוקר תלמידיו וספרו על השתלשלות האירועים, כמו גם הפגיעה החמורה של אמנון יצחק במרן הגר"ע יוסף ומכתב הרבנים הספרדים המוחים על-כך.

בעקבות כך, וכדי למנוע לזות שפתיים, כביכול הוא חולק על הגר"ע יוסף, התיישב חכם אברהם חי וכתב מכתב מחודש בו מצווה לשמוע בקולו של מרן הגר"ע יוסף.

במכתב שהגיע לידי 'כיכר השבת' ונכתב הבוקר כותב הרב אברהם חי דברים ברורים שלא ניתנים לפרשנויות, וזה לשון המכתב, בו הוא מביע תמיכה ברורה בתנועת ש"ס:

"קריאה קדושה, הנני קורא לכל אחינו בני ישראל השומעים וכפופים לדעת תורה, להתאחד כולנו ללא יוצא דופן תחת מו"ר ועט"ר מרן הראשון לציון רבינו עובדיה יוסף שליט"א, שהוא דעת תורה היחידה בדורינו, ובאשר ילך נלך, ובאשר יפסוק נעשה, לפיכך מצווה על כולנו לשמוע לפסק מרן לעזור ולהשפיע למען התנועה הקדושה, תנועת ש"ס.

"וכל המצביע תנועת שס ומסייע לתנועת שס יבורך מן השמים, ואני מתפלל בעדו ובעד בני ביתו לשפע הצלחה והרווחה ובריאות אמן. אמת והשלום אהבו". החותם: "אברהם חי".

חכם אברהם חי כותב את מכתבו, הבוקר
מכתב ההבהרה, שנכתב הבוקר
המכתב שהופץ בלילה בבני-ברק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר