לאחר המתקפות הרבות

מכתב תמיכה בר' אמנון יצחק: "יצאו נגדו בחרב"

לאחר מכתבים רבים נגד הרב אמנון יצחק, 'כח להשפיע' זוכה לרגעי נחת: הרב אברהם שלמה ליבוביץ מפרסם מכתב תמיכה מיוחד ברב אמנון יצחק, ומבקר את החלטת ש"ס לצאת נגדו ללא לנסות לשמוע את טענותיו. "יצאו נגדך בחרב ובחנית". בכיר בש"ס: הגר"ע הורה לא לדבר אתו עד שיסגור את המפלגה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אמנון יצחק (צילום: פלאש 90)

אחרי כחודש של מתקפה קשה מגדולי הרבנים הספרדים כנגד הרב אמנון יצחק, זוכה הרב יצחק לרגע של נחת ולחיזוק מהגאון הרב אברהם שלמה ליבוביץ שמגולל לטענתו את הסיפור מתחילתו ועד סופו. במקביל, הגאון רבי חיים קנייבסקי עבר גם הוא על המכתב.

'כיכר השבת' מגיש את המכתב המלא כלשונו:

"לכבוד ידידי הרה"ג רבי אמנון יצחק שליט"א לא אוכל לשתוק שנאמר: "לא תעמוד על דם רעך".

במילים "האמת והשלום אהבו" פותח הרב לייבוביץ את מכתבו.

"האמת"- מפורסם לכל כמה היתה אהבה וחיבה בינך לבין מרן הגאון הגדול רבי יהודה שפירא זצ"ל שכתלמידו לא זזה ידך מידו ובאחד המכתבים (כסלו תש"ס) כינה אותך "אחד מגדול הדור" כשהצטרף למכתב זה בחתימת יד קדשו מרן רבן של ישראל הגר"ח קנייבסקי שליט"א ואף באזני שמעתי מס' פעמים שבדק כל הטוענים נגדך ולא מצא שמץ פסול, אלא זך וטהור.
לאחר פטירתו בקשני מרן רבן של כל בני הגולה הגרי"ש אלישיב זצ"ל שאראה לחברך לחכמי בני ברק ואף נקט בשם אחד מן החכמים".

הרב ליבוביץ ממשיך: "מרן של כל בני הגולה ראש הישיבה הרב שטינמן שליט"א הסכים ובקשני שאהיה השליח להעביר השאלות והתשובות ואכן אחד מן הדברים הנפלאים שיצאו מחיבור זה הוא המאות הרבות של לומדי התורה בחברותא ובמדרשיות ובישיבות וגם עם הנשים שנוצרו בתוך תקופה קצרה בחיבור עם ארגון 'אחינו' שלא קיים כדבר הזה בכל ההרצאות של כל מחזירי התשובה וארגוני הקירוב ועוד ועוד כיוצא בזה".

"ואכן לפני כשנה כשעלה נידון הבחירות נתבקשתי לשאול על ידך את מרן ראש הישיבה שליט"א כיון ששונאי השם הרימו ראש ולפי הסקרים בנו של "אותו האיש" שהזיק כל כך בכנסת שהשתתף בה יוכל בנו להזיק ח"ו כדרכו.."

"לכן בדקת בחברת הסקרים 'מכון שריד' שרותי מחקר והדרכה, מה תוכל לעשות כדי להציל אפילו יהודי אחד. כי כידוע מפי כל הפוסקים שכל המצביע לשונאי השם הריהו שותף לחילול השם הנורא וכו' ולבך הטהור לא נתן ולא נותן אם אפשר להציל את בני אברהם יצחק ויעקב עם הקודש, תשובת מרן ראש הישיבה שליט"א היתה: "אם יש ביכולתך בסייעתא דשמיא להציל אפילו נפש אחת הריהו כאילו קיים עולם מלא - ואם יש כח מצוה להציל" ולפי חברת הסקרים הנ"ל שאמרתי למרן שליט"א טענו שיש ביכולתך להשפיע על מאות אלפים מינמום 8-9 מנדטים, אם לא יפריעו".

"לפני כשלשה חדשים כשעלה נושא הבחירות שוב נכנסתי שוב למרן ראש הישיבה שליט"א (ואומר לך סוד) שאני בחדרו של מרן בקשתי שכיון שיש כזו הצלחה בהרצאות ובשיעורי התורה שיורה לך לא להכנס לפוליטיקה אך מרן לא הסכים לומר מילה בענין רק אמר לי תאמר לו: שאני, לא מסכים. דהיינו; איני נותן הסכמות, אבל אתה יכול לעשות כפי רצונך (כידוע מרן אינו מתערב כלל חוץ מדגל התורה אגודת ישראל)".

"ולאחר תשובה זו חשבת הרבה כי ההחלטה לא קלה ולבסוף החלטת; "אם יש כח להציל מצילין ואפילו שיתכן וילחמו נגדי, השאלה שלי מה הקב"ה מבקש ממני".

ביקורת על ש"ס

הרב ליבוביץ ממשיך במכתבו ועובר לבקר את ש"ס שיצאה נגד הרב אמנון יצחק: "השלום"- ואכן היה ניתן להבין שגדולי החכמים ואנשי תנועת ש"ס יתיישבו וידונו ביחד עימך איך לא יהיה נזק לש"ס כי את זה בודאי אינך רוצה אך לצערי תפסו את "שגגת לשונך" ובמקום להתיישב ולשאול ולדון יצאו נגדך בחרב ובחנית".

"ביום א' האחרון נכנסתי למרן ראש הישיבה שליט"א וספרתי על חילול השם הנורא שיכול לצאת ואף על פי שמרן שליט"א אינו מתערב בבחירות כאמור לעיל בקשני לומר לך לא לדבר נגד ש"ס ולא נגד הרבנים ח"ו אלא "תתמקד במצע מפלגתך" ובסוף בקשני תעשה שלום".

"מיד נכנסתי לכולל של הגאון הגדול הרב בעדני שליט"א וספרתי לו את הדברים ובקשתי להכנס למרן הראשון לציון הגאון הגדול הרב עובדיה יוסף שליט"א או להפגש עם חברי ש"ס ואכן הסכים ואמר לי להתקשר אליו עוד באותו ערב אך לצערי עד רגע ערב שבת קדש פרשת שמות לא הסכימו אנשי ש"ס ואלי ישי אמר "קודם כל יש לבטל את מפלגתך"

"אכן עדין לא מאוחר ידידי ואני אנסה שוב ושוב כמו שנאמר: "בקש שלום ורדפהו" עד שאתה ממעך את חבל המחלוקת כמבואר ב'חפץ חיים' 'שמירת הלשון'".

"ולצערי היום שמעתי מאנשי התקשורת סילוף כל הדברים הנ"ל ואני ממשיך להתפלל לשם ולהשתדל בכל יכולתי שיקוים בנו הפסוק: "ויהי בישרון מלך... יחד שבטי ישראל", ממני ידידך, עבד המלך אברהם שלמה ליבוביץ מודיעין עילית ת"ו"

עד כאן לשון המכתב המיוחד שנשלח על ידי הרב ליבוביץ לרב אמנון יצחק.

בכיר בש"ס מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "לא מדובר בהוראה של שר כזה או אחר, זה הוראה של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף, לא לדבר או להיפגש אתו עד שהוא יסגור את המפלגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר