הפילוג הליטאי

'יתד נאמן' מגייס ציטוטים מהעבר של הרב אויערבך

'יתד נאמן', ביטאון 'דגל התורה', מגייס הבוקר במאמר המערכת את דבריו של הגאון רבי שמואל אויערבך ממערכת הבחירות הקודמת נגד מי שמתכוון שלא להצביע לרשימת 'יהדות התורה'. לאחר ציטוט דבריו, נכתב במאמר כי "יש לשוב ולשנן את הדברים הנחרצים הללו, גם במערכת בחירות גורלית זו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל אויערבך (צילום ארכיון: כיכר השבת)
במפלגת 'יהדות התורה' נערכים לקראת הכינוס הגדול שעתיד להיערך במעמד מרנן ורבן גדולי ישראל ונדחה לשבוע הבא בעקבות מזג האוויר הסוער ובניסיון להתסדר עם לוחות הזמנים של כל החסידויות והחצרות, כאשר במפלגה מצפים לכל גדולי התורה מכל החוגים שיפארו בהשתתפותם את בימת המזרח.
הבוקר (שני) "מגייס" הבטאון הליטאי "יתד נאמן", ביטאון מפלגת 'דגל התורה', את דבריו של הגאון רבי שמואל אויערבך ממערכת הבחירות הקודמת בה קרא להצביע עבור 'יהדות התורה'.
במאמר המערכת נכתב ברמז כלפי הכינוס המתוכנן כי "זו החובה המוטלת עלינו, מול נסיונות התאגדות מחנה השמאל והמרכז כי הרי לימדונו רבותינו ש'כינוס לרשעים - רע להם ורע לעולם', בעוד ש'כינוס לצדיקים - טוב להם וטוב לעולם'".
כאשר, מיד מבהיר כותב המאמר כלפי מה הדברים מכוונים: "במערכת הבחירות הקודמת נשא הגאון הגדול רבי שמואל אויערבך דברים נחרצים נגד אלו המבקשים 'לקרר את האמבטי' ולהימנע במערכת הבחירות או חלילה להצביע למפלגה אחרת מלבד יהדות התורה".
"בדברים שנשא בביתו ופורסמו ביתד נאמן, דיבר הגאון הגדול על עניין עמלק ואמר כי שורשו הוא 'אשר קרך', היינו הנסיון לצנן ולקרר כל דבר שבקדושה ואז הוסיף בהתרגשות רבה: 'אני יוצא מגדרי, אי אפשר לחשות עוד לנוכח מה ששומעים. ידוע שגדולי הדור שליט"א אמרו והורו בצורה ברורה כי יש לבחור ולחזק אך ורק את רשימת יהדות התורה, ואם בכל זאת יש 'חכמים בעיניהם' אשר מנסים להטיל פיקפוק ולגלות אדישות וח"ו להצביע למפלגה אחרת, הרי שאין ספק כלל כי אותם 'חכמים בעיניהם' פועלים מכוח 'אשר קרך' ויש לחזק ולהתחזק שלא יהיה שורש כזה בקרבנו".
מאמר המערכת מסתיים ב'עקיצה' ברורה כלפי נאמני הגר"ש אויערבך: "יש לשוב ולשנן את הדברים הנחרצים הללו, גם במערכת בחירות גורלית ומכרעת זו, כי כל אדישות, הימנעות או חלילה תמיכה במפלגה אחרת בניגוד להוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל הרי זה 'שורש אשר קרך', כדברי הגאון הגדול שליט"א".
בתוך כך, בשעות הצהריים ישוחחר הרב שמואל אויערבך מבית החולים 'הדסה עיןמ כרם', שם עבר בהצלחה צינתור בלבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר