הרמטכ"ל בני גנץ על מסמך הרפז: יום עצוב לצה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ התייחס היום לדו"ח המבקר הנוגע ל'מסמך הרפז' שפורסם אמש והטיל ליקויים על בכירי מערכת הבטחון, בדבריו אמר הרמטכ"ל: "מדובר ביום עצוב לצה"ל, אני מתכוון לטפל בזה ולעסוק בזה - לא יישארו דברים באוויר“, קבע נחרצות הרמטכ“ל" (חדשות,צבא ובטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רא"ל בני גנץ (צילום: פלאש 90)

ראש המטה הכללי רא"ל בני גנץ מתייחס היום (שני) לדו"ח מבקר המדיה בפרשת הרפז.

הרמטכ"ל שנשא דברים בפני הפורום הפיקוד הצבאי אמר: ”מדובר ביום עצוב לצה״ל, למדינת ישראל, לאזרחים ולכל מי שמצוי בסביבת הפרשה. אני לא מתכוון לשפוט בין הצדדים המעורבים בדו״ח הזה ואני אטפל בחלקת האלוהים שלי בצה״ל, שאיננה קטנה בכלל“.

לדברי רא“ל גנץ, ”נחצו קווים ונעשו צעדים פסולים בהיבטים תפקודיים, ערכיים ואתיים. לעיתים נוצלה שררה פיקודית ביחס לאנשים אחרים על- ידי שימוש במידע כזה או אחר. לעיתים נעשתה פעולה טובה ונאמנה אך חוצה קווים שאסור לחצות. אני לא יכול לקבל התנהגות שכזו, ככל שאעריך, ואני מאוד מעריך, את האנשים הנוגעים בדבר“.

הרמטכ"ל הוסיף: ”ראש אגף המודיעין הקודם והנוכחי פעלו זה מכבר ומרבית הלקחים בעניין זה מאחורינו. מיננו עוד שתי ועדות על מנת להבטיח שאין לנו פרצות נהליות ואחרות בתחומים השונים. חיכינו כמעט שנתיים ויש לנו אמת ייחוס, אפשר להמשיך לחקור בה- זה עניין של הגופים שאמונים על כך- מבחינתנו ומבחינתי כצבא יש אמת ייחוס“.

”אני מתכוון לטפל בזה ולעסוק בזה - לא יישארו דברים באוויר“, קבע נחרצות הרמטכ“ל, שהדגיש: ”אני לא חושב שהייתה אי פעם אי הבנה ואני חוזר ומדגיש- אין אי הבנה - באשר לבכירות הדרג המדיני על הדרג הצבאי. אנחנו שמחים לדעת שאנחנו צבא של מדינה ולא מדינה של צבא. נמשיך למלא את הנחיות הדרג המדיני בכפוף לחוק - זה המצב היום וזה המצב שימשך בעתיד“.

שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (צילום: פלאש 90)

”מבחינתי אנחנו צריכים להמשיך קדימה, אני קבעתי את המושג ׳הפגר׳ ואני אומר לכם, שאני חי בצבא הזה עוד מעט שנתיים כרמטכ״ל ומה שאני מבין זה שהפגר יבש. אם צריך להוציא עוד כמה עצמות ולנקות את החצר - זה מה שנעשה. אין לי כוונה להסתכל לאחור, יש לי כוונה לקבוע ולבסס את ההווה ולכוון את מגמות העתיד“.

גנץ סיים את דבריו ואמר: ”מוטלת עלינו ועלי אחריות גבוהה מאוד וזה יבוא רק מהמקום הנקי, החוקי, הנכון, האתי, ממקום של אמונה בכם כמי שמייצגים את הדרג הפיקודי שאיתו אני עובד ואני בטוח ביכולת שלנו להתקדם קדימה. אני אנקוט בצעדים שאני צריך לנקוט כמפקד ואני מצפה מכם לעסוק בנושא. מדובר באירוע שאסור לו לחזור בשום פנים ואופן לא במודל שבין דרג מדיני לצבאי ולא במודל שבין דרג צבאי אחד לצבאי אחר. כבוד האדם, הוגנות, קולגיאליות ולויאליות לצד עמידה על עמדתנו הם נכס צאן הברזל של הארגון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר