בגלל הסערה החורפית?

המטה המרכזי של ג' ריק מפעילים: "אין לנו אנרגיות"

האם זו הסערה החורפית שמשתקת את מטות 'יהדות התורה'? או שמה מצבה של התנועה הדרדר. כתב 'כיכר השבת' ביקר במטה במרכזי באור יהודה, וגילה מטה שומם מאדם. אחד הפעילים: "מנסים להתקשר ולשכנע מצביעים, מסבירים להם את חשיבות המאבק, זה לא זה, העסק לא מתרומם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מטה 'יהדות התורה'. הפעילים מתוסכלים (צילום: כיכר השבת)

שבועיים לפני הבחירות: המטה המרכזי של יהדות התורה שומם.

אולי זה מזג האוויר הסוער שפקד את ישראל, ואולי זו דווקא השאננות הגוברת השוררת במפלגת יהדות התורה 'המאוחדת', מה שברור הוא שזר שהיה נקלע בצהריים למטה הראשי של המפלגה באור יהודה לא היה מזהה תכונה ממשית לקראת הבחירות הקרובות.

כתב 'כיכר השבת' שהגיע למקום על מנת לערוך ראיונות עם פעילי המפלגה גילה כי המטה עומד כמעט שומם וכי עמדות המתנדבים והפעילים ניצבות ברובם ריקות ובלתי מאוישות.

אמנם יו״ר תנועת דגל התורה משה גפני הסתודד באחד החדרים עם מ״מ ראש עיריית ב״ב חנוך זייברט איש אגו״י בנסיון כמעט נואש לגרום למנגנון המפלגה המנומנת להתעורר קמעא. אך בחדרים האחרים ישבו מספר מועט של פעילים מתוסכלים שהתלוננו כי המצב מייאש וכי השטח רדום.

מטה 'יהדות התורה', אין פעילים, אין פעילות (צילום: כיכר השבת)

"אנחנו מנסים להתקשר ולשכנע מצביעים פוטנציאלים ומסבירים להם את חשיבות המאבק, אך חשים שזה לא זה, העסק לא מתרומם" אומר אחד הפעילים.

פעיל נוסף מספר כי בשל המצוקה בכוח אדם פעיל, ביקשו במטה ההסברה לגייס רעיונות לקמפיין מקהל המצביעים ואכן הבוקר פורסמה מודעה הקוראת לקהל להציע רעיונות לשיכנוע המתלבטים.

מטה ריק, תחושת תסכול בקרב הפעילים (צילום: כיכר השבת)

"הבעייה הגדולה" מסביר הפעיל "היא שהפקס זורם משעות הבוקר, ואנשים אכן מתגייסים ומציעים סיסמאות מקוריות, אך הם לא יודעים כי איש לא קורא זאת. חבל מאוד, הרעיונות הטובים הולכים לפח כי לאיש אין אינטרס ואנרגיות לסייע באמת ולנסות להגדיל את כוחה של המפלגה".

מנגד, הסביר יוסי, אברך ליטאי היושב עם חבריו בחדר נפרד מהפעילים החסידים, כי הכנס הגדול המתוכנן לשבוע הבא יעניק זריקת מרץ לאלפי המתנדבים ומיד לאחריו תהיה התעוררות בולטת בשטח. "אין ספק שכשייצא הקול קורא מגדולי האדמו"רים והרבנים כולם יטלו חלק במערכה. לכן אינני מודאג כרגע מהשאננות ומהשלווה.

הוא הוסיף: "נכון שאולי זה מוזר לראות שבכל המטות של המפלגות יש מאות פעילים ותכונה רבה ואילו כאן הכל שקט ורגוע אך להערכתי זה לא יפגע בסוף במספר המנדטים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר