בלעדי • מקורב להגר"ע יוסף מספר:

"הרב מוטרד מנושא הגיוס, דברי ר' אמנון שברו אותו"

אחד ממקורביו של הרב עובדיה יוסף, מגולל בשיחה בלעדית ל'כיכר השבת' את ההתרחשויות שקדמו לאירוע המוחי הקל אותו עבר הבוקר, הרב סיפר סיפור על רבי עקיבא איגר שאמר 'על תורתי אני מוחל אבל הקב"ה לא מוחל על תורתו' הגורם טוען: דברי הרב אמנון יצחק שברו את הגר"ע (חדשות, חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף (צילום: פלאש 90)

מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף אושפז אמש (שבת) בבית החולים 'הדסה עין כרם' לאחר שלקה בארוע מוחי קל מאוד, הרב ישוחרר לביתו בימים הקרובים.

מנהל בית החולים ד"ר יובל וויס אמר עם צאת השבת כי הרב בהכרה מלאה ומתקשר עם בני משפחתו, ולאחר התייעצות עם בני משפחתו ורופאו האישי הוחלט כי הרב ישאר להשגחה בימים הקרובים, בתקווה שעוד השבוע הרב יחזור לסדר יומו הרגיל.

סמוך למיטתו בבית החולים נמצא כל העת בנו הגאון רבי משה יוסף, ראש בד"צ 'בית יוסף' ומשגיח על בריאות אביו הגדול.

אחד מהאנשים שזכה לשהות במחיצתו של מרן הגר"ע יוסף מספר בשיחה בלעדית ל'כיכר השבת' מה התרחש שעות קודם אישפוזו של הרב.

"בליל שבת הרב היה קצת חלש, הרב עובר תקופה לא קלה, הנושא שמטריד את הרב יותר מכל נושא הוא 'גזירת הגיוס', הרב אף התבטא מספר פעמים שהוא לא ישן בלילות בגלל הפחד שלו מהגזירה הקשה הזאת" מספר הגורם ששהה עם מרן הגר"ע יוסף בליל שבת האחרון.

"בליל שבת שהה בבית בסעודה ראשונה שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, יש כאלו שחושבים שהרב לא מעודכן בכל פרט שקורה בנושאים הציבוריים, בני ביתו של הרב שמוסרים עצמם ימים ולילות למען מרן ובריאותו לא רצו לספר לו את כל מה שקורה עם הרב אמנון יצחק, אבל בשבוע האחרון הרב התחיל לשאול והרב שמע מאלו שנפגשו איתו את כל מה שהרב יצחק אמר עליו".

"אתמול הרב שוב התעדכן בכל מה שקורה עם הרב אמנון יצחק, הרב שמע את מה שהרב יצחק אמר, שכביכול מרן מאור ישראל לא מצוי בכל הפרטים, ושהרב עובדיה כאילו מדבר איתו דרך הלווין ולא נותנים לו לפגוש אותו, הרב אמר "איך אומרים כאלו דברים, אני בעצמי אמרתי שאני לא רוצה לפגוש אותו".

מרן הגר"ע יוסף (צילום: פלאש 90)

"היה ניכר שהרב לקח את זה מאוד מאוד ללב ואין ספק שזה מה ששבר את גב הגמל, וקרה מה שקרה לצערנו"

"כשהרב שמע את כל זה, הרב כינס את כל בני המשפחה וסיפר סיפור על רבי עקיבא איגר, שבתקופתו בני העיר של רבי עקיבא איגר אמרו שאי אפשר לסמוך על איזה פסק הלכה שלו, מכיוון שהוא כבר זקן והבן שלו רבי שלמה איגר 'מסובב אותו' ואומר לו מה לעשות, ואז רבי עקיבא איגר לקח את הדברים מאוד קשה, פתח את ההיכל ובכה, ואמר רבונו של עולם על תורתי אני מוחל אבל אתה על תורתך אל תמחל, ובסוף היה שאותם אנשים נענשו בצורה מאוד קשה וחמורה, זה הסיפור שהרב סיפר".

"מייד אחרי זה הרב אמר לנו 'אני לא רוצה לספר את הסיפור הזה ברבים, כדי שאנשים לא יחשבו שאני משווה את עצמי לרבי עקיבא איגר', אנחנו ששמענו את הדברים הבנו מה הרמז שהרב העביר לנו, ולמה הוא הדגיש את המשפט 'על תורתי אני מוחל אבל הקב"ה לא מוחל על תורתו".

באשר לארוע עצמו שעבר הרב, סיפר הגורם שהיה עם מרן גם באותה שעה: "כמידי לילה הרב למד עד השעות המאוחרות של הלילה, באמצע הלילה כבר התברר שעבר על הרב משהו, לא ידענו מה, בבוקר שהרב ירד לבית כנסת, הרב לא הרגיש טוב, הרב נכנס לחדר שלו ואז ראינו שיש לרב משהו לא טוב ביד שמאל".

"היה איזה רופא בבית כנסת, והוא נכנס ישר לחדר של הרב ואמר לנו 'הרב עבר ארוע מוחי', מייד הזעקנו כוחות הצלה שפינו את הרב לבית החולים. הרב ב"ה מרגיש טוב, ואנחנו מקווים שהוא ישוחרר לביתו בימים הקרובים לביתו להמשיך להפיץ את תורתו, אנחנו מבקשים מהציבור להתפלל לרפואתו של מורנו ורבינו מרן הרב עובדיה יוסף בן ג'ורג'יה"

יצוין כי מטבע הדברים הרב לא ימסור את שיעורו השבועי, מי שיחליף אותו יהיה בנו , בעל ה'ילקוט יוסף' הגאון הגדול רבי יצחק יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות