"עת לעשת לה' הפרו תורתך"

תעמולת בחירות בישיבות: הרבנים הורו, צייאדה אוסר

גדולי ישראל הורו לתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים לסייע למפלגות החרדיות לקראת הבחירות הקרובות, אך הבוקר (ראשון) עמוס צייאדה, מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך שיגר מכתב חד-משמעי לראשי הישיבות בו אוסר מכל וכל על התלמידים להשתתף בתעמולת בחירות (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבה (צילומים: פלאש 90, פוטו יחיאל)

תשעה ימים לפני הבחירות: עמוס צייאדה, מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך, שיגר הבוקר (ראשון) מכתב חד משמעי לראשי הישבות ומנהלי המוסדות התורניים, בו אוסר על תלמידי הישיבות להשתתף בתעמולת הבחירות.

בשבועות האחרונים קרא מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף לתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים לצאת ולסייע לתנועת ש"ס בבחירות הקרובות, ואמר כי זו "עת לעשות לה' הפרו תורתך".

גם מרן ראש הישיבה, הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, קרא לתלמידים לצאת ולפעול. במכתב ששיגר לכינוס ראשי הישיבות ביום שישי, כתב מרן ראש הישיבה: "לכבוד מרנן ורבנן ראשי הישיבות והכוללים בארץ הקודש".

"עקב המצב הקשה השורר בארץ-ישראל הידוע לכל, אבקש מכל אחד ואחד מראשי הישיבות וראשי הכוללים להקהל ולעמוד על נפשותינו בשעה זו ולעורר את תלמידיהם ושומעי לקחם שכל אחד ואחד מחויב לפעול ולהפעיל ולהצביע לרשימת יהדות התורה שסימנה ג', כי בנפשנו הדבר", כתב ראש הישיבה.

הבוקר, עמוס צייאדה, מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך, טורף את הקלפים ואוסר באופן חד-משמעי על תלמידי ישיבות להשתתף בתעמולת בחירות.

במכתב ששיגר לראשי ישיבות ומנהלי המוסדות, בנושא "איסור תעמולת בחירות במוסדות התורניים", כתב צייאדה כי "לקראת קיום הבחירות לכנסת ה-19 הריני להזכירכם כי חל איסור מוחלט על מוסדות הציבור הנתמכים בידי המדינה, ובכלל זה בידי אגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, להיות מעורבים בתעמולת בחירות או בהתגייסות פוליטית כלשהי למען מפלגה".

מכתבו של עמוס צייאדה, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

"הריני להפנות אתכם להתחייבות עליה הנכם חתומים בבקשה לתמיכה לשנת 2013, האוסרת העברת סכומים מכספי המדינה למפלגה או לסיעה וכן שימוש בכספי תמיכה בקשר עם תעמולת בחירות, וכן אוסרת פרסום שמה של מפלגה או סיעה במישרין או בעקיפין ע"י המוסד", הוסיף צייאדה במכתבו.

בהמשך המכתב, כותב צייאדה כי "למען הסר ספק מובהר בזה כי על הלימודים להמשך כסדרם גם בתקופת הבחירות". עדו מרוה צייאדה כי "על התלמידים לשהות בין כתלי המוסד בכל השעות כפי שהוצהר עליהן, ולקיים בהם לימודים בלבד ללא תעמולה. כמו כן, חל איסור על מוסד להתגייס ולהפנות את תלמידיו לביצוע תעמולה למפלגה כלשהי".

"במידה ויימצא כי מוסד הפר את ההנחיות הנ"ל עלולה להשלל ממנו התמיכה", מסיים צייאדה את המכתב באזהרה חד משמעית.

גורם בתנועת ש"ס מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מצער מאוד שבזמן שמשרד החינוך מבצע אכיפה סלקטיבית ועורך ביקורות בישיבות לוודא את ביצוע ההנחיות, הוא לא טורח בשום דרך לאכוף את הנחיותיו לתלמידי התיכונים, האוניברסיטאות ומוסדות החינוך האחרים שאינם חרדים העוסקים בתעמולת בחירות במוצהר, בצמתים ובמטות המפלגות השונות, ענין זה מלמד יותר מכל על מעורבות פוליטית של משרד החינוך בתוצאות הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר