החרדים מוכנים לעבור ל'כוללים' של חדו"ש

סמנכ"ל עמותת חדו"ש הציג השבוע נתונים לפיהם המדינה מעניקה לאברכים מענקים רבים. עו"ד אריאל דרעי פורך את הנתונים שהוצגו, ומציע לאברכים לעבור ל'כוללים' של חדו"ש זאת במידה ו80% מהנתונים שהציגו בחדו"ש אכן נכונים • מאמר מיוחד (חרדים, דעות)

עו"ד אריאל דרעי | כיכר השבת |
עו"ד אריאל דרעי (צילום: יח"צ)

אפתח ואומר כי רבבות אברכים מוכנים ברגע זה לעבור וללמוד ברשת הכוללים והישיבות של עמותת חדו"ש אם רק 80% מהנתונים שהוצגו על ידה היו נכונים.

העמותה מנצל את חולשתו של הציבור הרחב להעמיק בנתונים מספריים ומשתמשת בצורה דמגוגית וחסרת כל בסיס כדי להמשיך ולנגח את אחד הציבורים החלשים ביותר מבחינה סוציואקונומית בישראל. ציבור שבחר לחיות בצמצום כלכלי כדרך חיים אך כדי להמשיך את שרשת הזהב של לימוד התורה.

כך למשל פותח כותב המסמך ואומר כי "הסכומים המוצגים הינם סכומים נטו כלומר בהטבות שעל חלק ניכר מהן נדרש שאר הציבור לשלם מיסים".

האם על קצבאות ילדים או ביטוח לאומי או הבטחת הכנסה וביטוח לאומי ומס הכנסה שלילי ואפילו על הטבה בדיור משלם מי מאזרחי המדינה מס כלשהוא? או שפשוט קל מאוד להטעות את הציבור במיוחד בכל מה שנוגע לציבור החרדי ובמיוחד בתקופת בחירות.

הבטחת הכנסה הינו תשלום המשולם על ידי המדינה לכלל האזרחים שהכנסתם אינה עולה על הקבוע בחוק. כלומר: מלכתחילה מדובר ברובד הנמוך ביותר של האוכלוסייה בישראל מבחינה סוציואקונומית, ובכל זאת פחות מ-10% מכלל האברכים זכאים לתשלום זה היות אינם עומדים ביתר הקריטריונים שנקבעו על ידי המחוקק שחלקם אגב אינם חלים על כלל הציבור. מה שלא הפריע לכותב להחיל את התשלום על כלל משפחות האברכים ולהגדיל באופן מלאכותי את הכנסתם החודשית.

בעניין ההטבות בדיור, שב הכותב ומטעה את הציבור כשהוא מחשב הטבה שניתנה לכלל רוכשי הדירות באזורי העדיפות שקבעה המדינה בלי קשר להיותם אברכים, סטודנטים, חיילים, או אפילו בעלי עסקים.

זאת ועוד הכותב בוחר לציין נתון הרלוונטי לגבי קבוצה , שגם על פי דבריו הוא עצמו, גודלה לכל היותר הינו 8,000 בתי אב ומחיל אותה לגבי כלל משפחות האברכים בישראל שמספרן עומד על יותר מ- 60,000. מה עוד שמדובר ב"הטבה" בדמי הפיתוח ולא במשכורת חודשית של 1,700 ₪ כפי שהוא בוחר לציין בכותרות מאמרו.

הכותב מציין את תשלומי קצבאות הילדים כהכנסה נטו לכיסו של האברך כאילו אין מדובר בתשלומי העברה להם זכאים כלל אזרחי ישראל על פי קריטריון אובייקטיבי לחלוטין.

את גובה "ההטבה" לאברך בתשלום דמי ביטוח לאומי מחשב הכותב לפי השכר הממוצע במשק כלומר: לפי חישוב תיאורטי המנותק מהמציאות כאילו האברך משתכר 8935 ₪ לחודש וזאת כשעל אף מאמציו הרבים הוא אינו מצליח להראות שהאברך משתכר אף לא מחצית מכך.

לסיום אדגיש ואומר כי החברה החרדית עוברת שינויים משמעותיים מאוד בעשור השנים האחרונות בתחומי התעסוקה, ההשכלה הגבוהה, השירות הצבאי והאזרחי, ובכלל בהשתלבותם בחברה ובקהילה בישראל.

במקום לעודד תהליכים אלו בוחרת עמותת חדו"ש לשוב ולזרות חול בעיני הציבור ולהלעיטו בנתונים שאין כל קשר בינם ובין המציאות.

הכותב משמש כמנכ"ל תנועת טוב- התנועה החרדית חברתית הדוגלת בקידום מעמדם של החרדים העובדים בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר