בלעדי

הרב יעקב יוסף: "אין ליואב ללום רשות לדבר בשמי"

לאחר שהודיע על תמיכתו בח"כ חיים אמסלם, הגאון הרב יעקב חי יוסף מפרסם הערב מכתב בו הוא מודיע כי הוא אינו עומד יותר מאחורי פעילותו של יואב ללום. במכתב כותב הגאון רבי יעקב חי יוסף: "כל מעשיו של יואב ללום אינו על דעתי מעתה ועד עולם, אין לו רשות לדבר בשמי עוד בשום דבר ועניין • חשיפה (חרדים, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יעקב יוסף (צילום: פלאש 90)

לאחר שעו"ד יואב ללום הצטרף למפלגתו של ח"כ חיים אמסלם - "עם שלם" והקים את המטה החרדי של המפלגה, מודיע היום הגאון רבי יעקב חי יוסף כי הוא אינו עומד יותר מאחורי פעילותו של יואב ללום.

במכתב שנחשף הערב לראשונה ב'כיכר השבת', כותב הרב יעקב יוסף כי המהלכים שביצע ללום לא נעשו על דעתו.

מתוך המכתב: "אל אחינו בית ישראל בכל אתר ואתר, באתי בשורות אלו להבהיר כי כל מעשיו של מר יואב ללום אנו עולה על דעתי מעתה ועד עולם, מהלכים אלו נעשים מבלי להיוועץ עמי, ואין לו רשות לדבר בשמי עוד בשום דבר ועניין" כותב הגאון רבי יעקב חי יוסף.

יואב ללום מסר בתגובה למכתב בשיחה ל'כיכר השבת': "אין במכתבו של מרן הגאון הרב יעקב יוסף שליט״א בכדי להוסיף על דברים שאמרתי עם הודעתי על תמיכתי במפלגת עם שלם".

"הבהרתי ואני מבהיר שוב כי מהלכי הפוליטיים הנוכחיים נעשו על דעתי ודעת רבנים עמם התייעצתי. אך הבהרתי כי לא התייעצתי בענין הנוכחי עם מרן הרב יעקב שליט״א, ולא התיימרתי לדבר מטעמו ו/או בשמו".

"פניותי לשס כדי שתתחייב לטפל בעניני האפליה עלו בתוהו ורק מפלגת עם שלם התחייבה למתווה שלי למיגור האפליה במוסדות החינוך במגזר שהיא המכה הכי קשה של המגזר שלנו".

כאמור, המכתב מגיע לאחר תמיכתו של ללום במפלגתו של חבר הכנסת חיים אמסלם, ללום אף פתח לאחרונה קבוצה בפייסבוק בשם "חרדים חושבים. אמסלם", שתשמש כפלטפורמה של המטה החרדי למען אמסלם, שנסוג בסקרים ובמרביתם מדשדש סביב אחוז החסימה.

לפי הדיווח לפני כשבועיים ב'הארץ', ללום ביקש לקבל מש"ס התחייבות לטיפול מעשי באפליה אלא ש"ניסיונות אלה עלו על שרטון מה שהביא לחיבור עם אמסלם שהתחייב לטפל אישית במוסדות המפלים, גם במחיר עצירת תקציבים של משרד החינוך".

ללום ניהל משא ומתן עם אמסלם על הצטרפותו לרשימה לכנסת, משא ומתן שנכשל, אך למרות זאת התגייס למען אמסלם. לדברי ללום ב'הארץ', "ש"ס, בניסיון נואש להציל את מצבה המידרדר בסקרים, שלפה השבוע את השד העדתי וספגה ביקורת ציבורית לא מועטה. זאת בעיקר בשל העובדה שהציבור זוכר היטב את הכשל הגדול שלה בפרשת עמנואל. אותה פרשיה כאובה בה הוקמה גדרת חוצצת בעמנואל ובנות ספרדיות הופרדו מחברותיהן האשכנזיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר