הקרב על ראשות עיריית פ"ת: בוסו פרש, אוהד נבחר

לאחר קרב ממושך בין אוריאל בוסו שהיה סגנו וממלא מקומו החרדי של ראש עיריית פתח תקווה היוצא, איציק אוחיון, לאורי אוהד, מועצת העירייה, בחרה אתמול ברוב קולות בעו"ד אורי אוהד, ראש האופוזיציה ויו"ר סיעת 'שיא' לכהונת ראש העיר עד למועד הבחירות בחודש אוקטובר (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בוסו ואוחיון (צילום ארכיון: פלאש 90)

לאחר קרב ממושך בין אוריאל בוסו שהיה סגנו וממלא מקומו החרדי של ראש עיריית פתח תקווה היוצא, איציק אוחיון, לאורי אוהד, מועצת העירייה, בחרה אתמול (שלישי) ברוב קולות בעו"ד אורי אוהד, ראש האופוזיציה ויו"ר סיעת 'שיא' לכהונת ראש העיר עד למועד הבחירות בחודש אוקטובר.

ההצבעה התקיימה לאחר שביום ראשון, הגיש ראש העיר איציק אוחיון את התפטרותו מראשות העירייה בשל מחלה. בתוך 72 שעות ממועד ההתפטרות, התכנסה מליאת מועצת העיר להצבעה לבחירת ראש עירייה.

בטרם התקיימה ההצבעה, התחוללה דרמה של ממש, כאשר בתחילה היה נראה כי לאוריאל בוסו, יו"ר ש"ס בפתח-תקווה, יש את מירב הסיכויים להיבחר.

אך בעקבת עתירה שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה, בית משפט המחוזי מרכז, קיבל אתמול (שלישי) את עמדתו והורה כי אין למנות את אוריאל בוסו לתפקיד מלא מקום ראש העיר והוציא צו ארעי האוסר על בוסו להציג את מועמדותו.

היועץ המשפטי נימק את עמדתו לאור הקושי המתעורר במינוי בנסיבות בהן התקבלה החלטה להעמידו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים שבוצעו לכאורה במסגרת תפקידו.

"עד לבחינת המצב לגופם של דברים, ונוכח הצורך בשמירה על אמון הציבור וטוהר המידות, לא יהיה זה ראוי כי אוריאל בוסו יוכל להתמנות בישיבה היום, לתפקיד האמור", נכתב בהחלטת בית המשפט.

במקביל להחלטת בית המשפט, נפגש אוריאל בוסו עם אורי אוהד, והחליט להסיר את מועמדותו ולתמוך באוהד לתפקיד.

דובר עיריית פתח תקווה מסר לאחר החלטת בית המשפט, כי עוד בטרם התקבל הצו, אוריאל בוסו הודיע כי איננו מתכוון כלל להתמודד על התפקיד ומשום כך התייתר ההליך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר