בחירות 2013

כנס יהדות התורה: מי יישב בשורת המזרח? ומי ינאם?

ב'יהדות התורה' נערכים לקראת כינוס הבחירות ההיסטורי של המפלגה שיתקיים מחר. ל'כיכר השבת' הגיע לוח הזמנים וסדר מקומות הישיבה של גדולי הרבנים והאדמו"רים באירוע. לפי התכנון, בבמת הכבוד צורת הישיבה תתחלק לרב חסידי, ורב ליטאי. האם הגרי"ג אדלשטיין והגר"ש אוירבך ישתתפו? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס למען 'יהדות התורה' בעבר (צילום: ארכיון כיכר השבת, יהודה פרקוביץ')

במטה הראשי של מפלגת יהדות התורה המאוחדת נערכים בשעות אחרונות במרץ רב לקראת "הכינוס ההיסטורי" של מרנן ורבנן גדולי הדור, שיתקיים מחר בשעות הערב בבניני האומה בירושלים. מעמד של אחדות תחת הכותרת "יחד שבטי ישראל".

חשיבותו של הכינוס הגדול רבה עד מאוד וזאת משום שבמפלגה החרדית שידעה לא מעט ויכוחים וחילוקי דעות לאחרונה מקווים שאכן הוא ייתן את "הרוח הגבית" להצלחה בבחירות ולעלייה בכוחה של יהדות התורה בכנסת.

ל'כיכר השבת' הגיעה תוכנית ההעירכות והלו"ז המלא של הכינוס הנדיר כשחשוב להדגיש שחלק מהפרטים ניתנים עדיין לשינויים של הרגע האחרון.

ראשית כל מציינים בהפקת האירוע כי שלושת אלפים הכרטיסים חולקו שווה בשווה בין תנועת אגודת ישראל החסידית לתנועת דגל התורה הליטאית כשגם בבימת הכבוד החלוקה מתבצעת באותו אופן.

על הבימה יישבו למעלה מ-200 רבנים, דיינים וראשי ישיבות כשבמרכזה ניצבות שתי שורות מרכזיות בהם יישבו גדולי האדמו"רים והמנהיגים הרוחניים.

סדר הישיבה הינו, אישיות תורנית הנמנית על הציבור החסידי ולאחריה אישיות תורנית הנמנית על הציבור הליטאי ושוב חוזר חלילה, כך לסירוגין לאורך כל הבמה.

בשעה חמש וחצי יפתחו שערי האולם לאלפי המתכנסים בהם אדמו"רים רבנים, ראשי ישיבות וכן ראשי המטות ופעילי המפלגה.

בשעה 7 יחל המעמד בתפילת ערבית ואמירת פרקי תהילים כשמייד לאחר מכן יישאו דברים הגאון רבי יוסף אפרתי נאמן ביתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל וכן הגאון רבי אשר נייהוז ראש ישיבת גור בחצור הגלילית.

בשעה 20.00 בדיוק, יינתן האות ומרנן ורבנן גדולי ישראל מאורי האומה ייכנסו יחד לקול שירת ההמונים כשבמרכז הבמה יישבו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לצד כ"ק מרן האדמו"ר מגור ומצידיהם כ"ק האדמו"רים מויזניץ ובעלזא וכן כ"ק האדמו"רים מצאנז, בויאן וסלונים, וראשי ישיבות החברים במועצת גדולי התורה של דגל התורה.

בשלב זה ינאמו שישה נואמים כשלושה מהם נמנים על הציבור החסידי ובהם כ"ק האדמו"רים מבעלזא, ויזניץ וצאנז, ושלושה מהם על הציבור הליטאי ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, וככל הנראה גם הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פונוביז באם יגיע בסופו של דבר לאירוע.

יצויין, כי ביהדות התורה אומרים הערב שהשתתפותם של זקני האדמו"רים מערלוי ומסערט ויזניץ מוטלת אף היא עדיין בספק וזאת עקב גילם המופלג ומחמת חולשתם.

השאלה הגדולה הינה האם ישתתף לבסוף בכינוס גם הגר"ש אוירבך שהוזמן ובמפלגה מקווים מאוד שיגיע ואולי אף ינאם, אולם הדבר אינו ברור עדיין.

לדברי חבר מועצת עיריית ירושלים יוסי דייטש, הנמנה על מארגני הכנס "מדובר יהיה במעמד של קידוש ה' ואחדות מופלאה שייתן תנופה אדירה לפעילי המפלגה וידרבן אותם לעבודה בשטח".

לדבריו: "יש ביקוש עצום לכרטיסים מחר וגם אם הכינוס היה נערך באולם של 30000 מקומות הוא היה גדוש".

גם חבר המועצה מטעם "דגל" ישראל קלרמן מסכם בסיפוק את ההיערכות לקראת מחר ואומר ל'כיכר השבת' כי מדובר בשיתוף פעולה מלא של החסידים והליטאים שהוכיחו כי ניתן לעבוד יחד ולהביא תוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר