צפו בוידאו

מרן הגר"ע על אמנון יצחק: כמו קורח, הקב"ה ישפילו

מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף, ממשיך במתקפה על הרב אמנון יצחק. במהלך שיעור שנשא בפני רבני שכונת גילה אמר הרב עובדיה: הוא קורא את עצמו חכם! חושב את עצמו גבוהה גבוהה, שהוא מנהיג... זה קורח, בעל מחלוקת" • פרסום ראשון (אקטואליה, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף, ממשיך במתקפה על הרב אמנון יצחק. במהלך שיעור שנשא בפני רבני שכונת 'גילה' התייחס הרב לבחירות שיתקיימו בשבוע הבא, וכינה במילים קשות את הרב יצחק.

"בבקשה רבותי, נהיה כאיש אחד חברים כולנו נלך אחרי התנועה הזאת, שקידשה שם שמים", פתח הרב. "בכל הזמן שהייתה, הוכיחה את עצמה שכל כוונתה לשם שמים, ואני עומד בראשם, ומנחה אותם ואין דבר שהם לא שומעים לי, כל דבר שאני אומר להם, שומעים לי, ואני עומד בראשם".

בשלב הזה, עבר הרב עובדיה לתקוף את כח להשפיע: "מי יעמוד בראש מפלגתו של אמנון יצחק? מי יעמוד בראשה? יעמוד בראשה הוא בעצמו? ערבך ערבא צריך! (הערב שלך צריך ערב לעצמו). מה הוא כל כך למדן? מה הוא תלמיד חכם? הוא קורא את עצמו חכם! חושב את עצמו גבוהה גבוהה, שהוא מנהיג, צריך לדעת שהוא מתייהר והקדוש ברוך הוא משפילו! לכן רבותי, מעולם לא התנשאתי ולא גבהתי. קורח אומר, למה תתנשאו על קהל ה'. זה קורח, בעל מחלוקת, בכל דור ודור, ובני קורח לא מתו, יש בני קורח שעושים מחלוקות, מפלגות".

כזכור גם אתמול תקף מרן הגרע יוסף את אמנון יצחק ואמר: "הוא (ר' אמנון יצחק י.כ) שופך כל חמתו על בני ביתי, מבזה אותם, מחרף ומגדף אותם, הם לא עשו כלום".

"הם לא אמרו כלום" אמר הגר"ע יוסף. "אמרו לי (בני המשפחה י.כ) שיבוא אליך? אמרתי להם לא. לא מאמין שהוא ישמע לי, למה להפסיק את התורה בשביל לדבר שיחה בטלה, זה הטעם, לא שאני שונא אותו, אלא כל הטעם שהוא לא ישמע לי, 'והם לא יאמינו לי ולא ישמעו בקולי', הוא רוצה לעשות לעצמו חבילות חבילות, מה אני יכול לעשות" אמר מרן הגר"ע יוסף.

"תבורכו מפי עליון, תעזרנו לנו, שנוכל להתגבר על כל הגזירות, יוצא אחד - יוצא דופן, כמו אמנון יצחק, זה מחליש אותנו, במקום זה אנחנו נתגבר על האוייבים שלנו, כאיש אחד חברים, נתגבר בשביל לעסוק בתורה, בשביל לחזק את התורה, זה מגמתנו, תעזרו לנו".

"יש לכם טענות עלינו, מוכנים לקבל בכל דבר ודבר, אתם אהובים שלנו, אתם ידידים שלנו, מה זה תימני, בבלי, מצרי?, כולנו בני איש אחד אנחנו, בניו של יעקב אבינו, תורה ציווה לנו משה מורשת קהילת יעקב, התורה לא בשביל אשכנזים, התורה בשביל כל בני ישראל".

"תעזרנו לנו שנוכל להיות כולנו כאיש אחד חברים, לעזור לתנועה שלנו שכל מגמתה בשביל התורה לעם ישראל, ואתם אהובים ברורים, קדושים, אין לכם דעות משונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות