חרדיות בוגרות לוסטיג פיתחו שבב למערכת הביטחון

חרדיות בחלל: תחיה דיין וליאור חלבי, שתי בוגרות מכון לוסטיג בבני ברק, השלוחה החרדית של מכון לב, פיתחו שבב אלקטרוני ייחודי, שיוצב בכלי חלל של חברה מובילה מהתעשייה הביטחונית הישראלית (חדשות)

הבוגרות תחיה דיין וליאור חלבי במעמד (צילום: מכון לב)

תחיה דיין וליאור חלבי, שתי בוגרות מכון לוסטיג בני ברק, השלוחה החרדית של מכון לב - ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, סיימו בהצטיינות תואר Bsc ובמסגרת פרויקט הגמר שלהן, פיתחו שבב אלקטרוני ייחודי, שיוצב בכלי חלל של חברה מובילה מהתעשייה הביטחונית הישראלית.

לפני תחילת פרויקט הגמר, חברת "וורינסנס" הפועלת בתחום עתיר טכנולוגיה, העבירה את הבנות קורס של שלושה חודשים בהם, למדו להכיר את המערכות הפועלות בכלי החלל.

ד"ר צבי אילני ראש מכון לוסטיג, ד"ר מוטי רייף- ראש המחלקה למחשבים במכון לב וד"ר דן בוכניק בחנו את הפרויקט וציינו לשבח את המורכבות והייחודיות של פרויקט זה.

ראש מכון לוסטיג ד"ר צבי אילני אומר כי:" מומחיות בתחום זה מאד מבוקשת בהיי-טק. וקיים לה מחסור גדול בארץ ובעולם. על כך זכו המפתחות בציון לשבח של מנכ"ל חב' ווריסנס פיני לזוביק, והפרויקט הוגדר כפרויקט פיתוח מצטיין בביה"ס הגבוה לטכנולוגיה-מכון לב. פרויקט זה מצטרף לעשרות רבות של פרויקטים מתקדמים בטכנולוגיה העילית, המציבים את בוגרות "לוסטיג" בשורה הראשונה של תעשיית ההיי-טק בארץ ובעולם, תוך קידוש שם שמים בהתנהגותן ובהליכותיהן ואף ממשיכות בביתן במסגרת חינוך תורנית מובהקת.

ראוי לציין כי בוגרות לוסטיג מבוקשות מאד בחברות המחשוב ומערכות המידע ובמשרדי רואי-החשבון, בשל רמתן הגבוהה הן המקצועית והן האישיותית".

מטרת הפרויקט הייתה לתכנן ולפתח שבב המסוגל לבצע מספר רב של משימות במקביל ותוך כדי סנכרון של ארבע תוכנות נוספות, ולוודא שאכן ניתן לייצרו לשימוש אופרטיבי. המערכת שפותחה היא שילוב קלאסי בין עולם התוכנה לעולם החומרה
הפרויקט בוצע בהנחייתו של המרצה ד"ר דן בוכניק ממכון לב, ועסק בפיתוח אלגוריתמים ודרכי פעולה לכיסוי מלא של שבב אלקטרוני המוצב בכלי חלל.

ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, הוא מוסד להשכלה גבוהה, המשלב לימודים אקדמיים יישומיים עם לימודי תורה במתכונת ישיבה גבוהה לבנים ובמתכונת מדרשה לבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר