היועמ"ש החליט: חקירה נגד גבי אשכנזי

פחות מחודש לאחר פרסום דו"ח המבקר על 'מסמך הרפז', החליט היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ועוזרו ארז וינר. כזכור, לפני כשבועיים החליט הרמטכ"ל בני גנץ להדיח את אלוף משנה ארז וינר מתפקידו בצה"ל. זאת לאחר הביקורת נגדו בדו"ח מבקר המדינה (חדשות, צבא)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (צילום: פלאש 90)

פרשת 'מסמך הרפז': היועץ המשפטי החליט לפתוח בחקירה מצומצמת נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ועוזרו ארז וינר.

במסגרת החקירה ייבדק חשד להתנהלות שאינה הולמת קצין, החקירה תתמקד ברמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' גבי אשכנזי, ועוזרו אלוף-משנה ארז וינר.

לפי הדיווח ב-ynet, עדיין לא ברור אם החקירה תתנהל במסגרת הצבא בלבד, או שתתנהל בשיתוף פעולה בין הגורמים הצבאיים והאזרחיים, קרי - המשטרה.

כזכור, לפני כשבועיים החליט הרמטכ"ל בני גנץ להדיח את אלוף משנה ארז וינר מתפקידו בצה"ל. זאת לאחר הביקורת נגדו בדו"ח מבקר המדינה.

גנץ אמר אז לוינר: "אין מקום לקידומך או להישארותך בצבא לאור הדו"ח", הרמטכ"ל גם הודיע לוינר, כי הטיפול בסוגייה יעבור לוועדה להתרת חוזים של אגף כוח האדם, ובכך, רמז לו בפירוש על הדחתו.

ימים ספורים לאחר מכן החליט וינר שלא להילחם על פיטוריו, והודיע לרמטכ"ל על פרישתו: "אין לי כוונה לפגוע בצבא, אפעל להוציא את הדברים בדרכים אחרות, אני עושה זאת בלב כבד". אמר וינר לרמטכ"ל.

כזכור, בדו"ח מבקר המדינה על 'פרשת הרפז', נחשפה התנהלות פסולה של בכירים בצה"ל, בהם גם אלוף משנה ארז וינר.

וינר עצמו הגיב לד"ח ואמר: "אני מוצא עצמי כמי ששילם ומשלם מחיר אישי ומקצועי בגין התפקיד אותו מילאתי ובגין האחריות הרבה אותה גיליתי במסגרת תפקידי לבודד את הרמטכ"ל מהרעשים הסביבתיים ולהגן עליו מפני ההתנכלויות המשמעותיות שכוונו כלפיו מלשכת שר הביטחון באופן שיטתי ולאורך זמן"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר