ושוב בירושלים: מאבק חילוני בחרדים

תושביה החילונים של שכונת רמת שרת מאיימים לעתור לבית המשפט נגד ההחלטה להקצות קרקעות בשכונה עבור ישיבות חרדיות. תושבי השכונה לא מסתירים את הסיבה לעתירה אותה הם מאיימים להגיש ואומרים אותה בפה מלא: חשש מגידול מציבור החרדי בשכונה "אחוז הילדים החרדים בגילי גן ובית ספר ברמת שרת הכפיל את עצמו" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

בשנים האחרונות סערה ירושלים בעקבות מאבק ארוך של תושבים חילוניים נגד התושבים החרדים בקריית יובל, בתקופה האחרונה, נראה כי נוצר מוקד מאבק חדש בין תושבי השכונות בעיר, והפעם בשכונת 'רמת שרת'.

תושבים חילונים בשכונה, לא רואים בעין יפה את ההתיישבות החרדית בסמוך לשכונה, וטוענים כי השכונה עוברת הקצנה, לטענתם, באחת השבתות אף הושלכו אבנים לעבר מכונית שנסעה בשבת בשכונה.

המאבק החריף, לאחר שהעירייה אישרה הקצאת קרקע עבור 3 ישיבות חרדיות בשכונה, לדבריהם, בכך, האחיזה החרדית בשכונה גדלה, ואילו התושבים החילונים נותרים ללא מבני ציבור.

ההחלטה לאשר את הקצאת השטח עבור הישיבות, עברה ביום חמישי האחרון בישיבת מועצת העיר ירושלים, וזכתה לאישור, כאשר המתנגדים הבודדים לה היו בין הייתר פפה אללו ומאיר מרגלית ממר"צ, חיליק בר מההעבודה, ורחל עזריה מתנועת ירושלמים.

ההתנגדויות להקצאת השטח עבור הישיבות שהוגשו על ידי התושבים החילונים, נדחו על ידי הוועדה המקצועית, גורם בוועדה אמר ל'מעריב': "מי שדחה את ההתנגדויות, היא הוועדה המקצועית, שבה יושבים בין השאר גזבר העירייה, מנכ"ל העירייה והיועץ המשפטי. הם החליטו שמגיע לחרדים לקבל את המגרשים".

במנהל הקהילתי איימו בהגשת עתירה נגד ההחלטה להקצות את הקרקעות לישיבות החרדיות, כאשר לדבריהם על העירייה להקצות את הקרקעות קודם כל לצרכי השכונה, ורק אחר כך לתושבים שגרים בסמוך.

החשש הגדול של תושבי השכונה הינו מגידול חרדי בשכונה, ואת זה הם לא מסתירים: "בחמש השנים האחרונות אחוז הילדים החרדים בגילי גן ובית ספר ברמת שרת הכפיל את עצמו. לפי נתוני העירייה, הם מהווים שליש מאחוז הילדים בגילים האלה" אמרה פעילה חילונית תושבת השכונה ל'מעריב'.

מדברי הפעילה החילונית ל'מעריב': "מאז שהגענו לשכונה, הצביון הפלורליסטי השתנה בצורה משמעותית. רחוב דוד מרץ, שבו נמצאים המגרשים המיועדים להקצאה, עבר בשנתיים-שלוש האחרונות התחרדות מהירה מאוד, ועכשיו היא כוללת גם התנכלויות לתושבים החילונים. בשבת לפני שבועיים נזרקו אבנים לעבר מכונית נוסעת בשכונה. לתושבים החילונים נהיה פה קשה מאוד, והם פשוט עוברים לשכונות אחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר