סוער ב'בית היהודי': הרבנים נפגשים עם אדמו"רים, הפוליטיקאים תוקפים

המגעים בין רבני הציונות הדתית למנהיגי הדור החרדים נמשכים. הבוקר, הגיעו מספר רבנים למעונו של האדמו"ר מגור ובערב יעלו למעונו של האדמו"ר מבעלזא. אך בעוד הרבנים עמלים ליצירת גוש חרדי-דתי, דווקא גורמים פוליטייים בבית היהודי מסרבים להתרגש ומוסיפים להשתלח ולתקוף בחריפות את תנועת ש"ס (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גוש עם החרדים? בנט (צילום: פלאש 90)

המגעים בין רבני הציונות הדתית למנהיגי הדור החרדים נמשכים בניסיון לגבש עמדה משותפת אודות הצורך בהגנה על עולם התורה.

הבוקר (שני) הגיעו הרבנים צבי טאו ראש ישיבת הר המור, הרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת, הרב נחום נריה והרב מרדכי שטרנברג אל מעונו של כ"ק האדמו"ר מגור על-מנת לדון בסוגיית בני הישיבות וגזירת הגיוס לצבא.

בהמשך היום צפויים להגיע הרב אליעזר מלמד והרב שמואל אליהו אל ביתו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא, בכדי לדון עמו באפשרות ליצור חזית משותפת למפלגות הדתיות והחרדיות.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי המפגשים עומדים הרבנים הרה"ג שמחה הכהן קוק רבה של העיר רחובות, והרב יצחק גולדקנופף מזכיר הועדה למען השבת המקורב לרבי מגור וכן הרב אברהם דירנפלד דיין בקהל מחזיקי הדת בעלזא.

לדברי גורמים המעורים בהכנת המפגשים, התרשמותם של הרבנים הציונים דתיים, הן במפגש אמש עם האדמו"ר מויז'ניץ והן עם האדמו"ר מגור היתה עצומה.

"הם חשו כי נפתחה להם דלת למאבק משותף התואם את השקפת עולמם", מסבירים הגורמים, "צריך להבין שהרב טאו חושש לגורל בחורי ישיבתו הר המור וכן הרב נריה ולכן הפתרון לסוגית מעמד בני הישיבות חשוב להם לא פחות ממה שחשוב לגדולי התורה החרדיים".

"הם חוששים מחורבן היהדות", מסביר אחד הגורמים ומוסיף כי לדעתו הדבר יעשה "כאבי ראש" לא פשוטים לנפתלי בנט המנהיג הפוליטי של הבית היהודי באם ירצה ללכת על כיוון של תיאום עמדות עם מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד.

"נכון שבנט עצמו נחשב לדתי לייט אבל צריך לזכור שיש קבוצת חברי-כנסת המזוהה עם מפלגת תקומה והאיחוד הלאומי הסרים למרותם של הרבנים והם לא יסכימו לשתף פעולה עם לפיד נגד עולם התורה ולפגוע חלילה במעמד בני הישיבות", הם מסבירים.

גורמים בבית היהודי: מפגשי הרבנים שוליים

מנגד, גורמים במפלגת הבית היהודי מזלזלים במפגשי רבני הציונות הדתית עם גדולי האדמו"רים ומגדירים אותם כשוליים וזניחים.

"צריך לזכור שהמפלגה פועלת במתכונת שונה מהמפלגות החרדיות ואצלינו רק מתייעצים עם הרבנים אך לא ממש מחוייבים להם", טוענים אותם גורמים בבית היהודי.

יתירה מזאת הם מוסיפים כי כלל לא בטוח שגדולי הרבנים הדתיים והחרדים רואים את המאבק כמשותף וזאת משום שקיימים הבדלי גישות לא פשוטים המלמדים על פערים גדולים בין הצדדים.

"בעוד הרבנים החרדיים מצהירים כי לא יסכימו לכל פשרה הרי שמנהיגיה הרוחניים של הציונות הדתית מבינים כי מה שהיה עד היום לא ישוב על עצמו וכי יצטרכו למצוא נוסחת פשרה משמעותית שתחייב גיוס לצבא", אומרים בבית היהודי.

כך או אחרת בבית היהודי מפנים גם אצבע מאשימה כלפי תנועת ש"ס המעוניינת כעת במאבק משותף אולם לדבריהם בתקופת הבחירות הם זלזלו בהם ויצרו קרע בעם כשכינו אותם בית של גויים.

"הם חושבים שהזיכרון שלנו קצר, שהם יצעקו קרע בעם ואנחנו נתבלבל ונשכח מי מוביל אותנו כל יום שעובר לקרע", אומרים בכירים בבית היהודי ל-ynet.

לטענתם, לפני הבחירות ניסו לתאם עם ש"ס אך "הם אפילו לא רצו להיפגש. אז, הם לא דאגו לקרע בעם. הם היו בטוחים שהם עתידים להיות בקואליציה. הם לא היו צריכים את הבית היהודי. אנחנו לא הגויים שלהם, וגם לא ה'גוי של שבת' שלהם".

גורמים בכירים ב'בית היהודי' תקפו בכלי התקשורת את ש"ס ואמרו כי "הציגו את הבית היהודי בבחירות כחשוכים, קיצוניים, הזויים - וש"ס לא אמרה מילה. גם כשחיברו אותנו עם יגאל עמיר ש"ס לא חששה מ"קרע בעם". כנראה שקרע בעם זה קרע בין הכיסא בממשלה לבין ש"ס. זהו הקרע היחיד אליו הם מתכוונים. הם התייחסו אלינו בנבזות וכעת פתאום הם צריכים אותנו, אז כעת שיחכו".

גורמים בש"ס אומרים בתגובה לדברים כי התנהלותם של אנשי הבית היהודי וההתחברות המסתמנת שלהם עם יאיר לפיד רק מוכיחה כי המתקפה של מרן הרב עובדיה יוסף עליהם הייתה מוצדקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות