גזירת הגיוס

סערה בפוניבז': צוות 'אולפן שישי' גורש מהיכל הישיבה

השיח הציבורי בסוגיית השוויון בנטל גובר לצד המשא-ומתן הקואליציוני, כאשר כלי התקשורת מנסים להבין את הלך הרוח של בחורי הישיבות. הבוקר, צוות "אולפן שישי" שהגיע לישיבת פוניבז' בכדי לשוחח עם הבחורים בנושא, גורש מהמקום, לאחר שהתברר כי התוכנית משודרת בליל שבת (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
צוות "אולפן שישי" בישיבה (צילום: ישראל כהן)

השיח הציבורי בסוגיית השוויון בנטל וגיוס בחורי הישיבות שגבר מאז התבררו תוצאות הבחירות האחרונות והצלחתה של מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד, גורמים לכלי התקשורת בישראל ובעולם כולו לעסוק בנושא תוך שימת דגש כי מדובר בסוגייה נפיצה שעלולה לגרום חלילה לקרע בעם תוך שהם מנסים להבין מהו הערך של לימוד תורה ולנסות להתחקות אחר אורחות חייו היחודיים של בן ישיבה.

בדרך-כלל היכלי הישיבות פותחים את שעריהם לכלי התקשורת ומקבלים אותם במאור פנים, אלא שצוות "אולפן שישי" של ערוץ 2 שהגיע הבוקר (שלישי) לערוך צילומים בישיבת פוניבז' בבני-ברק נתקל ביחס שונה וזאת עקב העובדה שהתוכנית תשודר בליל שבת.

בשעה 11:00 הגיע כתב התוכנית יגאל מוסקו כשהוא מלווה בצוות מיוחד אל הכניסה לישיבה הידועה וביקש לשוחח עם בחורים השוקדים על תלמודם, במטרה להביא את הדברים מזווית ראייתם והשקפתם של תלמידי הישיבות ומדוע חשוב להם להמשיך וללמוד תורה.

הצוות ביקש לערוך צילומים בהיכל הישיבה וגם בחדרי הפנימיה על-מנת לצלם מקרוב כיצד נראים חייו של בחור ישיבה בשיגרת היום-יום.

בתחילה קיבלו אנשי הצוות אישור עקרוני לצלם, אולם עד מהרה התברר למנהלי הישיבה כי מדובר בתוכנית המשודרת בליל שבת.

בשלב זה ניגשו גורמים בכירים מההנהלה אל הצוות וביקשו מהם לעזוב את שטח הישיבה כשהם מודיעים להם כי לא יסכימו להשתתף בתוכנית המביאה לחילול שבת בפרהסיה.

הסברי הכתב והצוות כי מדובר בתוכנית שאמורה להיות חיובית כלפי המגזר החרדי ולהביא את הדברים מנקודת מבט שונה ותומכת, לא הועילו והוסבר להם בלשון שאינה משתמעת לשני פנים כי אי אפשר יהיה לשתף פעולה גם לא בעקיפין עם תוכנית המשודרת בעיצומו של ליל שבת.

ואכן, הצוות המאוכזב נאלץ "לקפל ציוד" ולעזוב את המקום כשהם תרים אחר ישיבה אחרת שאולי תסכים לקבל אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר