ח"כ אורי אריאל: "לפיד לא בא לסגור את הישיבות"

ח"כ אורי אריאל אמר בשיחה שקיים בסוף השבוע עם עיתון 'המבשר' כי המחלוקות בנוגע למתווה הגיוס המתגבש מתנהלות סביב מכסות, וביטול הנחות ללא משרתים . על יאיר לפיד אמר ח"כ אריאל: "לפיד עצמו אינו מבטל את מסלול 'תורתו אומנותו'. הוא לא בא לסגור את הישיבות. הוא מכיר בלומדי התורה" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ח"כ אורי אריאל (צילום: פלאש 90)

ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי) אמר בראיון לעיתון 'המבשר' כי מפלגת הבית היהודי תעמוד על כך שבמתווה הגיוס שיגובש לא יכלל גיוס בנות, ושלא תהיה ענישה פלילית.

"הפאניקה בציבור החרדי מוגזמת", אמר ח"כ אריאל והגן על יאיר לפיד שלפי הדיווחים האחרונים כרת ברית עם נפתלי בנט: "לפיד עצמו אינו מבטל את מסלול 'תורתו אומנותו'. הוא לא בא לסגור את הישיבות. הוא מכיר בלומדי התורה. ישנו וויכוח על מספרים, על יעדים, על ביטול הנחות. לא על השלכה לבתי כלא".

"דברים קרו בבחירות האחרונות. ישנה אמירה שדורשת שינוי מסוים מהמצב הקיים בכל הנוגע לשוויון בנטל. מה שהיה עד עכשיו לא יכול להימשך. לא אני אמרתי את זה. הבוחרים אמרו את זה. וגם נציגי הסיעות החרדיות יודעים את זה. השאלה כיצד מבצעים את השינוי, כמה והיכן, וכיצד תיראה הנוסחה המכרעת של החוק. הוויכוח על הפרטים. לא על המהות".

לדברי ח"כ אריאל שהובאו בערוץ 7: "מי שיושב ולומד ימשיך לשבת וללמוד. במתווה שאני מגבש תהיה התייחסות אזרחית בלבד לחקיקה העתידית. ולדוגמה, היעדר היכולת להנחות בארנונה ועוד" אמר.

"אנו מתייעצים עם הרבנים. אנו שומעים את דעתם ומביאים אותן בדיונים הפנימיים בסוגיות השונות העומדות על הפרק. זו היתה המפד"ל, וכך גם נוהגת הבית היהודי. עם זאת, ההחלטה בסופו של יום היא של חברי המפלגה בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר