הגר"ש אויערבך חיזק את ה'לא מתייצבים': זכות עצומה

בחורי ישיבות שלא התייצבו בלשכת הגיוס בשל הוראת הגר"ש אויערבך, ואויימו בצווי מעצר הגיעו אמש לבית הרב אויערבך וזכו למנת חיזוק. "יש לכם זכות עצומה, לא יגעו בלב של עולם התורה" אמר הרב אויערבך. בסיום הפגישה סיפר אחד הבחורים לרב אויערבך כי אוים בצו מעצר, וזכה לברכתו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אויערבך בפגישה (צילום: כיכר השבת)

הרב שמואל אויערבך לבחור ישיבה שזומן לצה"ל תחת איום במעצר: אל תתייצב, לא יקרה לך שום דבר.

מאז ביטול חוק טל החלו בצה"ל לבצע בדיקות רפואיות לבחורי ישיבה, חלקם אף התלוננו על בדיקות משפילות, בתחילה כלל הרבנים סברו כי יש להתייצב למרות זאת אך בשלב מסויים הורה הגאון רבי שמואל אוירבך לשואלים שמאחר ואין הסדר עם הצבא אין להתייצב כלל ולהתעלם מהצוים הנשלחים.

הבחורים קיבלו הוראות סותרות בנושא ורוב ראשי הישיבות הורו לכל בחור להתייעץ עם ההורים.

במהלך השבוע האחרון התברר כי בני הישיבות שהתעלמו מהצוים קיבלו צו אדום וטלפון אזהרה מהצבא כי עליהם להתייצב מאחר ובקרוב ינפיקו עבורם צוי מעצר.

ההורים הגיעו לבית הרב אוירבך, שאמר להם שהוא מזמין את כל בחורי הישיבה ממחזור ראשון בישיבות הגדולות אליו לשיחת חיזוק בנושא.

אמש, (מוצ"ש) לפי הזמנה מראש, הגיעו בכמה קבוצות בהסעות מהישיבות לביתו של הרב אוירבעך בשכונת רחביה בירושלים ושמעו דברים חריפים ביותר בנושא.

הגר"ש סיפר לבחורים: "נוכחתי אצל הרב מטשיבין זצוק"ל כשדיברו איתו פרטים על גיוס והסבירו שיש סיכוי לויתור, הנוכחים כמעט חשבו שיצאה נשמתו הוא פשוט התעלף כפשוטו, ואמר 'אמטאר נישט די הראץ נישט טא קיין זאכן', - שלא יגעו בלב של עולם התורה".

"בלי שום ספק" הבהיר הגר״ש אוירבך, "יש לכם זכות עצומה, לא להכנע להם שיהיה כח דקדושה וגבורה בשלימות. אני מלא קנאה בכם. לא לתת להם לעקור את התורה. התורה זה החמצן שלנו".

אחד הבחורים סיפר במהלך המפגש: "התקשרו אלי (מצה"ל) ואמרו שבאם אני לא יגיע עד יום רביעי יבואו לעצור אותי, מה לעשות?" הרב אוירבעך ענה: "תצליחו ותמשיכו בעמל התורה ולא יקרה לכם שום דבר וכבר אמרתי לא ללכת לשם בשום אופן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר