חילול השם באוטובוס

צעירה דתיה טוענת: נוסעים חרדים צעקו לעברי 'טמאה'

נועה קנטמן, צעירה דתייה שנסעה בסוף השבוע באוטובוס של חברת 'אגד', טוענת כי נוסעים חרדים צעקו לעברה קריאות גנאי. בראיון ל-ynet היא משחזרת את הנסיעה הקשה: "הם אמרו לי שאני טמאה וצעקו שכדאי להתפלל את תפילת הדרך ממש חזק כי יש טומאה באוטובוס" • צפו בוידאו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום סטילס: אבישג שאר-ישוב, וידאו: עידו בקר - ynet)

תופעת ה'הדרת הנשים' חוזרת לכותרות: נועה קנטמן, צעירה דתייה, שנסעה בסוף השבוע האחרון באוטובוס מצפת לאשדוד, ספגה לטענתה, הצקות, צעקות וקללות לכל אורך הדרך, עד שהחליטה לבסוף לערב בסיפור את המשטרה.

בראיון ל-ynet משחזרת נועה קנטמן את הארוע הקשה שעברה: "עליתי ראשונה לאוטובוס אגד בקו 985. לא היה איתי אף אדם באוטובוס, אז התיישבתי מאחורי הדלת הקדמית, ליד הנהג. עם הנסיעה עלו נוסעים חרדים והתחילו הבעיות".

"עוד בצפת עלה מישהו וביקש שאעבור אחורה אבל לא הסכמתי. בחצור עלו חרדים רבים ואז התחילו הקריאות. כל מי שעלה אמר לי לעבור אחורה. הם אמרו לי שאני טמאה וצעקו שכדאי להתפלל את תפילת הדרך ממש חזק כי יש טומאה באוטובוס" מספרת קנטמן.

"איש אחד נעמד ממש קרוב אליי, ביקש ממני לעבור אחורה ואמר שזה לא לעניין. הוא נורא הפחיד אותי אז החלטתי לפנות למשטרה. אחותי התקשרה למשטרת אשדוד ואחרי כמה רגעים קיבלתי טלפון מהם. בהפסקה בנסיעה, בצומת מגידו, ירדתי מהאוטובוס לדבר עם השוטרים. כשעליתי חזרה, ראיתי על המושב שלי פתק שעליו נכתב: 'כולנו יהודים כשרים, אנא עזרי לנו לשמור על כשרותינו ולעבור אחורה, היכן שהנשים יושבות'".

בכניסה לאשדוד כבר המתינו לאוטובוס שתי ניידות משטרה, וקנטמן מסרה שם את עדותה על מה שארע במהלך הנסיעה.

צעיר בן 17 וחצי, נחקר במשטרה בגין הטרדה ופגיעה בפרטיות.

מחברת אגד נמסר בתגובה: "מדיניות החברה ברורה ואומרת שאין להתערב בנעשה באוטובוס. כל אדם רשאי לשבת היכן שהוא חפץ. רק כאשר מסתמנת מגמה של כפייה ממשית שגובלת באלימות, נהג האוטובוס נדרש להתערב ואם אינו מצליח להסתדר בעצמו, עליו להזעיק את המשטרה.

"במקרה זה, הנוסעת התמודדה מבלי לערב את הנהג מול אלו שלא סבלו את נוכחותה והתקשרה בעצמה למשטרה. אנחנו נזמן את הנהגים ונלמד את שהיה שם, כאשר על פניו נראה שהם פעלו ללא דופי וכמצופה מהם. חברת אגד מגנה את המעשה, ומצרה שהוא התרחש במרחב הציבורי של האוטובוסים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר