פסימיות בדרך לקואליציה

ליצמן: "נתניהו יודע כלום ואני יודע פעמיים כלום"

כלי התקשורת השונים מדווחים על התקדמות במשא-ומתן הקואליציוני בין ש"ס לליכוד, אך דווקא ב'יהדות התורה' פסימיים מאוד. "לא ידוע לי דבר על התקדמות ממשית", מבהיר סגן השר יעקב ליצמן. בשיחות סגורות הוא אומר: "אני יודע כפול מנתניהו מה הולך להיות. ביבי יודע כלום ואני יודע פעמיים כלום" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פסימי. ליצמן (צילום: פלאש 90)

משב פסימיות בדרך לקואליציה: רוח האופטימיות שנשבה בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר חתימת ההסכם עם ציפי לבני על כניסת מפלגת 'התנועה' לממשלה, נתקלת הבוקר (חמישי) במשב פסימיות על האפשרות כי נתניהו יצליח אכן בסופו של דבר להרכיב ממשלה.

בעוד בכלי התקשורת השונים רבו הדיווחים כי תנועת ש"ס קרובה לחתימה על ההסכם הקואליציוני, מלבד דבריו של אריה דרעי כפי שפורסמו כאן אמש, מהם עולה כי ש"ס עדיין רחוקה מהממשלה, גם במפלגת 'יהדות התורה' מצננים את הרוחות ומכחישים כל התקדמות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

בכינוס לסיכום מערכת הבחירות וערב הוקרה לפעילים שנערך לפני יומיים באולמי 'ברייט-הול' באור יהודה אמר סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן בפני מאות הנוכחים כי במפלגת הליכוד ביתנו לא דיברו עם יהדות התורה במשך השבועיים האחרונים מאז פגישת צוותי המו"מ של המפלגות בכפר המכביה.

"בשבועיים האחרונים אני לא שמעתי מהם כלום ואני חושב שגם חברי למפלגה לא שמעו דבר", הבהיר ליצמן למאות הפעילים.

נאום ליצמן לפעילים. צילום: ישראל כהן

ליצמן "עקץ" את נתניהו וסיפר כי "חוץ מפעם אחת שראש הממשלה עבר לידי ביום ראשון בדרך לישיבת הממשלה, נתן לי יד ואמר לי, 'אנחנו צריכים להיפגש השבוע', לא אירע דבר". ליצמן לגלג והוסיף כי את זה שצריך להיפגש הוא אמר לי גם בשבוע שעבר.

ליצמן אמר בפני הפעילים כי אין לשלול שהאירוע המהווה סיכום של מערכת הבחירות הינו גם יריית הפתיחה למערכת בחירות חדשה שתתרחש אולי בקרוב. "הדברים עדיין לא ברורים, אבל אנו ביהדות התורה צריכים להיות ערוכים לכך", סיים ליצמן.

גם הבוקר בראיון ל'גלי צה"ל', אמר ליצמן כי הדיבורים על התקדמותה של מפלגת ש"ס לכניסה לממשלה מנותקים מהמציאות. "אנחנו מתואמים איתם במאת האחוזים ולא ידוע לי דבר על התקדמות ממשית", סיפר.

ליצמן הוסיף ואמר כי "איתנו, החרדים האשכנזים, לא דיברו כבר שבועיים, ההצעה היחידה שהציעו לנו הינה כוס מים", גיחך ליצמן.

גורמים בסביבתו של ליצמן, סיפרו אמש ל"כיכר השבת" כי הוא אמר באירוניה על המצב הפוליטי המסובך אליו נקלע ראש הממשלה כי "אני יודע כפול מנתניהו מה הולך להיות ומה התרחיש הסופי של הקואליציה. ביבי יודע כלום ואני יודע פעמיים כלום".

בתוך כך, ב'בית היהודי' מהדקים את הקשר עם 'יש עתיד'. בעיתון 'מעריב' דווח הבוקר כי מבחינת 'הבית היהודי' יש שתי אופציות, כניסה לממשלה עם 'יש עתיד' או הליכה לבחירות. לפי הדיווח, אמש התכנס צוות הקמפיין של המפלגה לישיבה חשאית לקראת האפשרות שיתקיימו בחירות חוזרות.

"נעדיף ללכת לבחירות מלהיכנס לממשלה בלעדיו. זו שותפות אמיתית ואמיצה", אומרים בבית היהודי. ויש להם גם שני תנאים כדי שיהיה על מה לדדבר, ביטול מינוי ציפי לבני לשרת המשפטים ומינויה לאחראית על המו"מ המדיני.

ב'גלי צה"ל' דווח כי בכירים בליכוד דווקא מעריכים כי לאור התבטאויותיו של בנט נגד כניסה לממשלה, שהוא בדרך להיכנע ולהיכנס לקואיציה, בשל חששו מבחירות חוזרות והזעם שיעורר עליו בקרב בחוריו בשל "בזבוז" 12 המנדטים שקיבלה 'הבית היהודי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות