החרדים יישארו בחוץ?

נתניהו מעדיף את בנט ולפיד; "נלחם באופוזיציה"

נתניהו הציע למפלגות החרדיות כי בשלב ראשוני יכניס לממשלה את הבית היהודי ויש עתיד, והם יצטרפו בשלב מאוחר יותר. החרדים דחו בתוקף את ההצעה, ומאיימים: "אנחנו לא סמרטוטים, נהיה באופוזיציה ונמרר לביבי את החיים". בתוך כך, היומונים החרדיים במתקפה חריפה על ציר בנט-לפיד (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מעדיף את בנט ולפיד. נתניהו (צילום: פלאש 90)

החרדים יישארו בחוץ? ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמתקשה מאוד בהרכבת ממשלתו החדשה וצפוי במוצאי השבת לסור למעונו של נשיא המדינה שמעון פרס כדי לבקש אורכה של שבועיים נוספים, נראה כמי שנכנע לציר שהוקם בין נפתלי בנט מ'הבית היהודי' ליאיר לפיד מ'יש עתיד'.

לפי הדיווח אמש בערוץ 2, הליכוד ביתנו פנו לראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, עליהם הצהיר נתניהו לא אחת כי אינו מתכוון לוותר כשותפים בממשלתו החדשה, והציעו להם להצטרף לקואליציה רק בשלב מאוחר יותר.

הסיבה לכך היא שאיפתו של נתניהו לצרף תחילה את 'יש עתיד' ו'הבית היהודי', אשר יחד עם 'התנועה' יעניקו לו ממשלה של 68 חברי-כנסת, ובכך לפתור תחילה את סוגיית השוויון בנטל, לאחר שהמתווה המתגבש בין נתניהו לציר בנט-לפיד, מקשה על צירוף החרדים לממשלה.

ההצעה של נתניהו, לפי הדיווח, נדחה כמובן בתוקף על-ידי הסיעות החרדיות. אך נתניהו מתכוון להבטיח את צירוף המפלגות החרדיות לממשלה, כדי להימנע מתלול ביאיר לפיד שעשוי ביום מן הימים לפרוש כדי להביא לבחירות חדשות בהן מתכוון להתמודד לראשות הממשלה.

לפי הדיווח בחדשות 2, נציגי מפלגת 'הבית היהודי' הבטיחו לנציגי הליכוד כי לאחר כניסתם לקואליציה, הברית בינם לבין יש עתיד תתבטל, מה שקרץ לביבי לצרפם בשלב זה ואת החרדים בשלב מאוחר יותר.

בעקבות הצעתו של נתניהו, תוקפים גורמים ב'יהדות התורה' בחריפות את ההצעה ומאיימים: "נהיה באופוזיציה ונמרר לביבי את החיים יחד עם שלי".

גורם במפלגה החרדית, אומר ל'וואלה' כי "אנחנו לא סמרטוטים לשימוש חוזר. לא היינו הכי נאמנים לנתניהו וליברמן בממשלה הקודמת כדי שנהיה סרח עודף וגלגל חמישי. אם אנחנו לא שווים בין שווים, אז בלי טובות".

גורם נוסף במפלגה אמר כי "ראש הממשלה רוצה לעשות מתווה נגדנו, אבל הוא קורץ לנו לפני כן ואומר, 'חכו אתם עוד תיכנסו בהמשך'. מצב כזה לא יכול להיות".

במקביל, גם במפלגה הספרדית, תנועת ש"ס, דוחים את ההצעה בחריפות. גורם במפלגה אמר כי ממשלה בלי חרדים היא ממשלה קצרה שלא ניתן לעשות בה הרבה.

לדבריו, "למרות הקושי, בש"ס מתחילים להפנים שאנחנו הולכים לאופוזיציה וברור שלא נצטרף בשלב שני או שלישי".

היומונים החרדים תוקפים

בתוך כך, הבוקר, יוצאים היומונים החרדים בהתקפה חריפה נגד ציר בנט-לפיד. בהודעה שיצאה מטעם גורמים בסיעת 'יהדות התורה', נכתב: "אנו מצדנו עוד לפני הבחירות ואף לאחריה, הושטנו יד ל'בית היהודי' עם פניה לשיתוף פעולה בנושאים מוגדרים ובראשם ענין השמירה על עולם התורה, אולם לצערנו הרב לא קבלנו מענה מחייב ומשמעותי על פנייה אחראית זו לשלימותה של היהדות החרדית וקיומה".

"תחת זאת", הם מוסיפים, "אנו שומעים עוד ועוד על הידוק הקשר בברית המוזרה עם גורמים שונים שיסוד הקמתם היא רדיפת היהדות החרדית ועקירת הדת והשאיפה להרוס את עולם התורה מתוך קנאה וצרות עין".

"במסגרת זו, מתפרסמות ידיעות על כך שמתקיימים דיונים אינטנסיביים איך לכווץ את עולם התורה, ולפגוע בערך העליון של קיום הישיבות בארה"ק, עקרון מקודש עליו ידעו לשמור נאמנה כל ראשי הממשלה עד עתה בסיוע כל המפלגות המייצגות את ערכי היהדות, אשר השכילו להבין כי כל פגיעה בעקרון זה עלול להגיע לקרע עמוק ואנרכיה שלטונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות