בכיר ביהדות התורה על נתניהו: "תחושת בגידה"

בכיר מפלגת 'יהדות התורה' מסרבים עדיין לצאת באופן רשמי נגד נתניהו, אך בשיחה עם "כיכר השבת", אומר גורם בכיר במפלגה כי הם חשים "תחושת בגידה" מנתניהו. לדבריו, "היינו שותפים נאמנים ויציבים לאורך כל הקדנציה האחרונה ולא מגיעה לנו התנהגות שכזו בחזרה" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בגידה. סיעת 'יהדות התורה' (צילום: ישי כהן)

תחושת בגידה: ההערכות ההולכות וגוברת במערכת הפוליטית על-כך שכבר בשבוע הבא עשוי להיחתם הסכם קואליציוני בין מפלגת 'הליכוד ביתנו' לבין מפלגות 'הבית היהודי' ו'יש עתיד', מכניסות את המפלגות החרדיות לתזזית של ממש.

באופן רשמי מסרבים עדיין בכירי מפלגת 'יהדות התורה' לצאת בריש גלי ולתקוף חזיתית את ראש הממשלה בנימין נתניהו על פירוק השותפות הטבעית ביניהם, אך מתחת לפני השטח הרוחות במפלגה החרדית סוערות ביותר.

גורם בכיר ביהדות התורה ששוחח הבוקר (חמישי) עם "כיכר השבת" אומר כי במפלגה חשים "תחושת בגידה" ממהלכיו של ראש הממשלה.

"אנחנו היינו שותפים נאמנים ויציבים לאורך כל הקדנציה האחרונה ולא מגיעה לנו התנהגות שכזו בחזרה", אומר הבכיר. "בלענו במהלך השנים האחרונות הרבה 'צפרדעים' לא פשוטות של קיצוצים בתקציבי הישיבות וגזירות אחרות, הכל עשינו בשתיקה, אנחנו מאוכזבים מהתנהלותו של נתניהו".

לדבריו, "אם הוא רוצה ללכת עם ה'צמד חמד' הזה (לפיד ובנט - י.כ.) שיבושם לו אבל שייקח בחשבון את כל ההשלכות העתידיות של המהלך הזה".

גורם נוסף במפלגה מאיים כי באם החרדים יישארו מחוץ לקואליציה הרי שהדבר יגרום ל"קרע עמוק" בין הליכוד למפלגות החרדיות שייתכן ולא יוכלו לאחות אותו. "בעוד שנה יש בחירות ברשויות המונציפאליות וביבי יודע זאת ושייקח את זה בחשבון, לא נהיה פרייארים ונתמוך בשותפות הטבעית בצורה חד צדדית", מזהיר הגורם.

מנגד, בכירים אחרים ביהדות התורה טוענים הבוקר כי לדעתם נתניהו עוד לא קיבל הכרעה סופית בעניין הקואליציה, ולמרות שהכיוון המסתמן בינתיים הוא "רע מאוד" לחרדים,נ הרי שהם מקווים כי הוא יתעשת ויסגור בסוף עם המפלגות החרדיות.

"ראש הממשלה יודע שבני הישיבות לא ייתגיסו בין אם נהיה בקואליציה ובין אם נהיה באופוזיציה. מדובר בפטפוטים ובדיבורי סרק, אז למה הוא צריך בעיות ולהפוך אותנו לאופוזיציה לוחמת", תוהים הבכירים.

הגורמים גם מפנים אצבע מאשימה לציונות הדתית ואומרים כי הם לא מבינים מה קרה להם. "קם פתאום אדם בבוקר ומשתלט על מפלגה, עושה בה כרצונו, לא מתחשב ברבנים, לא מתחשב בתושבי ההתנחלויות, לא מתחשב בחרד"לים, עושה מה שהוא רוצה ופועל כשלטון יחיד ו'מוכר' את כל ערכי המפלגה לקיצונים ובראשם יאיר לפיד".

"בנט מוותר על כל הערכים ההיסטורים של המפלגה בנושאי דת ומדינה, בנושאי התנחלויות ופתאום ה'דגל' היחיד שהוא מרים זה הדגל של לפיד בנושא ה'שוויון בנטל', זה לא מובן איך מי שבא משום מקום ולא מייצג את הציונות הדתית מתנהג לפתע כבעל הבית יחיד ולא מתייעץ ולא שואל אף אחד ומוותר על כל העקרונות והערכים", תוהים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות