"לבטל ההגבלות על נשים בקול ברמה"

הצוות המיוחד שהוקם במטרה למנוע 'הדרת נשים' ממליץ לבטל את כל ההגבלות על נשים בקול ברמה, ולהחל להעסיק בתחנה נשים בתור שדרניות. במקביל, אירחה הוועדה למען האישה את נועה קנטמן, הצעירה הדתיה שהוטרדה בקו אוטובוס בגלל שישבה בצידו הקדמי. הוועדה החליטה: להפעיל פקחיות בתחבורה הציבורית (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון כיכר השבת)

הצוות המיוחד למניעת 'הדרת נשים' קורא לבטל את כל ההגבלות על נשים בתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה'.

הדו"ח המסכם בו נכתבו ההמלצות שגובשו על ידי הצוות, לא פורסם עד היום, אולם בישיבה מיוחדת של וועדת השרים לקידום מעמד האישה לאחר בקשת הוועדה, התייחסה עו"ד שרית דנה מהצוות המיוחד לנושאים שיעלו בדו"ח.

"ההסדר בין הרשות השנייה לתחנת הרדיו 'קול ברמה' המאפשר להגביר שעות שידור של נשים יש בו משום פגיעה חמורה בזכויות יסוד- שוויון, כבוד האדם וחופש הביטוי" נאמר בהודעה שסיכמה את ישיבת הוועדה. עוד דווח, כי הצוות ימליץ ליועמ"ש להטיל על הרשות השנייה לבטל כל הגבלה על השמעת נשים בתחנה לרבות אי העסקתן של נשים שדרניות.

ב'קול ברמה' מציינים, כי בתחנה לא קיבלו הזמנה להשתתף בדיון כזה או אחר שנערך בעניין.

במקביל, הדו"ח שיוגש יכלול תיקון נרחב ברישיונות חברות קדישא באופן שימנע כל סוג של הדרת נשים, ולא רק ימנע איסור על הספד נשים, כפי שתוכנן עד כה. במקביל, הודיע בישיבה מנכ"ל המשרד לשירותי דת אביגדור אוחנה כי הוא יגבש סל של סנקציות מנהלתיות וכספיות שיאפשרו לראשונה למשרד לשירותי דת לפקח על מעשי חברות הקדישא בישראל, דבר שלא היה עד כה.

יצוין, כי במהלך הישיבה חשפה השרה לבנת כי במספר בתי עלמין בארץ כגון באופקים עדיין ישנן תופעות של הדרת נשים.

בנוסף, לדיון המיוחד היום זימנה השרה לימור לבנת גם את הצעירה נועה קנטמן שהתלוננה על הטרדות שעברה בקו מהדרין בגלל שישבה בצידו הקדמי של האוטובוס.

בדיון המיוחד סוכם על מספר פעולות נגד 'אגד', בהן: הגברת הפיקוח והאכיפה של משרד התחבורה באמצעות הפעלת פקחיות ובקריות בקרב מפעילי התחבורה הציבורית בישראל. חידוש הפעלת "קו חם" למניעת הדרת נשים במשרד התחבורה, שיקבל תלונות 24 שעות ביממה. וחיוב מפעילי התחבורה הציבורית לבצע רענון של ההנחיות והנהלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר