בגלל החרם של בנט: החרדים יחרימו את ההתנחלויות?

הדיבורים על חרם חרדי נגד מוסדות וחברות המשתייכות לימין ולציונות הדתית הולכים וגוברים. מאידך, בציונות הדתית יש מי שטוען שדווקא החרדים אשמים במצב שנוצר. "נגד חרמות? מעולה! בואו נתחיל בביטול החרם על כתבי הרב קוק" כתב הרב חיים נבון (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
שטחי יהודה ושומרון. יוחרמו על ידי החרדים? (צילום: פלאש 90)

הפגיעה הקשה שספג הציבור החרדי מהמגזר שהיה "אח" במשך השנים האחרונות, מאיימת לפעור שסע חסר תקדים בין שומרי המצוות בישראל.

הפוליטיקאים החרדים רומזים בימים האחרונים על אפשרות של חרם צרכנים חרדי נגד מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, ובכך "לנקום" על החרם הפוליטי של יאיר לפיד לה שותף יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שהיום בצהריים אף זכתה לתמיכה לא ברורה של רבני הציונות הדתית.

ביומן הערב של גלי צה"ל, איים ברמז ח"כ יצחק כהן על חרם חרדי על ההתנחלויות, ואף אמר כי ההתנחלויות שמעבר לקו הירוק גורמות לנטל בטחוני על אזרחי ישראל.

"המתנחלים מייצרים את רוב הנטל הבטחוני על ישראל" אמר ח"כ יצחק כהן שרמז כי גם לחרדים ישנה האופציה להחרים את הציבור ששותק לנוכח החרם הפוליטי לו שותף נפתלי בנט: "איך יחוש ציבור הבוחרים של "הבית היהודי" אם החרדים יחרימו את תוצרת ההתנחלויות?" שאל ח"כ כהן.

לעומת זאת, בציונות הדתית יש מי שלא מתרגש מהמצב הנתון, וטוען כי החרדים הם אלו שאשמים במצב. כאשר לדבריהם הם אלו שהחלו עם חרמות נגד הציבור הדתי לאומי.

הרב חיים נבון, מרבני ארגון הרבנים 'בית הלל' כתב בחשבון הפייסבוק שלו בתגובה לדו שיח המתלהט בתקופה האחרונה: "נגד חרמות? מעולה! בואו נתחיל בביטול החרם על כתבי הרב קוק, החרם על תוצרת יהודית כשרה בשמיטה, החרם על הרב דרוקמן, החרם על גיורי הרבנות הצבאית - יש עוד, אבל נדמה לי שזו תהיה התחלה טובה".

כזכור, היום (ראשון) עוררו רבנים בציונות הדתית את חמתם של הפוליטיקאים החרדים, כשנתנו גיבוי פומבי לחרם לו שותף נפתלי בנט.

במכתב תמוה שנחתם על ידי רבנים ציונים דתיים בראשות הרב דב ליאור כתבו הרבנים: "בעקבות העדכונים שקיבלנו מכם ועל אף כל ההיסטריה התקשורתית, אנו מחזקים את ידיכם בדרך אשר אתם הולכים למען שמירת עולם התורה וההתיישבות בארץ ישראל, בשיתוף הפעולה עם יאיר לפיד ומפלגת 'יש עתיד'".

בכיר בש"ס הגיב החריפות למכתב ואמר: "איך רב בישראל מעז לגבות את נפתלי בנט במהלך שלו יחד עם אויב החרדים יאיר לפיד, ועוד לכנות את זה ׳לשמור על התורה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר