'המודיע' מאיים על הבית היהודי: נחרים את המוצרים שלכם

עיתון 'המודיע', בטאונה של 'אגודת ישראל', מצטרף לקריאות הגוברות והולכות להטיל חרם על מוצרי ההתנחלויות בעקבות רדיפת הציבור החרדי על-ידי מפלגת 'הבית היהודי'. "כדאי מאד שהם יתעשתו שם, ורצוי שהדבר יעשה מיד. כי אחרת, בתי החרושת, המפעלים, המלונות והיקבים שכיום מתבססים על כח הצריכה החרדי, יכולים כבר עכשיו להתחיל לספור את הזמן לאחור", נכתב ב'המודיע' (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סיעת 'הבית היהודי' (צילום: פלאש 90)

הקריאה לחרם: עיתון 'המודיע' בטאונה של תנועת 'אגודת ישראל', הפלג החסידי במפלגת 'יהדות התורה', מצטרף הבוקר (שלישי) לקריאות המרמזות כי באם לא יחול שינוי של ממש בגישת אנשי 'הבית היהודי' והציונות הדתית כלפי הגזירות המאיימות על עולם התורה והיחס כלפי המפלגות החרדיות הרי שהציבור החרדי ינקוט בנשק החרמת המוצרים כנגד המפעלים הממוקמים בהתנחלויות.

במאמר של הכתב הבכיר ישראל הרשקוביץ תחת שם העט מ. גולד נכתב כי "לצעד הזה של נפתלי בנט של התניית הכניסה לממשלה בויתור על המפלגות החרדיות - שאין ספק כי הוא יתברר לימים כצעד שיחזור כבומרנג לאנשי המחנה הלאומי שבנט מתיימר לייצגם - אין כל הגדרה אחרת מלבד יהירות שמונעת מיצרים אפלים של נקמנות, וגם זהו ביטוי עדין. סביר להניח שהפסיכולוגים שבינינו יצליחו לספק אבחנה ברורה וקולעת יותר לצעדיו של האיש שיותר ממה שהוא מתעניין במה לקבל, הוא מתמקד במה שהאחרים לא יקבלו".

"מה שברור שנאיביות אין כאן", כותב הרשקוביץ, "בנט הוא פוליטיקאי ממולח שבמקרה זה מהמר על כל הקופה. הוא אמנם הצליח במערכת הבחירות האחרונה להגיע להישג מרשים שרשום על שמו, אך הוא מבקש להעצים את ההצלחה ולתפוס את המרובה. הוא שואף להקים ממשלה שתאמץ את משנתו המדינית, הכלכלית, ועל הדרך גם תגשים עוד אי אלו חלומות כמו גיוס החרדים, השתלטות על הרבנות הראשית ו'החזרת הכח' לציבור הדל"י כאשר התנאי לכך הוא הרחקת המפלגות החרדיות מהזירה. הכל ומיד".

הרשקוביץ ממשיך וכותב כי "ימים לא רבים יגידו האם הוא יצליח להשיג ולו חלק מהדגלים שאותם הניף, או שהכל יתמסמס כאשר ההתיישבות היא שתשלם וביוקר את מחיר היהירות".

וכאן מגיעים בהמודיע לעיקר המסר במאמר: "מה שבטוח הוא שאם בנט מתכוין אכן להמשיך במדיניות ההחרמה ולהתנות את כניסתו לממשלה באי כניסתן של המפלגות החרדיות, יש לו, ובעצם לשולחיו, הרבה מה להפסיד".

"אין זה סוד כי בשנים האחרונות מתמודדים תושבי ההתנחלויות עם מצוקה קשה בדמות איומי החרמה שאותם יוזמים ארגוני השמאל, שהצליחו להעביר החלטה באיחוד האירופי האוסרת על שיווק מוצרים שיוצרו מעבר לקו הירוק", נכתב במאמר, "בהתנחלויות מנסים להתמודד עם הבעיה, בין השאר באמצעות הקמת מפעלי קש בתוך תחומי הקו הירוק במטרה לעקוף את המכשול".

"אך מה ש'נותן את החמצן' לאותם מפעלים הוא הציבור שצורך את המוצרים בישראל, כאשר הוא לא עשה חשבון מי ואיפה נמצא היצרן או שדווקא העובדה שהוא ממוקם מעבר לקו נתפסה אצלו, נכון לעכשיו, כעדיפות. הציבור הזה הוא בעיקר הציבור החרדי, שנתפס כ'צרכן קשיח' של מוצרי ההתנחלויות. בתל אביב, למשל, הם כלל אינם מנסים לשווק את התוצרת, שתישאר על המדפים ללא קונים", טוען הרשקוביץ.

הרשקוביץ מוסיף וכותב כי "כעת, אילו רק נחליט לשנות את הכללים ולאמץ את מדיניות ההחרמה, כאשר הציבור החרדי יחליט שלא לרכוש כמה מוצרים בודדים שמיוצרים בהתנחלויות או משתייכים לציבור הדל"י - תהיה זו רק שאלה של זמן כדי שאותם מפעלים יקלעו לסכנה קיומית. מהצעקה שתעלה משם יתקשה בנט ושותפיו שיכורי הניצחון להתעלם".

"קשה מאד להכריז על צעד כזה, בפרט שאותם יצרנים, ברובם, נמנים על מחנה שומרי המצוות וסביר להניח שגם הם אינם שבעי רצון מצעדיו של בנט (שבמקרה או לא, הוא תושב רעננה, מה שלא מפריע לו להתיימר כמייצג ההתיישבות)", מסתייגים ב'המודיע', ומוסיפים כי "אין ספק כי החלטה שכזו אמורה להתקבל היכן שמתקבלות ההחלטות המהותיות הקשורות לציבור החרדי".

"אבל מה שברור, והדברים כבר הוכחו פעם אחר פעם, הוא שבמידה ויוחלט על חרם שכזה - גם אם לא באופן גורף וגם אם לא רשמית - הרי שההשלכות לכך יורגשו תוך זמן קצר מאד. כח הקניה החרדי המאורגן כבר הפך למושג ידוע, כשלא חסרות חברות ותאגידי ענק שנושאים עד היום צלקות מאותם חרמות שהוכרזו נגדם", מאיימים ב'המודיע'.

כותב המאמר מוסיף ומתריע כי "אם אכן ישנם כאלו שיודעים לקרוא מפה בקרב המחנה הלאומי, כדאי מאד שהם יתעשתו שם, ורצוי שהדבר יעשה מיד. כי אחרת, בתי החרושת, המפעלים, המלונות והיקבים שכיום מתבססים על כח הצריכה החרדי, יכולים כבר עכשיו להתחיל לספור את הזמן לאחור".

"הטענה לפיה הברית שמהותה החרמת הזולת אינה אלא טקטיקה שמטרתה יצירת מכפיל כח לקראת הכניסה לקואליציה - אינה מחפה על הפשע החמור בפרט שאת התוצאות אנו רואים כבר כעת בדמות ההסתה נגד הציבור החרדי והדרישה לקיצוץ תקציבי הישיבות שמושמעת ברקע. הקו האדום כבר נחצה. לטובתם, רצוי שהם לא יעמידו את הלכידות החרדית במבחן. כי אם חרמות - החרמות שלנו מסוכנים הרבה יותר", מסיים הרשקוביץ את המאמר החריף.

כפי שדיווחנו ב"כיכר השבת", במפלגת 'הבית היהודי', מבינים את המצב הבעייתי אליו נקלעו מול הציבור החרדי, ובכוונתם להשקיע במערך יחסי ציבור במגזר החרדי כדי לשנות את התדמית שנוצרה, בתקווה להתגבר על הקרע שהולך ומעמיק.

המאמר ב'המודיע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר