'העדה' נגד היועץ המשפטי לממשלה

הראב"ד הגר"מ שטרנבוך: "אנו מוכנים ללכת למאסר"

הנחיית היועץ המשפטי לממשלה נגד הוצאת 'כתבי סירוב' על-ידי בתי דין הכוללת שלילת תקציבים ממוסדות בראשם יעמוד דיין שיוציא כתב סירוב, גוררים תגובה חריפה של ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, שאמר כי "אין ליועץ המשפטי להתערב לרבני ישראל המוכנים ללכת למאסר" • בלעדי (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגר"מ שטרנבוך (צילום ארכיון: כיכר השבת)

"אין ליועץ המשפטי לממשלה להתערב לרבני ישראל, אנו מוכנים ללכת למאסר", כך, בחריפות אופיינית, הגיב ראב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי משה שטרנבוך, להנחיית היועץ המשפטי לממשלה נגד הוצאת "כתבי סירוב" על-ידי בתי הדין.

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, הזהיר השבוע כי בתי דין שיוציאו "כתבי סירוב" בהם מוטל חרם או נידוי על המסרב, עלולים להיות חשופים לעבירה פלילית. וינשטיין הדגיש כי מדובר ב'כתבי סירוב' המוצאים נגד מי שפונה לערכאות או בגין מסירת עדות במשטרה, וכוללים נידוי וגינויים.

העבירה הפלילית בגין הוצאת 'כתב סירוב' היא שיבוש מהלכי משפט, הדחה בעדות, הדחה בחקירה והטרדת עד. במקרים חמורים היא עשויה להגיע גם לכדי עבירה של איומים או סחיטה באיומים.

וינשטיין טען כי אין מקום לשימוש ב'כתבי סירוב' במדינת ישראל, זאת בניגוד לשימוש שנעשה בהם בעבר כדי לשמר את המשפט היהודי.

בהנחיית היועץ המשפטי נקבעו השיקולים לפתיחת חקירה פלילית במקרה של הוצאת כתב סירוב, בהם צריך לשקול את חומרת הסנקציות בכתב הסירוב, זכויות היסוד שנפגעות ועוד.

עם זאת, מדגיש וינשטיין, כי אם מושא כתב הסירוב נתן את הסכמתו להתדיין בבית הדין או שמדובר בסכסוך קהילתי הקשור לאורחות חייה של הקהילה בה פועל בית הדין, (כדוגמת בתי הדין החרדיים הפרטיים - ח.ש.), יינתן לכך משקל וייתכן ויופחת העניין הציבורי בנקיטה בהליך פלילי.

במישור המנהלי נקבע כי במידה ותפתח חקירה פלילית נגד דיין שיוציא כתב סירוב, המשמש במשרה במוסד ציבורי המקבל תמיכה מהמדינה, או במקרה בו נושא המשרה הורשע בעבירה פלילית בעקבות הוצאת כתב הסירוב, תבחן האפשרות לעכב או לקזז את התמיכה התקציבית הניתנת למוסד.

הראב"ד: "אל ליועץ המשפטי להתערב"

ל"כיכר השבת" נודע כי ההנחיה החדשה של היועץ המשפטי לממשלה, הובאה בפני ראש אבות בתי הדין של 'העדה החרדית', הגאון רבי משה שטרנבוך, על-ידי שורת רבנים שפקדה את מעונו.

הראב"ד, הגיב בחריפות לדברים ואמר כי "בתי הדין אינם מקבלים הוראות אלא מדיני תורתינו הקדושה, ואין ליועץ המשפטי לממשלה להתערב לרבני ישראל".

הגאון רבי משה שטרנבוך הוסיף ואמר כי "הרבנים ימשיכו להתנהל על-פי דין תורה, ועל השלטונות לדעת שאנו מוכנים ללכת למאסר ובשום אופן לא נוותר על חובותינו לדון ולהורות כדין תורה".

"והשם-יתברך ישיב שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה", הוסיף הראב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר